welk type rc car is dit

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door marcolino, 18 aug 2022.

  1. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    het is een Hobby-tech SR8-T
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 feb 2023
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Lijkt op een Protech Yada
     
  3. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    nee het is hobbytech ben nog onderdelen aan het zoeken of een leverancier voor onderdelen wel lastig aan te komen hobbytech wordt gemaakt in Frankrijk zijn nog wel actief maar het model wat ik heb is al een oud model
     
  4. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland
  5. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    bedankt voor je reactie heb al wel inmiddels een aantal leverancier gevonden die onderdelen voor de hobbytech str8 leveren en hobbytech wordt nog steeds gemaakt in Frankrijk hebben veel nieuwe modellen uitgebreide site.
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Mooie kanditaat voor brushless conversie! Al zou ik nog wat aanpassingen doen om het chassis stijver te maken. De chassisbraces doen veel, maar net voor en achter het middendiff lijkt me nog grote kans op buigen.
    Ziet er nog nieuw uit zeker?
     
  7. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    ja dat klopt ik heb hem al een tijdje en hem ook al omgebouwd tot elektro zelf een motor steun gefreesd van 7075 alm en karbon versteviging steun gemaakt zo als je op de foto's zie. ben nu met groot onderhoud bezig en diff uitsimmen en alles van nieuw vet voorzien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Prachtig zeg! Zo'n bouwsels kan ik erg appreciëren. Toon zeker eens verdere evolutie en eindresultaat!
     
  9. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    klaar mmet groot onderhoud en ik heb die slappe plastic steunen vervangen door iets robuuste stuur stangen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    ik heb altijd elektro gereden maar wil toch een keer nitro uit proberen is lastig weet ik dus ik zoek nog iemand in de buurt van zwolle die mijn robitronic mantis goed kan afstellen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoek anders even contact met de EVMC in Velp.
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Tof. Al denk ik wel dat de body met magneten wellicht wel eens los kan komen? Bij een touring model wellicht geen probleem, maar bij een buggy/truggy?
    Ik doe het zo wat betreft stijver maken chassis:
    [​IMG]
    Bij een zware crash is het al gebeurd dat de stang een beetje geplooid is zelfs (een draadstang met alu buisje over). Maar beter dat dan een gebogen chassisplaat. De plaatjes die in carbon zijn, waren voorheen alu, die bogen ook wel eens bij een zware impact. Ik weet nog niet wat de carbon plaatjes gaan doen.
     
  13. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    bedankt voor u reactie ik heb de robitronic vandaag uit geprobeerd het was eerste nog veel te nat en koud, vandaag moet en wilde ik het gewoon proberen en een groot succes was het. Hij starten redelijk snel wel veel compressie dus gloeiplug iets los en lopen dat ding. maar bij één tankje leeg rijden gloeiplug stuk dus dat is nog een aandacht punt.
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    was mss al een gebruikte gloeiplug? Die gaan niet eeuwig mee. Als het wel een nieuwe was, an was het wellicht ene te cold (of was het nu te hot).
     
  15. marcolino

    marcolino

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    48
    Locatie:
    zwolle
    het was een nieuwe nr4 had ik er in. Het is buiten natuurlijk wel erg koud maar de auto liep opzich redelijk mooi,Mooie pluim rook bij optrekken moest wel beetje stellen met de stationair sproeier en ja het is allemaal tweedehands spul dus, en mijn ervaring in nitro is 10% heb alleen kennis van YouTube en veel lezen. maar dat vind ik zelf ook leuk om dingen uit testen en uitproberen zo rc auto er aan sleutelen dat vind ik leuker dan het rijden dus dan is nitro wel op zijn plek want de koppeling lag ook na thuiskomst helemaal aan barrels. dus hup de schuur in.ik heb een leuk filmpje om te posten maar ja bestand te groot
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Vreemd dat hij dan begeven geeft al. Anderen hier kunnen dat mss beter verklaren dan ik?
     
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Even op YouTube zetten en dan de link hier plakken.
     

Deel Deze Pagina