Welk type servo ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Renaud, 16 jun 2020.

  1. Renaud

    Renaud

    Lid geworden:
    31 mei 2019
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Brunssum
    Ik zie veel verschillende typen servos in omloop. maar welk type kan ik het beste nemen voor een onroad tourwagen ?
    ik kom veel servo's tegen waar voor drift car staat... zit er verschil in ?

    ik heb nu de Trackstar TS-D99X maar wil vergelijkbare servo's op vooraad hebben, maar wel de smallere versie ivm ruimte gebrek
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Renaud

    Renaud

    Lid geworden:
    31 mei 2019
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Brunssum
    thnx
     
  4. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    55 euro?! Daar kocht ik een TL-01 voor. maar ja. Ik zag op Youtube een servo van alie en banggood. De KS-3518. Hij heeft 20kg torque. en is redelijk snel. Iemand ervaringen met deze servo?
    En is hij ook goed voor onroad en offroad? ik ga er niet mee driften.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Gerrie, 55 euro is voor de huidige standaarden van een goede snelle en betrouwbare servo nog redelijk goedkoop, duik eens in de Sanwa en Futaba modellen met soortgelijke specs en je zult minimaal 2x zoveel betalen. En dan, 20kg is overkill, voor een simpele 1:10 onroad kan je al met een 3kg servo overweg, ook degene die je aangeeft is geen zgn low profile.

    Toevallig laatst een ooit aangeschafte HKDJ DS3020 in gebruik genomen. Dit is een 33 euro brushless (!!) servo met goede specs. Deze had ik op een servotester aangesloten met daarnaast een Savox 1257tg als vergelijk. De DS3020 was inderdaad volgens specs net zo snel als de Savox maar reageerde wel merkbaar veel later. En gezien die DS3020 uit dezelfde fabriek komt als vele andere goedkope 20/25kg servo's verwacht ik hetzelfde.
    Maakt dat de servo slecht? voor de meeste hobbyrijders niet.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Oke, bedankt. 20 kg is inderdaad wat overkill, vooral voor onroad. Maar raad u de DS3020 ook aan? of moet ik verder zoeken?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn duizenden servo's te vinden, moeilijk iets aan te raden, alhoewel de Savox modellen echt prima servo's zijn.
    De DS3020 is met 35 euro een hele goedkope brushless servo met goede specs en het proberen waard. Voor een racer is het een ramp gezien die al 25 gram zaarder is dan een Savox (2 stuks in een brandstof auto maakt al 50 gram) en er een vertraging is in de reactie.
     
  8. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Oke. ik ga wel eens kijken. ik ben geen racer en rij nu met servos van 20 jaar oud. die beginnen ook wel wat slechter te worden
     

Deel Deze Pagina