welk merk

• Topicstarter Topicstarter ronald.meijer
  • Startdatum Startdatum
R

ronald.meijer

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk nog een beginneling met plastic modelbouw en vind vliegtuigen geweldig. Nu heb ik op www.panzermodelbouw.nl heel veel vliegtuigen gezien en ook van heel veel merken.

Mijn vraag is Wat zijn nu goede merken en zijn er bepaalde modellen waar je het beste mee kan beginnen?

Alvast bedankt,

Groetjes Ronald

Ik zou je Hasegawa aanraden.
Dat is een kwaliteitsmerk wat vliegtuigen betreft maar toch niet zo duur als bv Tamiya. ;)

Droop

heey Ronald

Welkom hier.

je vraag is eigenlijk moeilijk te beantwoorden, want 1 iemand vind revell een goed merk maar een iemand anders vin Revell totaal nix.
maar mijn mening is begin met wat goedkopere modellen van verschillende merken, op schaal 1/72 of 1/48. kijk welke schaal en merk je bevalt en koop dan een wat duurdere modellen, zo krijg je ervaring in het bouwen en dan kan je ook zien welk merk of schaal jouw het beste bevalt.

mijn eerste model was een hurricane gevechtvliegtuig uit WO2 schaal 1/72. dit beviel me goed. toen dacht ik, voor mijn 2de model een helicopter (weet niet meer welke) bouwen, nou dat heb ik geweten. dat ding vloog door de lucht, maar niet op eigen kracht :p.
maar revell was gewoon mijn merk maar dat ik een paar maanden geleden 2 modellen van tamiya schaal 1/48 met een die-cast frame ben ik verkocht aan tamiya.

maar mijn mening is: kies een model wat je leuk lijkt en ga het maken. modelbouw is een kwestie van trail and error.

hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd.

Grtsz Superbuur

helemaal mee eens, mooie opmerking superbuur. Ik zweer bij Revell en tamiya. Maar ik bouw enkel alleen iets wat rijdt op de weg. Dus over vliegtuigen kan ik je helaas niks vertellen. Wel wil ik je succes wensen met de moeilijke keuze. En als je die eindelijk gemaakt hebt succes en veel plezier met bouwen.

Grtz Dré

Tip:

als je een bepaald model wilt kijk dan even op het forum of iemand deze al eens gemaakt heeft, en van welk merk deze was. Dan heb je gelijk een goede indruk van de kwaliteit en bouwgemak.

Back