Welk materiaal is de romp van BB Zwarte Zee

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door hcs_vliss, 30 dec 2020.

  1. hcs_vliss

    hcs_vliss

    Lid geworden:
    10 feb 2020
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nederland
    Van welk materiaal is de plastic romp van de Zwarte Zee gemaakt?
    Ik heb hier een romp liggen van ongeveer 20 jaar oud waar ik aan de achterkant de vorm wat van wil aanpassen.
    Dat zie ik het meest realistisch gebeuren met plamuur. Gewoon massief opvullen.
    Het gaat om een verlenging van zeg 4/5 cm aan de achterkant boven de waterlijn.

    Iemand tips welk materiaal het meest geschikt is?
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    De kunststof romp van de Zwarte Zee is gemaakt van ABS. Om daar 4 a 5 cm aan te plakken met plamuur lijkt me geen goede optie. Wat voor functie moet die verlenging gaan krijgen? Het schip is daar boven de waterlijn pakweg 2 cm hoog. Is een (afval) stuk multiplex geen optie. Zou op de bouw een stukje betonplex zien te bietsen of bij de bouwmarkt kijken of er iets bij de afgezaagde stukken ligt. Geen spaanplaat of MDF nemen. Dan daar een inham in maken waar het achterschip in past en dat met 2K-lijm eraan plakken. Bison Kombipower is daar wel geschikt voor. Zelf maar even kijken waar het goedkoopst. Gr. Klaas.
    https://www.hornbach.nl/shop/BISON-Kombi-power-65-ml/4139027/artikel.html
     
  3. hcs_vliss

    hcs_vliss

    Lid geworden:
    10 feb 2020
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nederland
    Dat is natuurlijk ook een mooie optie.
    Ik wil vooral de vorm van de romp aanpassen. Lang verhaal. Eerst kijken wat me lukt.
    Hopelijk lukt het de boot om te bouwen naar een jacht. Gebasseerd op de zwarte zee.
    Dus wel zoveel mogelijk (stijl)elementen gebruiken. Het achterschip is fraai, maar het past niet in mijn planning. Dus dat ga/wil ik iets aanpassen.

    Betonplex ga ik zeker naar kijken! Bedankt voor het meedenken.
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
  5. hcs_vliss

    hcs_vliss

    Lid geworden:
    10 feb 2020
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nederland
    Thnx!
    Gelukkig zal die altijd droog blijven. Dus dat geeft meer opties voor wat hout.
     

Deel Deze Pagina