welk stekker waaraan te solderen van de balancer kabel?

hoi,

bij deze plaats ik dit topic nog een keer omdat de vorige zonder reden was verwijderd, daar had ik antwoordt in gekregen d.m.v. een plaatje waar lijntjes op stonden, die was zeer hulpzaam. hopelijk wil diegene dat plaatje nog een keer posten.

mijn vraag nog een keer.
ikheb dus een lipo gekocht(polyquest enerland 3s 6000mAh) maar de balancerstekker v/d lipo is anders als die van m'n lader.

ik heb al zo'n verloopsetje gebrobeerd van graupner, maar deze paste niet in mijn lader. nu heb ik dus een nieuwe balancerkabel gekocht welke aan de oude draden moet worden gesoldeerd.
het probleem is alleen: ik weet niet welke waaraan.
hieronderfoto's van de stekkers.(de nieuwe stekker zat ook nog een zwarte aan maar volgens de verkoper hoefte je deze niet te gebruiken.

stekker aan accu voor solderen:
Foto-4D6Z67OW-D.jpg

nieuwe stekker voor solderen:
Foto-3BFUST7F-D.jpg

beide stekkers voor solderen:
Foto-RRNPKKBX-D.jpg

hoe ik de stekkers nu heb zitten(heb meerdere mogelijkheden gebrobeerd dus kan zijn dat ze nu helemaal verkeerd zitten):
Foto-X4PIHENM-D.jpg

hoe ik de stekkers heb gesoldeerd:
Foto-JORZUEPK-D.jpg

alvast bedankt,

Nico

Het beste is een lipo met juiste balancer nameten met een multimeter denk ik.

Als je de + multimeter op de + (rode draad balancer)
Zet je je zet de - multimeter op 1 zwarte draad dan zul je in volgorde zoiets meten van: 4.2v ( 1 cell), 8.4v (2cellen), 12.6 v (3 cellen).

Dit omdat je ergens tussen de cellen in meet.

Door zo te meten kun je nooit per ongeluk een draad verkeerd plaatsen mits de cellen goed zijn.

Probeer dit eens met een lipo die de juiste balancer bezit.
En plaats dan de nieuwe op die andere door te meten.

Want meten is weten :mrgreen:

(Deed ik toestraks ook niet, kortsluiting....:rolleyes:)

bedankt,
het probleem is alleen dat ik maar 1 lipo in mijn bezit heb.
ken verder ook niemand met een lipo.
is het niet van de foto af te leiden?

Nico, het was de onderstaande tekening die ik geplaatst heb.
Je hebt de draden al gesoldeerd zie ik dus is het nu lastig om na te gaan of het wel klopt.
Om zeker te zijn kan je het beste meten zoals r.marijnissen al heeft uitgelegd.

344b407fd196405.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat de draden zijn gesoldeerd is niet heel erg; je kan namelijk de stekkertjes uit dat witte blokje klikken
ik zal zijn manier dan vanmiddag even proberen

ik heb nu naar mijn idee alle mogelijkheden wel gebrobeerd en bij geen 1 manier gaat het groene balancerlampje branden op m'n ultramat 8.
kan het ook aan de balancer liggen? zo ja hoe is dat te controleren?(als je geen andere lipo in je bezit hebt)

Back