welk merk van propellor

welke propellors kan je best wanneer toepassen? je hebt er van gws, apc, apc slowfly, gunther, master aerscrew, enz..
ik zit met een fietsbel, en weet welke maat ik wil kopen maar heb er dus geen idee van wat de verschillen zijn tussen de respectievelijke merken..
kan iemand mij hiermee helpen?

thx&Grtz

De meeste propellers zijn gemaakt voor verbrandingsmotoren. Dat betekend in het algemeen dat ze steviger (dikker) zijn.

Voor lichte elektro toepassingen zijn ze dus onnodig zwaar en doore het dikke (en soms smalle) blad meestal wat slechter bij lage toeren.

Voor elektro heb je props met dubbere bladen en soms ook bredere bladen.

GWS: licht, goedkoop, erg goed voor lage vermogens. Vervormd bij te grote vermogens.
APC slowvlyer. Als GWS, maar steviger, zwaarder en duurder.
APC elektro. Prima ook voor wat meer vermogen.
Gunter: Standaard prop voor sp400. Heel breed inzetbaar.
Aeronaut elektor props: Ook erg goed. je ziet ze alleen niet zoveel in de winkels.
Graupner "slimline" props zijn goed te krijgen en prima voor elektro van verschillende vermogens.

Verder heb je van de meeste merken oude types en moderne met computer ontworpen versies.
Van master Airscrew is "scimitar" beter dan de aude zwarte.
Bij graupner liever een CAM prop dan dde oude grijze.

Voor de belasting maakt het niet erg veel verschil. Een 8x4 van elk type zal zo'n beetje hetzelfde aantal amperes trekken. Sommige props vliegen lekkerder dan andere. Voor grotere elektro vliegtuigen gebruik ik APC-elektro. Voor de kleintjes goedkope GWS.

Advies voor de fietsbel: Graupner slimprop 8x4 (of APC-E 8x4 of APC slow 8x3.8 of GWS 8x4 HD)

bedankt harold..
weet je mss ook waar ik deze kan bestellen (zonder visa) of kan kopen ergens in limburg (belgisch, maar nederlands limb mag ook)

grtz

Lespinoy, waar aan de belgische kant van de Maas zit je. Je kan proberen bij de zwaluw te Montfort, en iets verder nog net in Duitsland in Haaren bij W&W, zij hebben een groot assortiemnt van GWs props. Daarnaast is er in Helchteren of in Houthalen een nieuwe modelbouwzaak. Waar die precies is weet ik niet dat moet je effe bij de jongens van de Pampa navragen. Ook hier in Dilzen zit er ergens een modelbouwzaakje, dus keuze genoeg denk ik.

ik woon in diepenbeek, tussen bilzen en hasselt (vanuit maastricht richting veldwezelt bilzen, enz)
ik denk dat houthalen het dichtste bij is, alhoewel ik vermoed dat shamrock ongeveer even ver is, hebben ze ze daar ook?
of kan ik ze nergens online bestellen?

rctechniks heeft ook gws props ik gebruik een 8040 op mn depron model met fietsbel vliegt snel bij lage toeren en erg hard bij hoge toeren

heeft er al iemand die sonic props van graupner gezien?
Deze zouden in de toekomst de cam prop's vervangen.
Bij ons heeft iemand zo een gekocht en hij ziet er best gestroomlijnd uit, en is nog ietsje lichter ook.

Back