Welk motortje is dit ?

Zou iemand mij willen vertellen wat voor motortje dit is ?
Het enige wat er op de motor staat is dat hij uit taiwan komt.

Bij voorbaat dank :D

cimg9523.jpg

cimg9524.jpg

cimg9525.jpg

cimg9529s.jpg

Welke het is weet ik niet, maar tip: kijk eens op de zijkant van de cylinder onder de uitlaat, da's 't enige wat je niet op de foto zet en ook de enige plek waar eventueel nog wat zou kunnen staan.

Zo te zien is het een oudere OS kloon, en als het uit Taiwan komt, kan het goed een SC of ASP zijn, die werden daar dacht ik, gemaakt.

Maar.... je zit hier in het heliforum, mogelijk dat in het vliegtuigforum meer mensen weten welk motortje dit is

Groet, Bert

Onder de uitlaat op de cylinder zou een getal moeten staan, met dat getal kun je weten hoeveel cc de motor is.

Net even onder de uitlaat op de cilinder gekeken, er staat alleen helemaal niets op ...

Zal dus wel een copie/kloon zijn maar zonder gegevens :-(

bedankt voor je bericht. Het is erg vreemd dat er niets opstaat. De compressie is erg goed en ik wil deze motor graag lopend maken. Verder had ik met mijn vader nog een discussie over of er wel of geen luchtfiltertje op zou moeten.

geen lucht filter,

en wonder olie gebruiken, anders is hij zo overleden...

tegenwoordig is het allemaal synthetisch, maar deze heeft altijd op wonderolie gelopen, zou je nu synt gaan gebruiken ben je binnen een paar vluchten je compressie kwijt.

Goed dat je het zegt !

Met brandstof heb ik nog weinig ervaring, ik ga hier samen met mijn vader aan bezig.
Hij heeft nog brandstof van vroeger staan met daarin 75% procent methanol en nog 5% van een ander stofje waarvan ik even de naam vergeten ben.

Als ik wist wat voor motor dit was dan kon ik op het net hierover info vinden over bijvoorbeeld de brandstof.

Dit is een westerly vliegtuigje die ongeveer 10 jaar heeft stilgestaan. Ik heb deze gekocht voor mijn vader om er lekker aan te knutselen omdat hij vroeger ook veel met brandstofmodellen bezig is geweest. Echter had hij een vliegtuig die op brommix liep.

Hmmm... mogelijk een LEO .25/.28? Redelijk populaire en betrouwbare OS kloon. Stikkertje heeft losgelaten... Veel in de USA te vinden...
Hier onderstaand een plaatje naar een link... worden nog steeds gefabriekt...
http://www.championhobby.com/info.php?id=1118&name= Leo-25 ABC
Maar even verder zoeken op Google niet? "LEO engines"

Op de snuit van... jawel een Westerly... er is een alleraardigst draadje... kan je bij aansluiten... ;)

Laatst bewerkt:
Ja dat lijkt er sprekend op. Volgens de vorige eigenaar was de motor ongeveer 4cc dus dat kan wel kloppen.

Ik ga op het net struinen naar LEO engines opzoek naar juiste brandstof.
Tevens ga ik snuffelen naar het westerly draadje :-) Thx !

juiste brandstof:

18 to 20 % wonderolie (ricinus)
5 % nitro
75% methanol.

ricinus olie haal je bij de apotheek,

en als je niet wilt mixen, bij een modelbouwzaak.

Verkoopt de apotheek nog ricinusolie?

Hobby-In heeft het juiste mengsel kant en klaar staan meen ik... krijg je ook geen gore tengels en geklieder... hoewel? Vette fikken krijg je altijd wel van :p

Nou ik heb nog een liter of 3 staan van hetvolgnde goedje:

Model Technics
Molecular blended fuel
expert GX-5 glow fuel

75% methanol
5% Nitromethaan

Op het net lees ik dat er in deze mix ook 20% castor oil zou zitten.

Moet hier dan nog wat bij ? of lekker dit erin mikken :-) ?

Laatst bewerkt:
In Bussum:
www.2brothersrc.nl

Drogisterijen???

Begin met nieuwe brandstof. Oude brandstof (nog) niet gebruiken, olie kan oxyderen, methanol en nitromethaan trekken vocht aan uit de lucht (hygroscopisch). Als motor goed loopt kun je oude nog eens proberen.

Laatst bewerkt:
Ricinus/wonderolie en castor olie zijn verschillende namen voor hetzelfde goedje :) Dus moet dit goed bruikbaar zijn.

Ik weet dat het idd niet handig is om oude brandstof te gebruiken.

Mijn idee was eigenlijk om deze motor goedlopend te maken, vervolgens deze eruit te halen en te verkopen. Graag zou ik vervolgens een electro setup te monteren (of dit nu vloeken in de kerk :p)

Even gebeld met 2brothers, deze verkochten een bepaald goedje per liter maar dat was dan zonder de wonderolie en zij dachten dat hij er prima op zou lopen. Anders word het 5 liter gemengd voor 20 euro.

het spul wat ik hier heb is ongeveer 10 jaar oud. Volgens de winkel werd het afgeraden wegens dat het zou gaan 'vervormen' naar water.

Twijfel twijfel....

Dan kunje beter de motor zo proberen te verkopen zonder er eerst geld aan te besteden want dat moet dan bij de verkooprijs en blijf je met een te dure motor zitten.

groetje Johan

Ja dat is misschien een beter idee, alleen een lopende motor zal beter verkopen als een niet lopende toch ?

Zou mezelf wel voor mn kop slaan als ik de motor ga vullen met de 'oude' brandstof en hij vervolgens in de soep loopt.

Niet zo een drama van maken. Denk niet dat dit motortje echt niet veel oplevert. Je kan het net zo goed poetsen en op een statiefje schroeven als stand model.

Je mag je Westerly natuurlijk zo elektrisch maken als je wilt. Alles vetvrij.

Velen vinden het protocol van de branstofmotor niet aangenaam. Zelf heb ik er totaal geen moeite mee. Onderdeel van m'n plezier... en... de geur van de verbrande brandstof heeft ook wel wat... Een tankje is in een oogwenk gevuld... en vlieg je weer verder.

Met wat wisselaccu's op voorraad ben je zo de lucht in en kan je ook snel verversen.... het herladen kan ook redelijk vlot. Vliegduur doet niet onder aan brandstof. Geen smeer op de kleren of de bekleding van de auto.

Doch elektro heeft ook zo z'n lusten en lasten... het blijft ten alle tijden opletten met wat je doet. euhhhh en verbrande lipo's stinken... :mrgreen:

Wat de oude brandtof betreft... zou nog kunnen werken. Soep lopen? Moet het wel echt heel oud zijn... en de zaak mishandelen... Vers is altijd beter, aanslaan doe je met beleid.

Laatst bewerkt:
Back