Welk model is dit?

• Topicstarter Topicstarter Jentel V.
  • Startdatum Startdatum
J

Jentel V.

Guest
beste modelbouwers,

IK zou jullie willen vragen iets meer te vertellen over mijn modelbouwwagentje, wat ik erover weet is het volgende: merk=kyosho, 4x4, elektrisch en dat is het zo een beetje.

hieronder de fotos

autorc001.jpg

autorc003.jpg

autorc004.jpg

autorc005.jpg

autorc006.jpg

mvg

jentel

Dit is een Kyosho optima mid 4 wheel aangedreven en zo te zien het eerste type.
Is later in een langere versie geleverd waardoor hij wat rustiger werd qua wegligging.
Zwakste punt aan deze auto was/is het tussen tandwiel aan de achterzijde.
Het tandwiel tussen de hoofdas(waar het spurgear op zit) en het diff.
Deze zijn erg gevoelig voor slijtage en weet niet meer of deze nog te krijgen zijn.
Heb er wel altijd met plezier mee gereden.

greets Roy

Dit is een Kyosho optima mid 4 wheel aangedreven en zo te zien het eerste type.
Is later in een langere versie geleverd waardoor hij wat rustiger werd qua wegligging.
Zwakste punt aan deze auto was/is het tussen tandwiel aan de achterzijde.
Het tandwiel tussen de hoofdas(waar het spurgear op zit) en het diff.
Deze zijn erg gevoelig voor slijtage en weet niet meer of deze nog te krijgen zijn.
Heb er wel altijd met plezier mee gereden.

greets Roy

rare vraag misschien maar hoeveel zou dit nieuw ongeveer gekost hebben?

mvg

Zou het je niet echt kunnen vertellen.
Zijn nieuw niet meer leverbaar.
Kosten vroeger iets van 250 gulden voor de basis uitvoering.

mvg Roy

ziet er nog erg goed uit, mooi man! kijk eens op tamiyaclub.com (in t forum evt.) daar zitten een aantal leden die je er alles over kunnen vertellen

ja, ik was verschoten dat hij al zo oud was, zieter echt nog niet zo uit.:cool:

al bedankt trouwens voor de reacties:-D

Gewoon een spoiler nemen van een andere wagen.
Zo lang hij maar niet buiten het breedste punt van de auto uit komt:mrgreen::mrgreen:

tazman, ik ben een complete beginner op dit gebied, maar is het zo dat de hele auto wordt aangedreven door 1 7.2 voltbatterij? ook de ontvanger?

mvg

ja
Als je een goede regelaar hebt dan krijgen de ontvanger en de servo voeding van de regelaar.
De accu is idd een 7.2 volt 6 cellen accu of een 7.4 lipo accu.
Ik zou zeggen zoek een vereniging in de buurt op en ga daar eens goed rond vragen daardoor komt je het meeste te weten.

greets Roy

aja nog iets ik vind er niet veel info over, om mijn batterijen op te laden heb ik de graupner multilader 5b en nu is mijn vraag welk cijfer moet ik kiezen om mijn pluggen in te steken er staat 22-50-50-100-100-500 ?

mvg

Als je een multi laders hebt is deze niet echt geschit voor het opladen van race accu's daar het veels te langs gaat duren en het ook niet echt super is om het uiterste te halen uit je accu's.
Voor de rij accu's heb je een snel lader nodig die toch tot 6 amp kan laden en een automatische afslag heeft zo dat je accu's niet worden over laden en daardoor defect kunnen gaan.
Een goede model shop kan je daar perfect over informeren wat jij nodig hebt en wat het natuurlijk kost

cheers Roy

Back