Welk type accu in MJX F45?

Dag mensen,

Ik heb onlangs een MJX F45 gekocht. Alles is prima maar ik zou wat langere vliegtijden willen. Ik wil dus 2 extra accu's erbij doen.

Nu weet ik niet zeker welk type accu er in mijn helikopter zit.
accu_mjx_f45.jpg

Dit is de accu.
Is dit een LiPo accu? De accu bestaat uit 2 ronde cellen. De standaard accu's vind ik duur, daarom zou ik elders LiPo's willen kopen. Ik hoop dat iemand tips heeft.

Alvast bedankt,

Raymon

Bedankt voor de reacties!

Ik ga dan via hobbyking LiPo's bestellen. Is het mogelijk om er een accu in te doen van 2000 mAh?
Kan ik met de standaard lader LiPo's laden? Ik heb nog een lader van een honeybee FP v2, kan ik die gebruiken?

Alvast bedankt

Dan moet je even naar het gewicht van je huidige accu kijken.
Als je met 2000mAh veel zwaarder uitkomt, zul je niet langer kunnen vliegen dan nu.

Met de standaard Esky Lipo lader is wel, deze kan 2s en 3s laden.
Deze laadt op 800mA, daarmee zal het laden wel even duren.
Als je van plan bent door te gaan met de hobby, is een betere lader een prima investering.

Kijk ook uit met de hitte Ramond, die brushed motors zijn al niet al te best dus als je langer gaat vliegen zal dat niet echt bevorderlijk zijn voor je vliegplezier. Dan ben je straks steeds motors aan het kopen :-). Maar ik ga het ook eens proberen met een ander lipootje :P ik heb zelf 8 originele accu's en heb 1 F45 helemaal zelf gebouwd uit onderdelen. Je kan er natuurlijk ook wat heatsinkjes op zetten, heb ik ook gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties!

Sorry dat ik een beetje laat reageer.
Misschien moet ik eens een brushless setje aanschaffen. Prachtige helicopter, heel erg stabiel! Lijkt me mooi om met de F45 FPV te vliegen!

Ik zit nog erg te twijfelen tussen de standaard accu -en een Li-Po van Hobbyking
Leuke video en mods trouwens!

gebruiksaanwijzing

Wie kan mij helpen aan een nederlanstalige gebruiksaanwijzing voor de mjx f45
bij voorbaat dank derk

Al op de site van de fabrikant gekeken, onder support, download o.i.d.?

Ik geef je weinig kans Derk :(
Let me google that for you - "mjx f45" handleiding

En welkom ook :)
Forumtipjes:
  • Indien je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt.
  • Geef ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

De LIPO van de MJX F45 is gewoon een Li-Ion ondanks dat er LiPo op de accu staat.
De ronde cellen verraden het natuurlijk. Ook wordt dit ondersteund door RCgroups en vele gebruikers daar.

Oh Ja, ik heb de NL handleiding..

gebruiksaanwijzing

ik heb ondertussen een Nederlandse gebruiksaanwijzing Marcel bedankt hiervoor.
weet iemand ook waar ik heatsinks voor de mja f645 kan kopen.

Zie pb Derk. Banggood heeft trouwens nu ook de brushless kit te koop en dat is het overwegen waard...3 nieuwe main motors en je hebt dat geld eruit :-) en meer power.

Back