Welk van de twee?

• Topicstarter Topicstarter Feiko93
  • Startdatum Startdatum
F

Feiko93

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben bijna jarig en ik mocht van me ouders een modelbouwzeilboot uitzoeken. Nu vind ik het leuk om zelf een boot in elkaar te zetten en alles. Nu is het zo dat er een budget is van rond de 200 euro. Ik zelf heb een keuze gemaakt tussen de ThunderTiger Victoria en de Kyosho Seadolphin 770. Welke raden jullie aan?

Beste Feiko,

Leuk een modelzeilboot! Ik ben zelf bezig met het bouwen van een Micro Magic.
Deze boot is welliswaar wat kleiner maar de reden dat ik hem koos is de eindeloze mogelijkheden ermee.
Er is in NL (en daarbuiten ook) een hele grote groep mensen (in nl inmiddels 2300 zeilnummers uitgegeven) die deze boot varen.
De reden dat ik een micro magic kocht is het feit dat je veel onderdelen los kunt kopen, mocht dat nodig zijn.
Ook is omtrend het bouwen en tunen veel te vinden www.micromagic.nl

Bij een bouwpakket, die jij had gezien en bij de micro magic moet je nog veel kopen.
Servo's, lijm, besturing ed zit er allemaal niet bij.

Bij 2brothersrc hebben ze complete pakketten, dus dan heb je een compleet pakket waarmee je hem helemaal kunt bouwen.

bv het recreatiepakket:
Recreatiepakket bestaat uit
Bouwdoos Micromagic
zenderset 2 kanaals Futaba
Ratel voor zenderset
speciale balonnen voor ontvanger en accu
12 oplaadbare graupner 800 Mah penlites
robbe lader 5R met laadkabels
lijmpakket (stabilit en secondenlijm)

kost 239 euro, dit is de gewone micro magic. Er is ook een racing en carbon racing versie.

Ik zou zeggen, kijk en lees het eens door. Misschien is het wat voor jou!

Succes met je keuze, veel plezier tijdens het bouwen maar bovenal tijdens he t zeilen!

Bolle

Hallo Feiko,

Beide boten zijn ongeveer even groot, dus dan zou ik voor de goedkoopste gaan, gezien het feit, dat er ook nog een roerservo en een sterke zeilservo bij hoort, evenals een ontvanger, een zender en batterijen.
Over de Victoria is er enorm veel info over het optimaliseren ervan te vinden op de Amerikaanse fora.

Voor de zeileigenschappen is een grotere romp altijd beter, ik vaar van tijd tot tijd samen met een Sea Dolphin, en die moet het afleggen tegen mijn Voyager (Thunder Tiger)en de Saphir (Graupner), die beide iets groter zijn.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back