Welk model is dit?

  • Topicstarter Topicstarter WimRacing
  • Startdatum Startdatum
W

WimRacing

Guest
De zwarte speedboot, iemand enig idee welk model dit is?

rc_unbelieveable.JPG
 
ik heb ook al zitten kijken.
maar heb niks kunnen vinden.
gezien de bouw wijze lijkt het mij een amerikaans model.
in iedergeval is het ook een brandstof boot.

greetz jaimy
 
nu je het zegt gerwin lijkt er idd wel op.
door het zwart is het model slecht te zien.
zal john is ff vragen van de week.
die weet geloof ik alles van dana wilson
 
Het is een DaVette SS van Dana Wilson (de Runner is een Dragboat Gerwin ;) )
Ik heb deze zelf ook (alleen met een andere kap)

Het is een Shallow V, die lekker van z'n plek komt.
Zijn niet erg duur en zijn heel mooi en netjes afgewerkt.

Voor meer info kan je me mailen, faxen, pm'n, ;)


Groetjes,

John
 
Bedankt voor je reactie!
Is deze ook RTR te krijgen?
Ik ben op zoek naar een mooie snelle nitro (60 km/u +) maar wil geen volledige boot bouwen....
Is er voor rond de 600 euro zoiets te krijgen/laten maken bij 2brothers?

Grts,

Wim
 
Nope,

en als je jezelf een plezier wilt doen : handjes af van nitro !
Kun je beter een 2ehands boot kopen met een Zenoah 2takt benzinemotor er in.
 
John,

Ik wist dat het de Runner NIET was,
maar kon verder niets vinden over Wilson.
Heeft die man geen eigen site ??
 
Nope,

en als je jezelf een plezier wilt doen : handjes af van nitro !
Kun je beter een 2ehands boot kopen met een Zenoah 2takt benzinemotor er in.

Wat is er mis met nitro dan?
Gevoeliger o.d.?
En met benzine bedoel je mengsmering? Of gewoon Euro 95?
Sorry maar ik ben nog een leek ;)
 
Niks mis met nitro! Vaar met een 7,5cc CMB motor en die loopt 99% van de tijd heerlijk! En nog stil ook ;)

Maar nitro is inderdaad gevoeliger met de afstelling. Een nitroboot zal niet met elk weertype gewoon uit de kast gehaald kunnen worden en goed starten/lopen. Vrijwel elke keer moet er even wat bijgesteld worden om in te spelen op de weersomstandigheden.
Een brandstofmotor (en dan een benzinemotor, want nitro is natuurlijk ook brandstof) loopt rustiger en heeft eigenlijk nooit een afstelling nodig. Een benzine boot is meer voor fun varen, dus boot pakken en gaan

Als brandstof word benzine met olie gemengt (dus inderdaad mengsmering), geloof rond de 1:18 a 1:20 dat de meeste smeren.

grtz
 
Niks mis met nitro! Vaar met een 7,5cc CMB motor en die loopt 99% van de tijd heerlijk! En nog stil ook ;)

Maar nitro is inderdaad gevoeliger met de afstelling. Een nitroboot zal niet met elk weertype gewoon uit de kast gehaald kunnen worden en goed starten/lopen. Vrijwel elke keer moet er even wat bijgesteld worden om in te spelen op de weersomstandigheden.
Een brandstofmotor (en dan een benzinemotor, want nitro is natuurlijk ook brandstof) loopt rustiger en heeft eigenlijk nooit een afstelling nodig. Een benzine boot is meer voor fun varen, dus boot pakken en gaan

Als brandstof word benzine met olie gemengt (dus inderdaad mengsmering), geloof rond de 1:18 a 1:20 dat de meeste smeren.

grtz

Top, bedankt voor je informatie! ;)
 
John,

Ik wist dat het de Runner NIET was,
maar kon verder niets vinden over Wilson.
Heeft die man geen eigen site ??

Hai Gerwin,

Kon je ook niet weten, er is geen site oid, die info geeft over deze boten.
In Europa zijn Johan en ik de enige die de DaVette's hebben.
Johan de DaVette Classic, en ik de SS (op de foto) en de Runner.

Dana maakt deze boten voor de hobby, en op bestelling. Hij wil geen commercieële activiteiten starten omtrend de boten.

Inmiddels is er ook de DaVette Deep V, die goed / heel goed vaart.
Die vaart erg snel en strak. Deze wordt waarschijnlijk ook door een grote rc botenbouwer overgenomen, en in productie genomen.

@ Jurriaan...
Ik heb een 7.5cc CMB goudkop, en die willen idd heel goed hoor... ;)

En het verschil tussen benzine en Nitro is niet zo heel veel moeilijker, maar je moet wel iets van motoren afweten, om beide af te stellen...
Nitro is iets kritischer dan de benzine motor, maar valt wel mee.... (vind ik :$)
Om beide goed te laten lopen (lees: optimaal) is inzicht cq kennis van de fossiele verbrandingsmotoren wel zo makkelijk.

Het enige nadeel van Nitro brandstof is, is dat het zo verdomdt duur is in de aanschaf :(

@ Wim, Ik heb je een PM gestuurd, met een aanbod om eens te komen kijken hier.
Daarmee krijg je een beetje een idee over hoe en wat met powerboten...


Groetjes,

John
 
Hai Gerwin,

Kon je ook niet weten, er is geen site oid, die info geeft over deze boten.
In Europa zijn Johan en ik de enige die de DaVette's hebben.
Johan de DaVette Classic, en ik de SS (op de foto) en de Runner.

Dana maakt deze boten voor de hobby, en op bestelling. Hij wil geen commercieële activiteiten starten omtrend de boten.

Inmiddels is er ook de DaVette Deep V, die goed / heel goed vaart.
Die vaart erg snel en strak. Deze wordt waarschijnlijk ook door een grote rc botenbouwer overgenomen, en in productie genomen.

@ Jurriaan...
Ik heb een 7.5cc CMB goudkop, en die willen idd heel goed hoor... ;)

En het verschil tussen benzine en Nitro is niet zo heel veel moeilijker, maar je moet wel iets van motoren afweten, om beide af te stellen...
Nitro is iets kritischer dan de benzine motor, maar valt wel mee.... (vind ik :$)
Om beide goed te laten lopen (lees: optimaal) is inzicht cq kennis van de fossiele verbrandingsmotoren wel zo makkelijk.

Het enige nadeel van Nitro brandstof is, is dat het zo verdomdt duur is in de aanschaf :(

@ Wim, Ik heb je een PM gestuurd, met een aanbod om eens te komen kijken hier.
Daarmee krijg je een beetje een idee over hoe en wat met powerboten...


Groetjes,

John

PM terug, erg bedankt John!
 
Back
Top