welk giet materiaal??

• Topicstarter Topicstarter strongtrainer
  • Startdatum Startdatum
S

strongtrainer

Guest
Hallo ik heb een hand afdruk gemaakt in gips
en wil deze gaan gieten, zodat ik een rubberen hand heb.
Ik heb gezien dat er veel soorten materialen zijn, maar wil niet teveel geld
opmaken hiervoor.
Ik dacht aan giet rubber, maar ik heb gelezen dat dit alleen voor mallen is in dunne laagjes, kan je dit ook als giet materiaal gebruiken?
Ik dacht ook aan siliconenkit uit de bouwmarkt, is dat ook mogelijk?

Alvast bedankt!:)

ok bedankt voor de tips..
excuses als dit verkeerd is geplaatst

gr

is het ook mogelijk met vloeibaar rubber? als ik in laagjes werk?
want dit is gewoon in de winkel te koop.
gr

Theoretisch zou het kunnen. Je zou dan een beetje latex in de mal moeten gieten en deze dan ronddraaien tot de eerste laag is uitgehard. Dan nog wat latex erbij en weer draaien etc. etc.
Omdat dit eigenlijk geen doen is, hebben ze hiervoor dus gietrubber uitgevonden.

Theoretisch zou het kunnen. Je zou dan een beetje latex in de mal moeten gieten en deze dan ronddraaien tot de eerste laag is uitgehard. Dan nog wat latex erbij en weer draaien etc. etc.
Omdat dit eigenlijk geen doen is, hebben ze hiervoor dus gietrubber uitgevonden.

hm en als je die vloeibare rubber gewoon erin giet, hard dat dan niet uit?

Nee, het hardt uit aan de lucht, daarom kun je het alleen in dunne laagjes aanbrengen. Maar gelukkig hebben ze daar wat op gevonden, namelijk gietrubber, dat is er speciaal voor!

ik heb het ooit eens geprobeerd met latex bij wijze van goedkoop alternatief. Maar dat is prul.
Gietrubber idd, best PUR, aan silicone blijft soms stof en pluisjes meer aan kleven.

Back