Welk type mini/micro receiver voor Turnigy i6?

Discussie in 'Beginners' gestart door SonnoW, 3 okt 2018.

  1. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Goeiedag allemaal, ik heb een vraagje: Ik had al een Turnigy i6 zender en heb onlangs een Binary 900 DLG gekocht. Mijn standaard Turnigy receiver past niet in de cockpit. Nou kom ik er niet helemaal uit welke receiver hiermee compatibel is en dus wel past (mini / micro receiver). Aan de servo's zitten volgens mij Futaba stekkertjes en heb in ieder geval 2 kanalen nodig. Weet iemand welk type geschikt is?

    Bij voorbaat dank!

    Mvgr. Sonno
    upload_2018-10-3_13-14-45.png
     
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.875
    Locatie:
    Hulshout België
  3. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Hoi Jef, dat is precies de receiver die ik al heb en die dus niet past. Vooral omdat die stekkertjes zo groot zijn en naar boven uitsteken.
     
  4. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    DEZE lijkt mij wel iets voor je. DIT lijkt dezelfde ontvanger bij HK te zijn, maar ik mis een afbeelding van of verwijzing naar de adapter waar je je servo stekkers op aan kunt sluiten.
    Of DEZE, nog kleiner en kun je nog kiezen om met stekkers te blijven werken, of de servo draden direct aan de ontvanger te solderen (maar solderen zul je moeten zo te zien). Ik heb er gelijk maar een paar besteld, dus binnenkort kan ik uit eigen ervaring rapporteren.

    Let wel op, er zijn er nog kleinere, maar die kun je alleen gebruiken met een Flight Controller voor een drone e.d., want ze hebben alleen een seriële uitgang voor PPM of S-bus
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2018
  5. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Hey Max, bedankt! Ik had al de indruk dat ik iets moest solderen of de stekkertjes moest wisselen. Ik zou eventueel ook die grotere (originele) ontvanger nemen en de draden direct solderen omdat het probleem vooral ligt bij de grootte van de stekkers. Ik ga ze denk ik alletwee bestellen.

    Mvgr. Sonno
     
  6. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Ik zou de kleinere bestellen, die waar 3x4 soldeeroogjes te zien zijn. Bij de grotere moet je eerst de contrastekker losmaken, en dan moet je nog iets verzinnen om de + en - te verbinden.
     
  7. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Oké, top. Ik ga 'm straks bestellen.
    Bedankt allemaal voor de moeite!
     
  8. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Wat een lange levertijd bij Banggood zeg. Op 6 oktober besteld, leverdatum 7 november. Die Chinese postduif is zeker de weg kwijt ;)
     
  9. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Hoera, de ontvangers zijn binnen! Weet iemand hoe je zo'n ding moet aansluiten? Ik vind alleen deze afbeelding maar dat zegt me niet genoeg. Welke oogjes gebruik je voor de accu (+ en -)? En de kanalen, zou zwart ground , rood VCC en wit PWM zijn in mijn geval?

    upload_2018-10-24_15-38-32.png
     
  10. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Lijkt mij helemaal goed, de accu ook gewoon aan één van de CH1/2/3/4 aansluitingen, + op VCC en - op GND. Als je een regelaar met BEC erop aansluit komt dat sowieso op die manier binnen.
    Ik heb er ook twee op 4 oktober besteld, maar die zijn nog niet binnen. Postduif zeker een omweg aan het maken.....
     
  11. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Gaaf ontvangertje!
    Zouden ze die ook hebben voor FrSky?
    Ik ben ze nog niet tegengekomen, of ik zoek niet goed...
     
  12. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
  13. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Thnx Wim, alleen de door jou getoonde ontvangers hebben een s-bus uitgang, geen uitgangen voor 4 kanalen.zoals de flysky
     
  14. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Ha Max, bedankt. Ik ga komend weekend maar es wat solderen.
     
  15. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Oke, echte Chinese kwaliteit: De receiver heeft het ongeveer een minuut volgehouden, daarna schoot ie in een soort spierkramp-modus en wil ie niet meer binden.
    Gelukkig heb ik er drie gekocht... Ik ga maar weer solderen...
     
  16. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Hoi, ik heb de mijne nu ook binnen. Hoe zijn je ervaringen met de twee overlevers tot nu toe?
     
  17. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Toevallig gister m'n eerste vluchtjes gemaakt. Hij doet het prima, alleen als je de zender uitzet gaat ie soms een eigen leven leiden.
    succes ermee!
     
  18. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Zojuist de pennetjes gesoldeerd en de ontvanger gebonden met mijn Turnigy TGY-i6. De bindprocedure verliep iets anders als op de Banggood site omschreven, de zender kwam niet vanzelf uit de bindingsmode. Maar na alles uitgezet te hebben en met servo's aangesloten weer aangezet (eerst Tx dan Rx) deed alles het toch. Voorlopig alleen op de werkbank, later ga ik het bereik testen.
     
  19. SonnoW

    SonnoW

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Leiden
    Ja, nou je het zegt. Bij mij kwam de zender ook niet uit de bind-modus maar werkte het toch.
    Ik kwam deze range test nog tegen op internet:
     
  20. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Géén van de 4 geteste ontvangers ziet er uit als de onze, dus toch zelf maar testen..:confused:
     

Deel Deze Pagina