welk model voor komende winter

Discussie in 'F3P' gestart door Jan scholten, 24 aug 2009.

  1. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik ben aan het kijken welk model ik ga aankopen voor komende winter?
    Ik wil indoor 3d vliegen met dit model en was al aan het kijken naar de basis sultimate, iemand anders een idee?

    en vraag 2: wie maakt de kitjes tegenwoordig hier op het forum of kan ik beter een bij donut bestellen?

    vraag 3: wie heeft de agenda van Alphen al?

    ps. voordat ik allerlei reactie's krijg..haha, dit is voor Max.
     
  2. Max scholten

    Max scholten

    Lid geworden:
    19 mrt 2009
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Veldhoven
    is inderdaad voor mij.. welke moet ik hebben?
     
  3. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Voor 3D: Ikarus Yak 54 of de Gernot Bruckmann Yak 55
    Precisie: Donuts Elipsia of de Rc Factory Clik.

    Ruud van Home – Rplanes verkoopt ze bijna allemaal op de Yak 55 van Gernot na. Hier heb ik wel tekeningen van.
     
  4. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Fout, ook de Yak 55 van Bruckmann kun je gewoon bij Ruud kopen als ik me niet vergis.
     
  5. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Ik zie 'm iig niet op de site.
     
  6. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik ook nog niet.. welke zouden nog meer in aanmerking komen?
     
  7. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Ik denk dat je hem even moet mailen voor de YAK-55, want hij wordt wel vermeld op z'n site. Kijk maar op de eerste pagina rechts onder in.

    Four new 3D freestyle models from Donuts will be released in February:
    - Extra 300L
    - MX2
    - EX 330Sc
    - YAK 55FT
    Buy the "big"model (+/- 80cm) and get micro (35cm) for free (not for YAK55FT)! Pre-order now to receive 5% discount.
    Check the planes section for more details.


    GrTz Jasper
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De oude ikarus yak 54 blijft een prima ontwerp, die raad ik ook nogsteeds aan.
    De 55 yak's die ik heb gevlogen vond ik niks... nare ke eigenschappen, nee doe mij dan maar een goede 54.

    De SUltimate wil ik erg graag hebben, lijkt mij een geweldig model, ik heb Donatas ermee zien vliegen en Derk ook (met het model van donatas toen nog).
    Het lijkt me dat het productie model niet anders hoeft te zijn, dus die zou ik halen.

    Voor mij zijn dat de top modellen, bij mij komt er geen 55 in... (zal ook met mijn vliegstijl te maken hebben)

    De Click! kan trouwens ook prima 3D vliegen, en vliegt super strak, voor je tegen de dingen aanloopt die hij niet kan en een SUltimate/ yak55 wel ben je een paar jaar verder. (rollende verticale 8 in 7m hal enz.)
    Echt een toestel die het allemaal kan.
     
  9. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Hoi nando,

    welke van de 3 versie's van de sultimate moet ik dan hebben?

    de standaard of een van de 2 grotere met allerlei luchtremmen enz..
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  11. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    @ nando,

    niet goed gekeken dus..de 2 modellen boven de sultimate zijn "deluxe V3" ipv sultimate deluxe v3

    daar is hij 2009 champ mee geworden.
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jep, das een F3P model, voor het strakke vliegen.
     
  13. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    SUltimate v2 exclusive is 75 euro per stuk. De Deluxe v3 Exclusive is 79. Er komen nog gewone edities en die zijn een paar euro goedkoper, maar hebben dan ook minder mooie print. De exclusive is echt van foto kwaliteit drukwerk, zeer mooi!
    Op dit moment heb ik alleen nog een Deluxe op voorraad.

    als ik bovenstaande bestel, heb ik dan de goede, nee he? ik kom er zo niet uit..pff.
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Als je deze bestelt heb je denk ik het beste indoor 3D model dat op dit moment te koop is: SULTIMATE, Sultimate, Donuts-Models
    Simpelweg daar bestellen, ze hebben hem op voorraad.
    Wil je in nederland willen bestellen, stuur Ruud (Rplanes) een mailtje of hij die kan leveren en hoelang dat duurt.
     
  15. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    De Yak 55 FT is een ontwerp van Fabien Turpoud. Het ziet er naar uit dat dit ook een erg goed kistje is. Fabien heeft er bijvoorbeeld nog de WAG mee gewonnen afgelopen keer.
    De Yak 54 van Ikarus is echter nog steeds een prima kistje voor de beginnende tot gevorderde 3D vlieger.
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik heb zowel met de SUltimate(V2) van donatas zelf gevlogen, als mijn eigen SUltimate (V1) als met de Yak 55 FT van Fabien zelf en voor mij steekt de SUltimate daar ver bovenuit. De SUltimate vliegt echt zalig. Jurrien zijn vader is nu de YAK 55 (met profile wing) die ik van Gernot gekregen heb aan het airbrushen, dus binnenkort kunnen we ook daarmee vergelijken....

    Als het een kistje moet zijn dat je zo kan kopen; neem dan maar gerust de SUltimate je zal hier geen spijt van krijgen...
     
  17. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    en ik heb ze alletwee gesneden en in opbouw,:p
    [​IMG]


    yak 55m is voor clublid en de Sultimate ake CHultimate is eentje voor mezelf
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De Yak 55 FT ben ik ook wel benieuwd naar, de yak 55m die ik vloog kwam van Gernot bruckmann af, maar was de platte vleugel versie.
    Een shock met profile wing wil ik ook nog proberen, op mijn club staat een cnc schuimsnij apparaar, dat moet dus niet zoon probleem zijn. Maar mijn ervaring met de 55m is zo slecht dat ik waarschijnlijk gewoon een 54 oid maak.

    Het is nogal een tijd geleden dat ik de profile wing van Gernot bruckmann heb vastgehouden, was dat gewoon het zelfde piep als bij de gamma licht of had het een hogere dichtheid?
     
  19. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik heb de SUltimate van donuts nu binnen.. ziet er goed uit. ook het cfk motorspantje en de roerhoorn zijn erg mooi.

    welke lijm is het beste?
    ik gebruik odorless fx momenteel met versneller van fx en dan verdunnen met alcohol..

    zijn er nog modificatie's aangeraden op dit modelletje?
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    fx?

    Als je zapp bedoelt, persoonlijk vind ik het bagger, zolang het sec lijm moet zijn voor mij niks anders dan hobbycity gold, HobbyKing Online R/C Hobby Store : Super Gold Thin Odorless CA 2. oz (Foam Safe) $14.76

    Maar voor het bouwen van een shocky, als ik er een serieus bouw, absoluut met bizon constructielijm.
    Je kunt bijna niks gebruiken, en het zet lichtjes uit. Het is zeer taai, secondelijm knapt makkelijker los. Niet direct uit de fles gebruiken maar een klein beetje op papier en dan met een tandenstoker oid een beetje aanbrengen. En vooral om de koolstof staafjes te lijmen is het ideaal, het vergroot het oppervlak iets zonder veel gewicht toe te voegen (zoals bij epoxie bv.).
    Kost alleen wel wat tijd.

    Ik heb nog niks gehoord over mod's. Maar ik weet niet hoe het koolstof in de manual staat, ik zou dat waarschijnlijk wel aanpassen. (onder de vleugel een kruis en v combi, zoals Derk en Bert van der vecht later in de AM yak54 en de te lichte clik hadden)
    En gewoon goede snelle 5-6g servo's gebruiken en 2 op roll, de meeste shocky's hebben 1 maar deze roeren zijn zo enorm (meer dan 50% van het oppervlak) dat meer kracht prettig is, en aansturing in het midden is zorgt voor minder verdraaiing van de roeren. Maar dit is waarschijnlijk al standaard.
     

Deel Deze Pagina