Hallo , vandaag heb ik een “hotliner” van iemand overgenomen, alleen weet niet welk model het is. Het rompje is van gfk en de vleugels /stabilo van hout/ingedekt. Vleugel is ongeveer 160 cm spanwijdte en deelbaar. Iemand een idee welk model dit is? De motor en esc staat ook niets op , dus geen idee welk type ! Er zit een 8-4,5 cam folding prop op! Motor lijkt me een Hacker?
Lijkt op de meest hotliners. Waarschijnlijk verkocht onder diverse namen. Heb zelf zoiets denk dat het een CS topmodel Wilco is, maar bij hobbyking ook verkocht onder een andere naam, enz enz
Het likt een klassiek model uit de eind 80' begin 90'er jaren. Waarschijnlijk een commercieel toestel misschien van Simprop of een kleinere producent. Afgaande op de tippen en het plankje als stabilo. Te zien aan de diameter van het motorspant zal het inderdaad komen uit het borstel tijdperk, voor een Keller/Plettenberg/Geist motor of een 750 Mabuchi om het goekoop te houden. Ook alleen rolroeren die om te remmen omhoog worden gesteld duidt op die tijd. De motorisering is van latere tijd. Waarbij de motor wel de kleur heeft van een Hacker, maar mogelijk een cloon is. Van de regelaar herken ik ook geen merk. Zonder verdere informatie is er niets te zeggen over een passende prop en accu. Wanneer het je lukt om een indicatie te geven van de kv waarde en de maat van de motor is er wel een inschatting te maken. Monteer een kleine prop, bv een 6x3 of zo en sluit een 2S pakket aan op de motor/regelaar en bepaal het toerental en stroom. Samen met de maat en gewicht van de motor is dan een redelijke inschatting te doen voor prop en accupakket.
probeerde het profiel te zien maar weet zo niet welke. mh 3x? mss eppler 178? indien niet te zwaar, vliegt nog best goed wsl, fijne zwever, beetje acro. zwaar of lastig profiel, dan lastiger.
Die Spiro en Simba hadden ook GFK vleugels, dat heeft deze niet. Heb even gemeten ; de motor is 48mm lang, 28mm diameter, as 3,2 mm en schroefgat 19 en 16,5.
Ik ben geen modelvlieger (meer) maar modelvaarder maar de motor ken ik wel. Dat is een Feigao, dat waren de eerste oosterse Hacker klonen, echter van bedenkelijke kwaliteit.