De afgelopen dagen behoorlijk wat vluchten gemaakt met het model. Het model vliegt aardig, maar ben niet helemaal tevreden over de instellingen. Voor het zwaartepunt heb ik een heel klein beetje (1 gram) lood voor op het neusje geplakt. Dit zorgt voor een iets hogere vliegsnelheid. Als ik dat weg laat dan is de snelheid dusdanig laag dat hij heel snel overtrekt. Vluchten van 2 minuten zijn nu al geen probleem.Wel moet ik nog uitproberen wat nu de beste instelling is voor de startfase. Nu heb ik de flaps (rolroeren) iets (4-5 mm) omlaag en het hoogteroer 1 mm omhoog. De start is nu vrij steil omhoog, dat wil ik toch iets vlakker hebben omdat ik dan toch een stuk hoger uit denk te komen. Ook mijn werptechniek dient nog iets bij geschaafd te worden.
Dit model heeft een AG strak en moet dus met de flaps neutraal gelanceerd worden voor de minste weerstand.
Met een zelfverende schakelaar een up preset geven voor de eerste 0.5 sec van de worp om het model stijl te draaien en vervolgens neutraal door omhaag te laten gaan.