In Engeland gefotografeerd (mooi ding!), maar vergeten het naambordje ook op de foto te zetten . . . jan.
ASN Wikibase Occurrence # 55337 Last updated: 21 January 2019 This information is added by users of ASN. Neither ASN nor the Flight Safety Foundation are responsible for the completeness or correctness of this information. If you feel this information is incomplete or incorrect, you can submit corrected information. Date: 23-JAN-1996 Time: Type: SEPECAT Jaguar GR.1B Owner/operator: 41 (F) Sqn RAF Registration: XX733 C/n / msn: S.30 Fatalities: Fatalities: 1 / Occupants: 1 Other fatalities: 0 Aircraft damage: Written off (damaged beyond repair) Location: RAF Coltishall, Norfolk - United Kingdom Phase: Take off Nature: Military Departure airport: RAF Coltishall, Norfolk Destination airport: Narrative: The aircraft was No. 3 in a flight of three Jaguars taking off from Coltishall, Norfolk. The pilot omitted to select afterburner and after a long take off roll failed to gain height. The undercarriage caught the barrier at the end of the runway causing it to belly land into a cornfield. The front fuselage section was severed at the cockpit rear bulkhead (frame 9), the collector (N) fuel tanks were ruptured and an intense fire engulfed the front of the aircraft. The pilot (Flight Lieutenant Gregory Mark Noble) attempted to eject but the force of aircraft striking the ground sheared the ejection seat pan from seat frame, leading to an unsuccessful ejection and Noble was killed.
Da's niet zo mooi, wat Noble overkomen is . . . Ik dacht terug aan dit model omdat gekeken had voor de Jet Provost: : ook hier zijn geen tekeningen voor EDF voor! Raar. (Niet dat ik plannen heb, maar nieuwsgierig, gewoon even kijken . . .) jan.
Ja, ja. Je hebt het zaadje in handen gekregen toen je die foto maakte. Dat is nu in de grond gestopt en over een X tijd komt het op en dan...……. kom er toch een model van dit vliegtuig.
is toch echt een compleet ander vliegtuig hoor..... https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_...puisto_Air_Show,_June_2017_(altered)_copy.jpg ( juiste antwoord staat al in post # 2)
Ik keek toevallig op maps naar het hotel aan de andere kant van de weg, wat er ineens nog veel leuker uit zag. Ik kende de zaak ook niet. Mees
wat zou zo'n stermotortje nu nog moeten kosten? http://www.psaero.com/planeparts/pratt-whitney-twin-wasp-engine-p-73.html
Een R1830 in airworthy conditie met onderhouds papieren afhankelijk van het aantal uren sinds overhaul tussen de 30-50K. In een conditie dat de motor nog kan lopen en compleet met accessoires? Zo rond de 10K. Zo niet dan zal het blok je alsnog een slordige 5K gaan kosten denk ik zo. Zijn in ieder geval fijne motoren om aan te werken.