Welk model kap heeft wat voor effect op je weggedrag

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roger B., 19 okt 2004.

  1. Roger B.

    Roger B. Guest

    Om het afdwalen in het Kyosho zoekt 99 rijders-topic uit brandstofauto's hier verder te zetten....

    Ik vraag me dus af hoeveel je merkt in het weggedrag van je auto EN welke soort kap (lage neus, stompe neus, soort spoilers enz enz) geeft nu welk positief/negatief effect?

    Wie kan hier zinnige antwoorden op geven?
     
  2. Xearo

    Xearo Guest

    niet geheel een antwoord op jouw maar ik wat ik weet is dat de volgende kappen een goede eigenschappen hebben en dat ze veel worden gebruikt bij races.

    dogde stratus, mazda 6, alfa 156.
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, de kappen worden veel gebruikt, de volvo s60 kap is ook niet heel verkeerd opzich...

    In het begin zul je het weinig merken maar als je bochten op snelheid gaat nemen merk je het wel... 'k denk dat 't verstandig is om met de mazda 6 of dodge kap te beginnen aangezien die redelijk neutraal zijn volgens mij....

    Het verschil zul je vooral in het stuurgedrag van de auto merken, dus het insturen van een bocht... verder zal je met sommige kappen op 't rechte end gewoon harder gaan door minder luchtweerstand, maar dat is meer 'n verschil tussen lola of touring car....
     
  4. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    De Mazda 6 zou ik niet direkt neutraal noemen maar wel erg makkelijk om mee te rijden. Enorm veel downforce op de achterwielen, met name door de schuurdeur achterop. (Op grotere circuits zou ik er een randje vanaf knippen)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Om maar het verhaal moeilijker te maken is natuurlijk ook de vraag hoe de auto erop reageerd. De ene kap kan al veel stuur geven maar als de auto op zich al veel stuur kent zal dat dubbel op gaan.......
     
  6. marvin

    marvin Guest

    Hier is al een thread over, zoek eens op Wat vind jij de fijnste race body? K vind de nemesis nu het fijnste rijden
     
  7. Roger B.

    Roger B. Guest

    Misschien had ik het iets duidelijker moeten omschrijven...

    HEt gaat er vooral om welke van de 5 mogelijke body's voor de kyosho cup volgend jaar op een FW05s chassis

    -Nissan Skyline (mijn voorkeur)
    -Toyota supra
    -BMW M3
    -Mercedes CLK
    -Nissan 350 ZX

    Modificeren van vleugels en andere carrosseriedelen zal wel zeer streng aan banden gelegd worden, dus we gaan ff van standaard carrosserieen uit...
     
  8. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Van welk merk zijn de bodies?
    Ook Kyosho? Die gedragen zich anders dan Protoform bodies.
     
  9. Roger B.

    Roger B. Guest

    ja het zijn de 5 modellen met FW05-s chassis die momenteel leverbaar zijn, en dus toegelaten. Het gaat dus om de orgineel meegeleverde body's van Kyosho.
    (het is die aktie van Kyosho dat je met 50% korting een auto kunt kopen, mits je er minimaal 3 wedstrijden mee meerijdt volgend jaar.)
     
  10. Smiley

    Smiley Guest

    Ik rij sinds kort met een mitsubischi lancer evo 7. van tamiya.

    Is dat dan een slecht kap om mee te rijden, als je je echt hard wilt gaan.

    Of is het alleen in het bochten werk dat andere body's ( kappen) beter zijn???

    Of komt het door de soort spoiler wat je achterop heb zitten.
    Bijvoorbeeld, ronde spoiler is beter dan een meer vierkante.

    MVG

    Vincent
     
  11. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    bepaalde kappen zijn gestroomlijnder dan andere maar als je op een parkeerplaats rijd maakt dat geen bal uit. op een circuit zal je toch zelf moeten experimenteren en kijken wat je zelf het fijnst vind.

    ik heb een volvo S60 toen ook een nemesis gekocht vond ik die veel fijner nu afgelopen donderdag met mijn volvo gereden omdat vleugel van me nemesis kapot ging vond ik dat weer fijner.

    zou dat ook kunnen komen doordat er BV meer of minder staat ?? :?:
     
  12. Flip

    Flip Guest

    kyosho t-5
    je vergeet de vauxhall astra !!
     
  13. Roger B.

    Roger B. Guest

    vergat IK niet, de door mij genoemde 5 modellen waren de enige die ik toen standaard kon bestellen...

    ik heb overigens 2 body's van de skyline calsonic liggen die ik volgende week ga spuiten en bestikkeren in de kleuren van mijn webwinkels. met reclame voor deze winkels.... weet ik zeker dat ie in dat opzicht uniek is...... zodra ze klaar zijn volgen de foto's in het topic waar ook die groene astra van jou staat.....
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Woei, een car met aquarium design, dat lijkt mij idd erg speciaal! Ik ben benieuwd! Mijn bodies (ik neem er twee) worden beide in RC-Junkies tenue gestoken, ook als reclame ;-) .
     
  15. Roger B.

    Roger B. Guest

    Dat design valt wel mee....

    de auto wordt in twee kleuren gespoten, de huisstijlkleuren van bijde webwinkels. verder wordt het webadres en de logo's van bijde winkels her en der op de auto geplakt, en verder wat standaard reclame van shell, bridgestone, modelbouwwinkel waar ik mijn kyosho kocht enz enz.

    voor de stickers heb ik kopieermachine bestendige transparante plakfolie gebruikt waarop ik op mijn werk fullcolor laserprints heb gedraaid.... ziet er aardig uit, kost een euro per A4 velletje
     
  16. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ooh das mooi jij bent dus de man die voor ons mooi stickervellen maken kan :p

    zou dat mogelijk zijn als ik je een paar plaatjes op een A4 stuur in een mail ??? :roll:
     
  17. Roger B.

    Roger B. Guest

    Er zijn wel wat beperkingen hoor....

    - plaatjes moeten MINIMAAL 300 dpi zijn
    - zoals alle printers kan ook deze printer geen WIT printen
    -je moet er rekening mee houden dat een tint van een kleur veroorzaakt wordt door het "doorschijnend" te printen (normaal op wit, dus is een tint van blauw lichter blauw enz) als je een donkere ondergrond hebt werkt dat niet zo goed, kleuren worden dan donkerder ipv lichter) en een groene achtergrond maakt een kleur groener enz enz.
    - de machine kan niet tot aan de rand van het A4 printen, reken op anderhalve cm rondom die je vrij moet laten.
    - plaatjes moeten in CMYK opgemaakt zijn, niet in RGB!!
    - let op dat geprintte kleuren (sterk) kunnen afwijken van wat jij op je scherm ziet (zeker ivm doorschijnen van bodykleur)

    maar als ik voor anderen print moet ik de print ook betalen.... geen giga bedragen, maar dan zit je op een euro of 4 per A4 inclusief de folie.

    Mocht het bestand te groot worden per mail... ik werk in Arnhem en woon vlak bij de duitse grens langs de A12, vanaf 2005 zul je me tevens regelmatig in velp op het circuit tegen kunnen komen....
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik rij zelf met
    -Dodge viper kap
    -Corvette C5-R
    -Ford SVT F-150 lightning

    ik behaal nu snelheden tot zijn 90 km per uur op het rechte stuk.

    de ford is gewoon veelste zenuw8ig hiervoor stuitert alle kanten op plus voorkant drijgt los te komen komt zelfs soms los.

    de viper is breder en beter gestroom lijnd. de 8erkant wordt neutraal gehouden en de voorkant krijgt iets meer grip vooral bij instuuren merk je dat verschil echt en ook op het rechte stuk blijft die goed scherp rijden.

    de corvette heeft wat meer grip 8er maar niet zoveel minder voor en aangezien ik tochal vrijveel grip heb voor. Ik vinde deze persoonlijk het lekkerste rijden op een wat snellere bochten werk. Omdat die toch niet veel tractie verlies op de 8erwielen wat de viper nog weleens wilt hebben.

    Je ziet de verschillen het beste met wat goedkopere banden. Ik heb zelf gereden met merkloze slicks om te testen. Maar met take offs van corally heb ik niet zoveel last van tractie verlies helemaal niet als ze goed warm zijn.
     
  19. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Die is inderdaad zeeeer interessant! Thanx voor de tip!
    Laat ik nou net de Nismo/Nissan 350Z body voor mijn KWC V-One SII hebben aangeschaft... Zit ik gelukkig goed....
     

Deel Deze Pagina