Welk gereedschap(set) heb jij?

Ik loop nu heel erg te klungelen met bij elkaar geraapt gereedschap.
Dus ik wil nu een gereedshap(setje) bestellen maar er is zoveel!
En dus ook veel prijs verschil wat is nu echt goed en wat kan ik beter laten liggen?

Dus mijn vraag wat heb/gebruik jij en wat raad je me aan?

MVG
Michael

Ligt er een beetje aan wat voor gereedschape je zoekt.

Inbus is het meest gebruikt.
Thundertiger heeft een hele goede betaalbare set.
ikzelf gebruik RB en uiteraard is er nog Hudy.

Ligt er een beetje aan wat voor gereedschape je zoekt.

Inbus is het meest gebruikt.
Thundertiger heeft een hele goede betaalbare set.
ikzelf gebruik RB en uiteraard is er nog Hudy.

thanks voor je snelle reactie!

ik zal het eens ff opzoeken. inderdaad inbus loop ik mee te klooien. heb namelijk geen 1,5mm inbus hha

EDIT:

Bedoelt u dit setje:
b_177165.jpg

Laatst bewerkt:
Dat setje zal ook werken.
Zelf had ik ooit deze (helaas verkocht)
watermerk.php

Als je 1.5, 2.0, 2.5 en 3.0mm hebt kom je een heel eind.

11634_1(1).jpg
ABS3000043.JPG
816456_LB_01_FB.EPS_1000.jpg
Bovenste setje om de imbusjes los te krijgen en vast te zetten en het onderste setje voor het schroeven.
En een goeie schroevendraaier set van Stanley, en een kleine bahco en een kleine combinatie tang.

oefen je dan niet te veel kracht uit met zo'n machine?

Bij de aktion staan met regelmaat dit soort schroefmachines voor 14 euro. Ooit 1 gehaald maar deze heeft geen instalbare ratel. Toen de accu op was heb ik een Gamma versie voor 35 euro gekocht waar een verstelbare ratel in de kop zit.
En ik moet bekennen dat ik hem amper als schroefmachine gebruik. Wel heb ik er een passende boorkop bij gekocht die ik wel heel vaak gebruik.

Ik gebruik ook een goedkopere versie, X-craft meen ik.
Juist aangeschaft omdat ik met de hand vaak te strak aandraaide.
Daarna weinig doorgedraaide schroeven. Dus wat dat betreft zeker veiliger dan met de hand.

Ik gebruik een set van EDS, dat bevalt erg goed.
Ze schijnen van dezelfde kwaliteit te zijn als Hudy, maar iets goedkoper.

Gereedschap..... al 2 weken bezig mijn hobbyhok aan het ruimen en herinrichten.

Wordt al wat

machines1.jpg

machines2.jpg

machines3.jpg

machines4.jpg

machines5.jpg

Roelof toch!
Dat had ik niet van jou verwacht.

Je moet die metalen machines op een ge-aard stopkontakt aansluiten!
Als er intern een probleem optreed staat de hele machine onder spanning met alle gevaren erbij.
Dit moet je echt zo snel mogelijk deugdelijk aansluiten.

Sucses Richard

Dan zal ik eerst aarde moeten aanleggen want dat is er niet op deze kamer. Gelukkig heb ik wel een aardlek.

Ik gebruik kleine bitsets, tipschroevendraaiers en een Dynamite tool set. Die laatste gebruik ik het meeste. Verder wat tangetjes en een pincet voor als tie echt nodig is. Bijv tandwielen uit diff trekken. ..

Vorig jaar een set inbusschroevendraaiers aangeschaft, zijn van TopCad geloof ik.
Verder ooit eens een hele zooi gereedschap bij de action gekocht, ben ik nu langzaamaan aan het vervangen voor betere kwaliteit gereedschap.
1x een schroef die wat te vast zit en je draait heel zo'n action schroevendraaier kapot zonder dat de schroef ook maar een krasje heeft :P

Back