welk frame voor een T-rex?

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
weer eem vraagje aan de t-rex piloten onder ons :oops: :wink:
dit maal over de vraag welk (upgrade) frame het sterkst/strakst/best is voor een t-rex (se). op mijn lijstje staan de volgende frames:
CF Main Frame Set en het SE Main Frame Set/Black en last but not least het CNC-DELUXE DCCPM Chassis KIT.

op dit moment zit er op mijn t-rex een zelfbouw carbon frame van Aaalie, prachtig gemaakt, echt waar, maar mijn servo's, motor en lipo passen niet mooi op het frame. :|

al de bovenstaande frames lijken mij mooi, de CF Main Frame Set is hetzelfde als het standaart SE frame, maar dan zonder die allu hoofdas houder en staartboom houder. en het CNC-DELUXE DCCPM Chassis KIT frame is het mooist, maar misschien dat het niet het sterkst is?.

hoop dat jullie kunnen helpen,
mvg oscar.

Hey,

het laatste frame lijkt vanaf d zijkant heel erg op het standaard Trex frame. Van echt 3D'en heb ik geen verstand maar alles bling bling :D..........

Ik zou voor het CNC frame gaan,ga er ook 1
binnenkort kopen want met het andere frame
heb ik al veel problemen gehad i.v.m. de bouten.

Bram

trextuning.com....
Alles te vinden!

Het STK superframe vind je niks?
Zo ver ik weet hebben hier op het forum: michel pet, BarnOwl en ik zei de gek er één.

Ik ben er tot nu toe wel tevreden over, moet alles nog klaar maken.
Servo's en alles zitten al ingebouwd, dus alleen de rest van de electronica nog plaatsen. (nu ff echt geen zin an)
Verder een mooi framepje voor het oog en zie er degelijk uit.

Groet,
Tjerk

Lazerbeak zei:
Het STK superframe vind je niks?

het stk superframe is nog goedkoper ook :D
maar denken jullie dat het stk superframe beter is dan het CNC-DELUXE DCCPM Chassis KIT? het stk frame is goedkoper, maar ik wil niet spijt krijgen van mijn aankoop, het blijft een berg geld.
ps. waarom moet er nou een andere swash op? ik heb al een allu swash, hoe weet ik of ik de goede heb die op het stk frame past.

oscar.

zag het net ook zelf ook al, toen ik hier keek zag ik dat jij het al had gepost :P
het is wel duidelijk dat dit het frame in mijn t-rex wordt, is het dan nog slim om die blauwe main gear erbij aan te schaffen, of is er met de standaart witte align gear niks mis? gewoon even voor de zekerheid :)

thnx, oscar.

Je kunt gewoon alle T-Rex onderdelen op dit frame gebruiken, dus ook de main gears. Je moet alleen wel een 3mm spacer gebruiken tussen je gear en het frame, anders loopt hij aan. Als je deze niet hebt, kun je ook de Sonix gears bestellen. Ik vind deze persoonlijk beter dan de Align gears.

De Spacer zat bij mij inbegrepen.
Ik heb de align blue gears gebruikt.

Ik had trouwens een V3 frame.
Het lagerblok voor de pully naar de tail is hier iets anders,
er zitten nu lipjes aan die in het frame vallen.
Natuurlijk paste dat voor geen meter, dus heb ze er maar af gevijld.
Zag er geen nut in.

Verder alles top!

Groet,
Tjerk

dan ga ik vandaag het STK frame en die blauwe gearset voor het frame kopen.
ik heb de swash op het moment zo zitten:

ik neem aan dat als ik de v3 versie van stk neem er het minst hoeft te worden aangepast.
om deze swash met v3 te gebruiken hoef ik toch alleen zo'n uitstekend achter balllink te hebben? zoals het bij de SE zit?

deze ball parts set is volgens mij het enige wat ndoig is, om mijn swash op het stk frame te gebruiken toch?

in iedergevaal bedankt voor alle antwoorden! :D

grt, oscar.

stock frame kopen heb ik zelf ook
en is super sterk heeft al meerdere aanvliegingen overleeft

Het STK frame is inmiddels al besteld, en ik heb ook al veel gelezen dat dit frame erg sterk is.
toch bedankt voor je post.

Back