Welk model is dit?

Zoals de titel al aangeeft, welk model is dit en weet iemand de instellingen ervan.

Ik heb dit model vandaag voor een prikkie kunnen overnemen, echter de vorige eigenaar wist er niks meer van, anders dan dat het heel goed vloog en dat doet hij ook wel.

Het model schijnt ooit eigendom te zijn geweest van een van de Nederlandse toppers in de F3K scene??????

Spanwijdte ongeveer 150 cm
Staartboom van aluminium, vleugel lijkt schuim met koolstof mat en de staartdelen zijn van Balsa met glasmat erop.

full

full

zo zit de vleugel op de romp

full

De staartdelen

full

De bovenzijde van het vleugelmiddendeel

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je het foto album op private en niet public gezet hebt want er zijn -nog- geen foto's te zien..

Het album staat toch openbaar, zal ze wel ergens anders uploaden, dat werkt beter dan hier.

Dan maar dubbel als het zo moet zijn.

Foto-33WNFOMB.jpg

Foto-JBPDBW6C.jpg

Foto-UUZH3POI.jpg

Laatst bewerkt:
Feit dat er geen naam op staat denk ik dat het geen commercieel verkrijgbaar model is. Mogelijk heeft recentelijk iemand dit model gebouwd en verkocht? De tail boom is bij emc-vega.de verkrijgbaar..

Dit is inderdaad 1 van de eerste Twisters. Met dit model heb ik ooit nog eens een wedstrijd in Anhem gewonnen.

er is heel veel informatie te vinden op dit forum over de diverse Twisters, maar helaas niks over de roeruitslagen en zo.

Alex, kun je daar voor mij een tipje van de sluier oplichten?
roeruitslagen en de afstelling van de flaps in thermiekstand en startstand.

Met de instellingen die ik nu heb vliegt hij goed, maar ik denk dat er meer inzit dan nu.

Toch ook best mooi om alle servo's in de romp te hebben.
Iets makkelijker en waarschijnlijk lichter dan RDS.
Bij de Flow zie je dat ook weer:
FW5 - HLG

Boeiend om te zien dat een topmodel van enige jaren geleden nu toch duidelijk een wat verouderde vormgeving heeft.

De afgelopen dagen behoorlijk wat vluchten gemaakt met het model. Het model vliegt aardig, maar ben niet helemaal tevreden over de instellingen. Voor het zwaartepunt heb ik een heel klein beetje (1 gram) lood voor op het neusje geplakt. Dit zorgt voor een iets hogere vliegsnelheid. Als ik dat weg laat dan is de snelheid dusdanig laag dat hij heel snel overtrekt. Vluchten van 2 minuten zijn nu al geen probleem.Wel moet ik nog uitproberen wat nu de beste instelling is voor de startfase. Nu heb ik de flaps (rolroeren) iets (4-5 mm) omlaag en het hoogteroer 1 mm omhoog. De start is nu vrij steil omhoog, dat wil ik toch iets vlakker hebben omdat ik dan toch een stuk hoger uit denk te komen. Ook mijn werptechniek dient nog iets bij geschaafd te worden.

8O De ailerons 4-5mm omlaag en het hoogteroer ietsie up......
Ik zou de ailerons eens ongeveer 3mm omhoog zetten. :rolleyes:

Back