Welk bootje voor varen in golven????

• Topicstarter Topicstarter okstuip
  • Startdatum Startdatum
O

okstuip

Guest
Wat voor een bootje moet ik zoeken voor het varen in wat ruwer water, of zelfs in golven. Als een raket in een rechte lijn over een spiegel gladde vijver knallen is niet mijn ding. Het lijkt mij juist leuk om in water met golven, of vanuit een varende boot over de (hek)golven te knallen. Beetje springen, tussen de golftoppen door scheuren, etc. Bootje hoeft dus echt geen 50 km + te gaan, maar wel snel optrekken en goed sturen. Ook wel handig als de boot zelfrichtend is, want het zal ook wel eens mis gaan. Wie heeft er ideeën en/of ervaringen? Voor wat ik bedoel moet je maar een googelen of youtuben op ZAPCAT. Echt gaaf, maar schaal 1:1, dus aan de dure kant.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Olivier

Rc surfer van kyosho,
Jetski van robbe (sea-jet),

Beide bootjes die heel wat kunnen hebben en volgens mij ook zelfrichtend (de surfer zoizo).

Gr robin

Ik denk dat je voor een V-romp (deep vee) moet gaan met binnenboord motor, deze zijn zeer stabiel en daarmee zeer geschikt voor ruig water.
Kies er eentje met een zogenaamde waterkamer, hierdoor is de speedboot zelfrichtend.

Heb dit zelf ook uitgeprobeerd, vind het ruig water erg leuk om te varen. Leuk over golven springen! Ik vaar met een Graupner Arrow (geen waterkamer). Het minpunt van deze speedboot is dat bij veel wind de boot slecht bestuurbaar is, dit komt doordat je met de schroef stuurt. Daarom denk ik dat een vaste schroef met seperaat roer betere besturing geeft.

P.S. Zorg er wel voor dat je alle je servo's, ontvanger enzo goed waterdicht inpakt.

Back