Welk merk model vrachtwagen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 7 mrt 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een rc vrachtwagen. Nu zag ik dat Tamiya deze heeft en Robbe ook.

    Welke is nou beter? Dus waar kan ik meer mee? Ik heb gezien dat die van Tamiya een schakelbak heeft....heeft Robbe dat ook? En als ik er een aanschaf wil ik een lichtset erin doen (geen geluid dat vind ik niet leuk) ik heb ergens gehoord dat je die zelf kon maken maarjah ik heb gezocht op internet en niets gevonden.

    Heeft een van jullie misschien een vrachtwagen?
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ik heb zelf ook zitten denken om vr8wagen te nemen helaas nooit van gekomen!

    Tamiya verkoopt een kompleet werkende lichtzet geloof dat die iets van 130 euro kost (best veel)

    btw: kijk ook eens in duitsland zijn ze een stuk goedkoper!

    mzzl 8)
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Is er een site of iets dergelijks van een winkel in Duitsland?

    Die lichtset van Tamiya is ongeveer 200euri wat ik op internet kon vinden. (VEELSTE DUUR)
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ehhhm zoeken ik had ooit 1 jaar geleden een zaakje gevonden in duitsland die het allemaal goedkoop aanbood (zaten dicht bij de fabriek van tamoiya dusss)

    mzzl 8)
     
  5. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Wedico heeft ook trucks.

    Kijk eens op www.minitruckers.nl das een vrachtwagenclub.

    Ik heb zelf de volvo van tamiya, deze bevalt mij goed!
     
  6. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Let wel: de Tamiya trucks zijn op een andere schaal dan Wedico en Robbe. Volgens mij zit Tamiya in 1:14 en de overige in 1:16.
    In deze laatste schaal zijn dan ook veel meer onderdelen en accecoires te koop.

    Hier een aantal links;
    http://www.tokle-modellbau.de/
    http://www.hobmamodelbouw.nl/
    http://www.brand-modellbau.de/
    http://www.leimbach-modellbau.de/start.html
    http://www.gewu.de/index.html

    Mischien anders eens een nummer bestellen van VTH Truckmodell. Hierin staan (veel al) duitse fabrikanten van truck onderdelen
    http://www.vth.de/Modellbau/DEFAULT.HTM

    Ik heb echter in de vrachtwagenmodelbouw nog maar heel weinig voor weinig gevonden. Ik vind het in verhouding tot scheepsmodelbouw maar behoorlijk duur, vandaar dat ik me weer daar op richt.

    Ik heb by the way nog een complete MAN met oplegger van Robbe te koop staan........ :D
    Doe eens een bod..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tsjah ik vind het ook te duur. Op marktplaats staat ook een kerel met een paar trucks maarjah die vraagt er voor mij teveel voor.
     
  8. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Hoeveel vind je te veel?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    De betreffende advertentie kan ik zo nie meer vinden maar de goedkoopste was 1 tamiya truck zonder zender en zonder regelaar voor 400 euri. Terwijl je voor 30 euri meer een hele nieuwe hebt bij wijze van spreke!
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    misschien een stomme vraag maar wat heb ge eigenlijk aan zo'n camion ?
    ik vind het eigenlijk iets 'kinds' hebben , ik speelde vroeger ook met de playmobil
     
  11. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Het mooie van zo'n vrachtwagen is niet dat je nmet een hoge snelheid zoals wij (wat eigenlijk veel 'kindser' is) een beetje rondracet, maar mooi beheerst kunt proberen te manouvreren met dat ding. Zeker als je er dan wat accesiores bij hebt, die je ook kunt bedienen, om bijvoorbeeld de lading met een kraantje van de trailer af te halen, wordt het echt mooi. Het gaat hier dus niet om het spectakel, maar het beheerst zo'n vrachtwagen besture3n. Da's soms best moeilijk.

    De mooiste (en helaas duurste) vrachtwagens zijn van Wedico. Het voordeel van Robbe is dat ze zelf alles maken wat je voor zo'n ding nodig hebt, dus in de handleiding kun je precies de goede onderdelen er bij zoeken om hem zo goed mogelijk in elkaar te zetten (Robbe levert ook alle RC-apparatuur enzo, dus je weet zeker dat het past.)

    Greetzz, Robbert
     
  12. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Ik weet niet wat je denkt te kopen voor €430,= maar zeker geen complete truck.
    Ik heb mijn trekker/oplegger gekocht eind 2001 voor 2100,= ouderwetse guldens, incl lichtsets.
    Later heb ik er nog een extra stuuras bij gekocht voor zo'n €100,=

    Dus tel uit je winst.....

    Nee, de vrachtrijerij is geen goedkope hobby.
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik denk dat hij puur alleen de truck bedoelt. En die heb je al vanaf een eurtje of 299 volgens mij (duitsland) of 399 (nederland). Dat gaat om die van Tamiya (Ford Aeromax) dan.

    Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat zo;n vrachtwagen zeer veel werk en geduld nodig heeft om te bouwen! En dan nog leren ermee om te gaan

    mzzl 8)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jah het gaat hier alleen om de truck. Dus niets compleet! Als het wel compleet zou zijn ok dan is het misschien beter maar dit vind ik een beetje te. Ik heb ook ergens iets gelezen over dat de lichtset van Robbe zelf heel snel warm word en dat de lamp smelt ofzo?
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Skeighter, voordat je verder gaat met sprookjes vertellen: ik heb even op de prijslijst van Reyne&Zn te Krommenie gekeken: (NL Tamiya importeur)

    King Hauler 559 euro
    Cabover Globe Liner 559 euro
    Mercedes 1838LS 449 euro
    Mercedes 1850L 559 euro
    Ford Aeromax 529 euro
    Volvo FH12 Globetrotter 420 599 euro

    Voor een oplegger moet je ongeveer tussen de 459 (Shell tanktrailer) en 279 euro (Flatbed trailer) neertellen.
    De electronische lichtset 242 euro.
    Gemotoriseerde pootjes voor onder de trailer 102 euro.

    De gehele prijslijst is te downloaden vanaf de internetsite van Reyne&Zn http://www.tamiya.nl/ als PDF-filetje.

    Voor een "truck met trucjes" zoals verlichting, werkende versnellingsbak, eventueel een geluidje zal je ook een behoorlijk uitgebreide zender moeten hebben, minimaal 4-kanaals. Hopla, weer zo'n 200 euro richting winkelier.
    Kortom: voor "30 euro meer een compleet nieuwe" is absolute onzin.
    (Tenzij dat hij van de 'vrachtwagen is gevallen' natuurlijk...)
    Leuke woordspeling in dit geval.... :wink:

    Mijn persoonlijke voorkeur?
    Ondanks de prijs: Tamiya. Perfecte afwerking, goed werkende vertraging, goed rijgedrag. Alleen moet je er een andere motor inzetten; die 540's draaien veel te hard. (of een 2/3 vertraging tussen versnellingsbak en cardan-as)

    Roel
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mwah ik zeg nergens dat ik een complete heb dan!

    Mijn prijzen :) van Toemen.nl

    King Hauler - € 499,95
    Cabover Globe Liner - € 499,95
    Mercedes 1838LS - € 399,95

    enz..... voor de rest moet je maar kijken op Toemen.nl
     
  17. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Roel,

    Bedankt, blij :D dat je m'n verhaal een beetje ondersteund.
    Ik was al bang dat ik mijn truck veeeeeeeel te duur gekocht had :evil:

    Verschil alleen van mening met je over Tamiya.
    Mijn voorkeur Robbe of met een iets grotere beurs Wedico. Is veel meer voor op de markt.
    Voor Tamiya onderdelen ben je met Tamiya getrouwd, iets anders past qua schaal niet.
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Prijzen: Ik spreek over advies prijzen van de importeur.
    Als een winkelier daar onder duikt, tja, dat is zijn keuze.

    Wedico is op zich wel mooi, maar...ja, ik weet niet... Tamiya is net een beetje meer. (maar da's mijn mening)

    Enne... ik ben niet met Tamiya getrouwd hoor; in mijn Mercedes 1838 had ik ook een aantal componenten van andere merken. En de 'Smartlight' van Extension; een heel leuk schakelingetje voor licht en geluid.
    De oplegger had ik gemodificeerd tot oplegger van de plaatselijke aardappelgroothandel, Schaap uit Biddinghuizen. Waren ze wel blij mee...

    Roel
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik denk dat ik daarom ook voor een Robbe zou gaan. Omdat daar veel meer onderdelen voor te krijgen zijn en van andere merken zodat je niet de te dure tamiya accesoires moet kopen.
     
  20. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    maar voor 69 euro heb je ook een smartlight.......paar lampjes erbij, stuk voordeliger dan zo'n tamiya lichtset!!
     

Deel Deze Pagina