Welk model

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 15 sep 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hallo, wie kan mij vertellen wat ongeveer de goedkoopste "serpent" rijklaar model is, en waar ik op moet letten of over moet beschikken om zo'n auto te kopen. Ben denk ik wel van plan om later naar wedstrijden te gaan (meedoen). Ervaring heb ik nog niet maar -alles is te leren- zeg ik maar.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De goedkooptste Serpent is de impulse welke bij PKracing momenteel goedkoop aangeboden wordt.
    http://www.pkracing.nl/serpentimpulse.jsp
    Maar waarom een Serpent :?:

    Er zijn genoeg andere merken en je hebt het nog niet eens over het soort auto. 1:8, 1:10/235mm of 1:10/200mm

    Je wilt later races rijden..... wat is later :?
    Als je dat nog een jaar of meer uitstelt kan je beter nu met een goedkoop Protech (oid.) dingetje beginnen en dan de stap maken naar een beter model. Zolang je ermee op straat rijdt is het zonde van het vele geld om zo'n auto af te raggen.....
    Ga dan ook direct bij een club rijden.
     
  3. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    wat bedoel je precies met rijklaar?
    serpent moet je volgens mij altijd zelf nog in elkaar zetten als je met rijklaar 'ready to run' bedoelt dan is het dat dus volgens mij niet :)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Het gaat mij niet om het model "serpent" maar het model zelf, kan ook een soort gelijk model van een ander merk zijn, iedergeval waar ik ook mee op een circuit kan racen. En met rijklaar bedoel ik wat ik nodig heb om hem zelf in mekaar te zetten en dan gewoon kan rijden. Dus neem mij niet kwalijk als ik de vraag verkeerd heb gesteld maar ben nog een leek op dit gebied maar ik wil wel iets kopen waar ik iets aan heb.
     
  6. krazy

    krazy Guest

    Naar mijn weten is de keuze (zoals je de vraag nu stelt) nogal groot.
    Je wil op een circuit racen in een ready-2-run kit? Of wil je wel zelf aan de slag met het bouwen van een auto?
    Echte circuit auto's (mugen mtx3/mrx3, serpent 705/835/950 etc., HPI r40 en vast nog vele andere merken en types) zijn vaak zelfbouw pakketten.
    Tevens moet je kiezen of je een 1:10 auto of een 1:8 auto wil hebben.

    Dus tja....keuze in overvloed lijkt mij zo.

    Als ik jou was zo ik gewoon rusitg eens wat rond browsen en eens een winkel bezoeken en goed advies vragen.

    Grtz,
    Mark
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een serpent is onnodig duur voor een beginner.
    denk dat je beter af bent met een goedkoper model.
    voor de body, die kan je in alle vormen en maten krijgen als je alleen doelt op de "looks" van de auto.

    ga naar een winkel en geef duidelijk aan dat je een beginner bent en een auto zoekt en je rijd straks coor 400-500 euro.
    ga je zeggen dat je een serpent zoekt (onnodig) en je betaalt het dubbelle.
    laat je goed informeren !
     

Deel Deze Pagina