welk merk rc auto

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door ramonstroo, 4 mrt 2016.

  1. ramonstroo

    ramonstroo

    Lid geworden:
    4 mrt 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    ommen
    wie weet welk merk ik moet kiezen met de volgende eisen

    1. max 300 euro
    2.min 80 kph
    3.makkelijk onderdelen te verkrijgen
    4.moet tegen een flinke botsing kunnen
    5.kan door modder
    6.sterke motor
    7.goede grip
    8.zeker (spat)waterdicht
    9.kan door zand, sneeuw, gras en over heuvels
    10.goeie grip
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    1. max 300 euro Helemaal compleet?? Wordt lastig als je een beetje redelijk merk wilt hebben.
    2.min 80 kph Kun je wel vergeten, die snelheid kun je als beginner toch niet bijhouden.
    3.makkelijk onderdelen te verkrijgen Ligt aan welke merken er bij jouw LHS worden verkocht
    4.moet tegen een flinke botsing kunnen Wat noem jij een flinke botsing?
    5.kan door modder Offroad 4wd is je beste kans
    6.sterke motor Ligt er ff aan of je nitro of electro zoekt
    7.goede grip Ligt er maar net aan wat er voor banden standaard zijn geleverd
    8.zeker (spat)waterdicht Zijn meer modellen niet dan wel..
    9.kan door zand, sneeuw, gras en over heuvels Dat ligt helemaal aan de motor en banden
    10.goeie grip Zie nr 7




    Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan en welk model sprak je daarbij het meeste aan??
    Zoals ik al zei, Wil je nitro of electro?
     
    Damian Wierenga en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  3. ramonstroo

    ramonstroo

    Lid geworden:
    4 mrt 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    ommen
    1 traxxas
    2 wat bedoel je met "die snelheid kun je als beginner toch niet bijhouden"
    3 veel van traxxas
    4 met max speed tegen een stoeprand aan botsen
    5 daarom vraag ik dus welke auto/merk ik moet kiezen
    6 het liefst electro
    7 daarom vraag ik dus welke auto/merk ik moet kiezen
    8 daarom vraag ik dus welke auto/merk ik moet kiezen
    9 daarom vraag ik dus welke auto/merk ik moet kiezen
    10.
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    1. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    2. Wat denk je zelf wat ik daar mee bedoel? 80kph. Weet je hoe snel dat is??
    3 Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    4. Geen enkele auto kan daar goed tegen..
    5. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    6. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    7. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    8. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    9. Neem dan maar een traxxas.. Enige merk wat je kent blijkbaar.
    10.
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wahaha ligt er aan waar je rijd, maar ik rij in de sporthal met 1 die gaat goed 40. Dat is daar hard zat. In de manege met 1 die de 60 aantikt. Daar kom ik alleen maar op het rechte stuk aan. Gaat ook hard zat daar. Op het circuit 1 die rijd 70 plus. Ook dat is hard zat daar. De wedstrijdrijders halen de 80 nog niet.


    Maar wil jij gewoon voor je huis of zo rijden dan is 40 hard zat. Helemaal als je geen ervaring hebt.

    En kun je zelf een beetje sleutelen ??? Zo niet, dan zou ik dat maar leren. Vooral in het begin zul je nog wel eens wat stuk rijden. En investeer in goed gereedschap. Dat zul je nodig hebben. En goed gereedschap ligt niet in de knakenbak bij de bouwmarkt.
     
  6. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Een model auto die met 80 tegen een stoeprand rijdt gaat gegarandeerd stuk. Echt allemaal. 80 is behoorlijk snel en wordt normaal gesproken alleen gehaald door high-end on-road racers. Bij off-road auto's, die je nodig zult hebben als je door modder en gras wilt, is het vrij uitzonderlijk om zulke snelheden te halen. Bedenk ook, hoe sneller de auto kan, hoe meer vermogen hij heeft, hoe meer onderhoud er nodig is, en hoe sneller de accu leeg is. Bij de snellere modellen gaat de verhouding tussen rijtijd en sleuteltijd dus veel meer richting sleutelen dan rijden. Ik rij zelf brandstof on-road wedstrijden, dus ik weet in dat kader waar ik over praat. Als je het sleutelen echt leuk vindt, is dit overigens helemaal niet zo erg.

    Geen enkele auto is waterdicht. Al was het maar omdat dan ook de boel al snel zou oververhitten. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je graag wilt dat de elektronica is afgeschermd tegen water. Met een beetje hobby-en is dat goed te doen, hoewel het nooit verstandig is om opzettelijk door plassen te gaan rijden. Het kan wel, maar het risico op schade aan de elektronica blijft altijd. Daarnaast zal je, bij rijden in de nattigheid, zeer scherp moeten zijn op onderhoud.
    Hou ook rekening met het feit dat je running-costs hebt; na de aanschaf blijft de hobby geld kosten. Er gaat wel eens wat stuk, je hebt af en toe nieuwe banden nodig, misschien wil je een keer iets upgraden. Bij de initiele aanschaf heb je in ieder geval nodig: Een auto met alle elektronica er in, een zender, een lader, een of meer accu's, gereedschap (zoals aangegeven, dit is niet waar je op wilt besparen).

    Hoe dan ook, ik wil je niet teveel afschrikken voor deze mooie hobby. Het is wel een hobby die wat budget nodig heeft, maar vooral wat doorzettingsvermogen en wat feeling voor techniek. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.trxxs-winkel.nl/. Dan kan je zien dat er (nieuw) binnen je budget niet heel veel te kiezen is. Met het budget wat je hebt zit je sowieso aan de onderkant van de markt. Daar hoeft het plezier helemaal niet minder om te zijn, maar realiseer je dat je binnen dat budget geen topkwaliteit mag verwachten.
     
  7. ramonstroo

    ramonstroo

    Lid geworden:
    4 mrt 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    ommen
    ik heb een stoornis genaamd asperger waardoor ik als ik iets leuk vind ik me er heel erg in ga verdiepen
    en sleutelen is voor mij geen probleem ; D
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Laten we beginnen met de vraag wat je ervaring is. Geen ervaring met snelle auto's betekent gewoon dat je voor 4.95 bij de Blokker ook even een stoffer en blik moet halen want die zal je nodig hebben bij de allereerste keer dat je gaat rijden.... Zoals eerder opgemerkt zal er geen auto bestaan die dat overleeft

    Je geeft aan dat je je heel graag ergens in verdiept en je komt alleen met Traxxas? Prima, als dat het is, ga je gang. En er is niets mis met Traxxas maar er is zoveel meer te vinden.
    Maar voor 300 euro een auto standaard uit de doos die een dergelijke snelheid haalt met dergelijke eisen zal je niet vinden, zeker niet van Traxxas. Als ik naar een Traxxas Slash kijk wat in de buurt komt van jouw eisen zie ik toch een prijskaartje van 499 euro exclusief (!!!) accu en lader. Of zie ik iets over het hoofd waar jij je wel in verdiept hebt.

    Heb je al eens bij Carson gekeken, diverse mooie 1:8 buggy's op 4S en zelfs 6S.
    Een ECX Revenge-E voor een redelijke prijs en ook goedkoop in de verdere kosten vanwege een 3S accu ipv 4S
     
  9. maxi

    maxi

    Lid geworden:
    26 jan 2016
    Berichten:
    32
    Locatie:
    zuidholland
    geen enkele auto die 80kmh rijdt kan vol gas tegen een stoeprand rijden
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Geef mij ook zo'n auto!!!!!
    Met 80km/u veilig door de straat scheuren omdat die toch geen stoeprand zal raken.... :D

    Je bedoelt vast dat geen enkele auto dat zal overleven.
     
    Schots en Scheef en Caretaker vinden dit leuk.
  11. maxi

    maxi

    Lid geworden:
    26 jan 2016
    Berichten:
    32
    Locatie:
    zuidholland
    Ja klopt
     
  12. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Als je wat, nou ja, maar iets meer geld pakt, kan je n losi scte nemen. Perfecte auto 2 jr lol van gehad, en het laatste jaar van die 2 jaar op 4s lipo gereden. BEEST!!

    Na 2 jaar wastie wel op dus geruild tegen Trxxs Spartan
     
  13. Renaud

    Renaud

    Lid geworden:
    31 mei 2019
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Brunssum
    ik ben ook beginner maar heb 20 jaar geleden ook deze hobby gehad. ik reed altijd tamiya. wat is tegen woordig goed om mee te starten?
    budget is wat er voor nodig is.
    ik zweer niet bij tamiya maar zijn daar genoeg onderdelen voor te krijgen ?
    Ik rijd overigens alleen electro.

    daarnaast is de andere vraag waar koop je tegenwoordig onderdelen en zijn corraly motoren compatible voor tamiya ?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2019
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Tamiya is heel breed ondersteund, met 100 deelnemers op de Tamiya cup alleen al in Nederland geeft aan dat het populair is, de meeste RC winkels verkopen het en de onderdelen. Hofleverancier van de cup is Marco's modelbouw.

    Alle 540 formaat motoren passen in een Tamiya, je moet alleen letten op de limieten van de regelaar en tandwielverhoudingen. Veel Tamiya zijn beperkt met de tandwielen dat je geen supersnelle motoren kunt plaatsen.
     
  15. Renaud

    Renaud

    Lid geworden:
    31 mei 2019
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Brunssum
    Ok ok, dat is duidelijk. wat is een goed alternatief als ik ooit sneller motoren wil plaatsen ?

    Wil voornamelijk onroad rijden maar wil ook offroad als erbij. zag dat Xray ook best mooie sets hebben maar zie er amper onroad bij staan in 1/10
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2019

Deel Deze Pagina