Welk toestel is dit? Q500 klasse?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door glasbloazer, 27 jan 2021.

  1. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
  2. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Nee geen q500 daar is de vleugel te klein voor.
     
  3. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    1150mm, waar vind ik de regels betreffende pylonracers?
    Verder zit er een plaatje van getronics in, voorzien van een (pesoneels ?) Nummer.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2021
  4. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Had even wat minder tijd om te antwoorden, als ik het zo terug lees, botte hork dat ik ben.
    Doe het maar even opnieuw.

    Dank voor uw antwoord M.I.van Doesburg, spanwijdte is 1150mm, nagezocht en inderdaad te klein voor Q500.

    Valt dit toestel in een andere klasse of is dit een leuk rag bakje wat niet in een van de pylon klassen te plaatsen is?
    Op onderzijde vleugel, plaats waar zo te zien wing spar zit staan paralel aan elkaar 2 streepjes, waarschijnlijk C.G.

    Verder ben ik niet zo bekend met dit soort vliegtuigen, graag advies betreffende roer uitslagen om mee te beginnen.
    Rolroer differentiatie? . Landings instellingen? Expo?

    Gaarne advies.

    Vriendelijke groet Hans
     
  5. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Heb je toevallig ook een foto van binnenzijde romp?
     
  6. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb bij Getronics gewerkt.
    Dat nummer is een sticker die we op hardware plakten, monitors, laptops, routers.
    Geen idee wat ie in een model doet.

    GJ
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    grapje van de bouwer dus :D

    qua uitslagen:
    maak een dual rate.
    zet een "gok" instelling onder dual 1.
    en groot mogelijke uitslag onder dual 2.

    als de servo's er nog in zitten, wordt het simpeler. kun je ff kijken hoeveel de boel uitslaat met de huidige heveltjes en afstanden.

    elevator gok ik op 1 cm positief en negatief. dus 2 cm slag, in totaal.
    voor volle uitslag, zet hem eens op 1,5 of 2 cm, 3 a 4 totaal.

    aileron.. maak er ook eens zo iets van.

    de vluchten zullen het uitwijzen.
    expo zou ik nu nog niet doen.
    eerst kijken of de basisinstellinng een beetje strookt
    als het echt een vlot toestel is, zul je kleine uitslagen nodig hebben.

    is de motor en prop waar hij mee gevlogen heeft?
    zo ja, wat zit erop?
     
  9. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Dank voor antwoord, geen personeels nummer dus.
     
  10. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Turnigy D3548/4 1100KV. 8x8e op 5S
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Even door de calculator gehaald, je moet wel uitkijken dat de motor niet te heet word, dus niet steeds volgas kachelen.
    Hij trekt een ampere of 50 en loopt tegen de 200.
    Dus wel vergelijkbaar met een Q500.

    GJ
     
  12. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Dank je Gertjan.
    Regelaar turnigy plush 100, zat dus.
    Hele tijd volgas, niet perse, denk dat het een aardige opvolger van funjet & efxtra is.
    Ga het meemaken.

    Groet Hans
     
  13. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Het lijkt veel op een E2K qua grootte en motorisering.
    Uitslagen
    Hoogte 10mm up en down, 5mm met dualrate
    Ailerons ook.
    Dus in de buurt van voorgaande advies.
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ik hou persoonlijk altijd van iets meer bij de maiden :D
    1 keer een maiden gehad waarbij de uitslagen echt te klein waren, dan is de eerste landing zo spannend..
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik vind 10mm op dit soort modellen bij de snelheden die ie kan halen best veel.
    Ik zou zeker die dualrate schakelaar bij de hand houden.
    En maak dualrate rol en hoogte gescheiden, op 2 aparte schakelaars.

    GJ
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  16. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Update:

    - 1e: Motor was haast overleden, had nog een DYS 3548 900KV op voorraad, deze er opgezet.

    -2e: Vanmiddag getracht te vliegen, niet verder gekomen dan al rijdend 180 graden bocht links af.
    Er zit geen richtingsroer op, tegensturen met richtingsroer is dus geen mogelijkheid.

    Iemand een idee welke een bodemstart mogelijk maakt?

    Groet Hans.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij de start een zetje meegeven wil soms helpen, dan gaat er al wat lucht langs het kielvlak en gaat ie als windvaan werken.

    GJ
     
  18. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Oké GJ, dankjewel, die tip ga ik proberen.

    Groet Hans
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En ook rustig gas geven, als je in 1 keer een dot gas geeft draait de neus naar links.
    Dus zorgen dat het windvaantje achterop zijn werk kan doen.
    Halfgas, zetje meegeven en dan gas erop.

    GJ
     
  20. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Veld is niet bepaald een biljart laken.
    Hobbels, gras en kleine wieltjes. Pas bij halfgas komt hij van zijn plek.
    Misschien dat wat grotere wielen ook helpen, gaat wel ten kost van snelheid.

    Hans
     

Deel Deze Pagina