Welk forum?

Hallo forumleden, ik ben nieuw op het Modelbouwers forum en mijn eerste vraag is waar ik vragen over mijn voorgenomen project moet plaatsen.
Al van kinds af aan ben ik helemaal gek van de DUKW. Het bekende amfibievoertuig uit WW II. Het is geen boot en gen auto, maar hij kan over land rijden en in het water varen.
Ik heb eindelijk besloten om zo'n DUKW te gaan bouwen als RC model schaal 1:16. Om te beginnen heb ik een plastic bouwpakket van Italera gekocht en in elkaar gezet.
Maar omdat er nergens bouwtekeningen van de DUKW te vinden zijn, ben ik begonnen om aan de hand van diverse foto's en tekeningen een tekening te maken in Autocad.
Dus ik ben nog maar net begonnen. Ongetwijfeld zal ik een hoop vragen hebben, maar voor het moment zou ik willen weten op welk forum ik mijn vragen kan gaan onderbrengen.

Tot zover alvast bedankt.

:D

maar voor het moment zou ik willen weten op welk forum ik mijn vragen kan gaan onderbrengen.

Als het om gerichte vragen gaat zou ik dat gewoon plaatsen in het betreffende forum, daar is niets mis mee. Als het gaat over de vaarfunctie, gewoon naar het Algemeen Scheepsbouw of Bouwtips varende modellen. Als het om het rijden gaat, in één van de "rijdende objecten" fora.
Na een tijdje krijg je zelf wel door waar je de meeste respons krijgt, gewoon maar proberen.
Succes ermee.

Groet,

Ad Bakker

Welkom Edks,

je hebt al antwoord gehad, maar een dergelijk interessant onderwerp als een DUKW ga ik wel volgen.
Kortom, je hebt in ieder geval al een fan.

Hallo forumleden, ik ben nieuw op het Modelbouwers forum en mijn eerste vraag is waar ik vragen over mijn voorgenomen project moet plaatsen.
Al van kinds af aan ben ik helemaal gek van de DUKW. Het bekende amfibievoertuig uit WW II. Het is geen boot en gen auto, maar hij kan over land rijden en in het water varen.
Ik heb eindelijk besloten om zo'n DUKW te gaan bouwen als RC model schaal 1:16. Om te beginnen heb ik een plastic bouwpakket van Italera gekocht en in elkaar gezet.
Maar omdat er nergens bouwtekeningen van de DUKW te vinden zijn, ben ik begonnen om aan de hand van diverse foto's en tekeningen een tekening te maken in Autocad.
Dus ik ben nog maar net begonnen. Ongetwijfeld zal ik een hoop vragen hebben, maar voor het moment zou ik willen weten op welk forum ik mijn vragen kan gaan onderbrengen.

Tot zover alvast bedankt.

hoi mooi project hier nog wat info over de dukw
landings3

Welkom op het mooie forum Edks (Ed?),

Als je een bouwverslag gaat maken zal je inderdaad een keuze moeten maken waar je deze zou moeten plaatsen. Persoonlijk zou ik hem dan in de bouwdraadjes bij de boten zetten. Specifieke vragen over het rijdende gedeelte kun je plaatsen in het autodeel als je wilt maar wellicht dat de schepenbouwers je daar ook voldoende advies kunnen geven.

Ik ga het in ieder geval volgen als je een bouwverslag gaat maken.

Ik ga het in ieder geval volgen als je een bouwverslag gaat maken.

Ben je van plan om wielen onder die boot van je te gaan maken, Martin?
Zou misschien niet eens zo gek zijn, je rijdt hem op de kant en het lekwater loopt er vanzelf uit. Hoef je niet te hozen.......

Groet,

Ad

DUKW welk forum?

Bedankt voor de tips en responses zo ver.
Om vast wat vragen te beantwoorden, ja mijn naam is Ed en ja ik wil er ook wielen onder zetten. Want een DUKW moet kunnen rijden en varen.
Op internet is veel te vinden over dit voertuig, maar helaas niet veel bruikbare info over de bouw van RC modellen.
Op de site "RC Groups.com" staat wel wat. Ene PATMAR heeft er een gebouwd en heeft een aantal bruikbare foto's op de site gezet. Maar helaas geen tekeningen van het model. En enkele foto's zijn, voor mij althan's, niet erg duidelijk.
Maar de problemen moeten worden opgelost als ze zich voordoen.

Heb zelf ook een model van een Dukkie, waarvan de aandrijving nog ingebouwd moet worden. Maar wegens plaatsgebrek op mijn werkbank nog niet mogelijk.
Heb de romp via eBay.de aangeschaft en deze verder afgebouwd met details ( klapramen, koplampen, jerrycans, anker, stuur, dashboard, fenders, etc ) .
Ook de banden in Duitsland aangeschaft en de velgen bewerkt naar het originele voorbeeld. Model wordt RC met licht en geluid, en 6-wiel aangedreven.

Hallo Abtuijl, ik vraag me af welke schaal jouw DUKW heeft en waar je de banden vandaan hebt. Ik maak mijn DUKW op schaal 1:16 en heb tot nog toe geen banden kunnen vinden die vor mijn Duck geschikt zijn. Voor schaal 16 moeten ze namelijk een buitendiameter hebben van 64 mm. Ik wil velgen van Robbe gaan gebruiken, dus die bandjes moeten een binnendiam. van 40 mm en een breedte van 19 mm hebben.

Hallo Ed, ik heb net pas je email gevonden op "Modelbouwforum", want ik ben meestal "elders" bezig. Ik zou de afmetingen van mijn Dukkie op moeten meten en kan daar een dezer dagen wel even werk van maken.
De wielen zijn massief van iemand in Zuid- Duitsland, waar ik ze zelf heb opgehaald op de terugweg van een onzer vakanties.
Hou nog even meer details tegoed van me.
Met groeten,

Fons.

Ik heb vanmorgen de maten van mijn Dukkie opgenomen en deze is dus precies schaal 1 : 10.
Diameter wiel / band is 10,2 cm.
Ik heb geprobeerd een paar foto's te uploaden , en het is me alleen maar gelukt op de Foto-albums afdeling.
De foto's zijn een beetje klein uitgevallen, maar zijn wel helder.
De carrosserie heb ik een keer ,jaren geleden , via eBay.de op de kop getikt voor een prikkie. En heb deze nu verder afgebouwd tot wat hij nu is : klaar behalve de aandrijving en electronica.
Maar verder is alles eigen maaksel: dashboard, stuurwiel, seinlamp, pedalen en hendels, neerklapbaar voor/zijraam, hekanker, benzinetanks, leguanen, schop, pikhaak, koplampen, werkende trekhaak.
Eerst nog maar even andere items afbouwen. En daarna met deze jongen verder.

Back