Welk merk lipo accu's??

• Topicstarter Topicstarter Robert Jan
  • Startdatum Startdatum
R

Robert Jan

Guest
Hoi,

Ik ben bezig met een shockflyer en ik heb de volgende setup voor ogen.

- AXI 2208/34
- Castle Creations Phoenix 10
- APC 10x4,7
- dan nog lipo accu's

Ik wil graag goede lipo's, die ik onder een hoge stroom kan laden waardoor ik geen uur hoef te laden :) . Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag daarom hier hulp. De zoekfunctie heb ik ook al gebruikt, maar er staat teveel verschil in.
Er moet echt :evil: veel lochte brute power :evil: op die shockflyer 8) . Welk merk lipo's moet ik nemen en waar kan ik ze het makkelijkst online krijgen :?: ?

Je gemiddelde laadstoom (aantal laders X laadstoom x deeltijd percentage) moet zo hoog mogelijk zijn. Jij zoekt het in laden met meer "C", maar het kan anders.

De truuk is zorgen dat je lader bezig blijft. Als je lader continu aan het laden is, heb je altijd wat om leeg te vliegen.

--> 2 of meer pakketten dus gebruiken.

Voorbeeld:
Stel je vliegt met 350mAh totaal 15 minuten en je wil de helft van de tijd in de lucht zitten (30 minuten vliegen per uur). Heb je dus per uur 2 volle accu's nodig.
2 laders, 3 pakketjes.
1 pakket vliegen, andere 2 aan de laders (met 1C)

Ander punt: accu hoeft niet helemaal leeg, maar ook niet helemaal vol te zijn.
Zodra een accu redelijk vol is (stroom begint te zakken), dan gelijk vervangen door een leger accuutje.

Ok, ik was zowieso al van plan om 2 accu's te kopen, maar ik weet niet of dat rendabel is.

Ik weet niet hoelang ik een Kokam 2S 650 aan een infinity 2 moet opladen totdat hij vol is. Hoelang duurt dat ongeveer?

robbert jan
laden met 1c (een keer de mah waarde van de accu) betekend dat het in elk geval een uur duurd voor dat je accu's een beetje vol zijn maar omdat lipo's langzaam het laaste beetje binnen geduwd zullen krijgen.(omdat het anders zeer snel fout kan gaan) duurd het wat langer om een lipo pakket echt vol te krijgen.
met gewoone nicd/nimh 1c laden duurd het ook net iets langer dan 1 uur
en zo ver ik weet zijn er nu wel lipo paketen die kunen geladen worden tot 1.5 of 2 c maar of dit veilig is dat weet ik niet

Ok, begrijp ik nu goed dat je Lipo's laad op het aantal mah wat er in het totaal in het pakket zit? Dus een lipo accu van 700 mah laad je dus met 700 mah?
Ik begreep ook van een vriend van me dat er nu lipo's bestaan die op 2C geladen kunnen worden, maar waar kan ik die vinden? Polyquest lipo's??

ff goed zoeken op het forum met de zoeken knop boven aan deze pagina
ik heb het wel ergens gelezen maar niet echt op geslagen in mijn hoofd

Ik zal eens zoeken.
Hoe weet je trouwens hoelang je kan vliegen, want lipo's schijn je dus niet leeg te mogen vliegen?

Lipo's van 700mAh kun je laden met 700mA.

Bij veel regelaars kun je instellen (of zijn vooraf ingesteld) op afschakelen bij een bepaalde spanning (Lipo's 3Volt per cel).

de vliegtijd is afhankelijk van hoeveel stroom de motor trekt van de accu en hoe jij vliegt.
p.s. ik heb het draatje gevonden waar in het stond maar dat draatje is niets want je moet gewoon met 1c laden anders zijn voor een beginner met lipo's de risico's te hoog(dit zegt een lipo denker en info scanner geen eigenaar op telefoon lipo's na dan)
maar ik zou zegen lees ff de faq over lipo's door is heel leerzaam en behoed je voor stommieteiten.

Eej vriend..

1c laden is dus laden met het aantal mah's van je accu.
Wil je een lipo 650 mah,dan is 1C met 650 mah laden,2c met 1300mah,3c met 1950magh laden..
Ik denk dat Robert-jan graag wilde weten welke accu's (lipo's) er dus met max 1.5 of zelfs 2c geladen kunnen worden.
Weet je zeker welke setup je nu dus precies moet nemen;)?
Het is geloof ik al wel 100X beschreven op het forum,maar er zijn zo ontzettend veel meingen.
Is de Axi 2208-34 een goede keuze voor "bruut" vermogen? of welke motor kun je anders beter nemen..
Ik ben zelf ook erg nieuweschieg,wat nu jullie" beste" ervaringen zijn.

Veel power iig :)

een lipo accu laden met meer dan een c is hoe dan ook niet verstandig om de volgende redenen
A:explosie gevaar is heel hoog als je dit doet
B:het verkort hoogwaarschijnlijk de levens duur ven je accu's
C: levens gevaarlijk KIJK NAAR PUNT A
D:er is ook gebleken dat als je lipo's laad met een iets lagere stroom dan 1c dat je accu sneler en beter vol zit dan als je hem gaat puchen want dan loopt de spanning heel snel op en zegt de lader van stop

Correctie:
"C" is de stroom in ampere (of miliampere) met de WAARDE van de capaciteit in Ah (of mAh).

Je laadt dus niet met mAh, maar met mA.

Je laadt met miliamperes gedurende een bepaalde tijd, en dat levert een zeker mAh op.

Ander benadering om sneller te laden:
Grotere accu's laad je met een grotere stroom ("C" is grotere).
Als je 350mAh lipo's gebruikt kan je die met 350mA laden.
Gebruik je echter grotere accu's, zeg 1000 mAh, dan kan je met een ongeveer 3 keer zo grote stroom laden.
Als je stroomverbruik (bijna) hetzelfde zou blijven, heb je dus nu een accu die 3 keer zo snel laadt.

Echter... Wel zwaarder en dat maakt uit natuurlijk.

Meer accu's, grotere accu's. Lader bezighouden! Zolang er stroom getankt wordt, moet jij het opmaken!

Back