Welk toestel te kiezen

Stevo

Forum veteraan
Zo, na brandstoftoestellen definitief vaarwel te hebben gezegd ben ik op zoek naar een nieuw toestel voor mijn vloot.

Heb al de Brio 10 van E flight en de Sukhoi 29 van Sebart en zocht nog naar iets in de 300 - 400 Euro klasse.

Ik ben op zoek naar iets dat het F3A programma kan vliegen maar ook 3D.

Hier enkele voorbeelden :

Tojeiro EP van Protech
tojeiroEP.jpg

Vanquish van Extreme Flight

vanquish.jpg

Edge van Extreme Flight

edge.jpg

Voor meer data zie www.aerobertics.be

Eén van die drie zal het moeten worden maaaaaarrrrrrr :

Wie wat waar waarom wanneer ?

Stevo

Laatst bewerkt:
waarom ga je dan niet voor de angel van sebart? de 50 versie of de 30, of een van de nieuwe, grotere modellen van sebart? de grote katana of sukhoi (dacht bijna 1,8m) en electro ;)

grts

Stevo, nog gebonden aan een hergebruik van bestaande accupacks?
Ik vind de Angel 50 ook supermooi. Net een tikje groter dan jouw suggesties, maar ik zou het wel weten...

Stevo, nog gebonden aan een hergebruik van bestaande accupacks?quote]

Inderdaad Hans,

Heb 3 Flightpowers 3S packs liggen. De toestellen hierboven voldoen ook aan mijn (niet al te groot) budget.

Met de Angel 50 zit ik alweer aan het dubbele en moet ik ook nog eens nieuwe packs gaan kopen van 5S. Heb daar absoluut geen zin in.

Sam,

Koekie 40 op dit forum heeft al een Angel 50 op de club en ik wil wel eens iets anders dan Sebart vandaar mijn vraag. Echter geen twijfel over die Sebart kisten hoor, pure klasse zo ook mijn (en jou) Sukhoi.

Stevo

Van de 3 modellen dan Vanquish. Tojeiro vind ik niet mooi bij de canopy, de Edge niet zo mooi gelijnd.

Laatst bewerkt:
Koekie 40 op dit forum heeft al een Angel 50 op de club en ik wil wel eens iets anders dan Sebart vandaar mijn vraag.
Die stond recentelijk te koop en was na verloop van tijd verkocht toch? Ik kwam in ieder geval behoorlijk in de verleiding...
Gezien de hoeveelheid wind die er afgelopen jaar in de zomer steeds heeft gestaan zou ik zelf voor een zo groot mogelijk model opteren.

Inderdaad Hans,
Heb 3 Flightpowers 3S packs liggen. De toestellen hierboven voldoen ook aan mijn (niet al te groot) budget.
Stevo, ga je het redden met 3S bij deze toestellen? De Tojeiro lijkt hiervoor zeker te zwaar.
De gewichten op de HobbyIn site bij de Vanquish kan ik niet goed plaatsen 1200-1300 gr voor een toestel van 133cm lengte

Laatst bewerkt:
De Vanquish heb ik ook en weegt met een 3s 4200mah pakket vliegklaar 1266 gram.

Het vliegt erg leuk, eigenlijk veel meer 3D dan je zou vermoeden. Voor het vliegen van figuren kun je beter een groter model nemen.

add stevo

zeg stevo
heb jij nog uw P 51 ??die te koop staat hier op forum??
zo ja kom ik hem halen
laat maar iets weten

sorry maar off topic....(je bent moeilijk te bereiken ,vandaar)

Stevo, ga je het redden met 3S bij deze toestellen?

Hans,

Denk wel dat het te doen is met 3S packs. Mijn Sebart Sukhoi gebruikt ook 3S cellen en die heeft ook al ruim 1,3 meter span en het gewicht is analoog aan die van de Tojeiro. Ook Samuel vliegt de Sukhoi 30 met 3S packs en de video die ik gezien heb was veel belovend.(Sebastiani Silvestri de ontwerper van de Sebart toestellen schrijft persoonlijk wel 4S voor moet ik in alle eerlijkheid bekennen)

Volgens Bert van Aerobertics zijn alle voornoemde toestellen te vliegen met 3S cellen. Aangezien hij toch wel de nodige kennis heeft geloof ik hem gerust.

Wat de wind betreft moet ik zeggen dat die Brio 10 van E flight zeer goed zijn best doet zelfs bij een strakke wind. Heb er al mee gevlogen tot 5 Beaufort. Het is een klein toestel maar het gedraagt zich als een grote in de lucht. Hoe dat komt is ook mij een raadsel maar al bij al een fijn toestel. Daarom dat ik ook besloten heb om in deze klasse verder te doen.

Bert,

Je hebt de Vanquish ook zeg je? Kun je wat meer info geven? De kwaliteit van de doos en zo? Ik hoor het graag.

Stevo

Laatst bewerkt:
De Vanquish is een prima ARF. Goed geconstrueerd, netjes afgewerkt en compleet.
De bedoeling is een soort van compromis tussen een 3D en F3A model.
Je moet wel kiezen wat je er mee wilt vliegen, want de resolutie van de servo's laat niet toe om eenvoudig van F3A naar 3D te schakelen. Iets wat we wel vaker zien bij dergelijke kleine modellen.

aan stevo
kan je niet gewoon reageren op mijn vraag???
zo moeilijk is dat toch niet.....(in ;te koop,staan u vliegtuigen nog te koop..dus ,maar daar reageer je ook niet)

Bug

Inderdaad niet zo netjes van me om niet te reageren maar ik had het wat druk.
zal je morgen Pb sturen oké

Stevo

hi stevo,

zoals je al zag doe ik een review op de Extreme Flight Vanquish op het eerste zicht ziet het er een prima kist uit, nu nog zien wat hij in de lucht doet.

De tojeiro lijkt me ook wat groot voor 3s al zal het wss wel tedoen zijn...
Ik denk ook niet dat hij direct heel 3D capable is.
Met de vanquish is het perfect mogelijk 3s en 4s te vliegen...
De edge is zeker ook heel mooi, maar als je iets zoekt die F3A en 3D goed vliegt... dan zou ik (volgens wat ik van internet afleid)de vanquish kiezen...

Back