Welk vliegtuig moet ik kopen

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
B

Blight

Guest
ik wou eigenlijk een helikopter maar door een te klein budget is dit onmogelijk.
ik zoek nu een vliegtuig die makkelijk te besturen moet zijn voor een beginner maar toch wel leuk als ik meer ervaring heb, goedkoop en niet al te langzaam :wink:
ook wil ik het liefst dat alle controls erop zitten: pitch, roll, rudder enz.

WOW jij bent snel :wink:

mijn budget is zo'n 150 euro.
ik wil hetliefts zo goedkoop.

Pitch op een vliegtuig? :roll:

Zoek eens bij de 'Beginners' naar andere startende modelvliegers. Ook wordt er over het algemeen aangeraden om eens te gaan kijken/praten bij een modelvliegclub bij je in de buurt. Zelf beginnen te vliegen is vragen om brokken. Overigens kom je met €150,- helaas niet ver bij deze hobby...

Jorrit zei:
Pitch op een vliegtuig? :roll:
of hoe het dan ook heet.
ik bedoel neus omhoog/omlaag, vleugels omhoog/omlaag, en de rudder(geen idee hoe je dat moet uitleggen, naar links/recht gliden?)

Elevator, aileron, rudder en gas. :) Oftewel: Je hebt een ailerontrainer nodig. Echter kost een kale ARF (Almost Ready to Fly) al snel zo'n €149,- zonder motor, besturing etc.

Om te beginnen moet je toch al gauw een budget van €500,- hebben. Zo'n hoog bedrag omdat je een zender aan moet schaffen. Dit zijn eenmalige kosten maar verhogen de drempel aanzienlijk om te beginnen met deze hobby. Voor een 4cc motor moet je op zo'n €90,- rekenen en voor een 6,5 t/m 8,5cc zou je moeten denken aan €100,- tot €150,- afhankelijk van het gekozen model. Ailerontrainers worden normaliter voorzien van een 6,5cc (.40 motor) Een zender kost al snel €200,- En dan komen er nog kleindelen bij, spullen om te tanken en te starten, brandstof etc etc.

Tel op:
Zender €200,-
Model €150,-
Motor €125,-

Dan zit je al practisch op de €500,-

Blight zei:
ik zoek nu een vliegtuig die makkelijk te besturen moet zijn voor een beginner......ook wil ik het liefst dat alle controls erop zitten: pitch, roll, rudder enz.
Hoor eens, het is OF/OF :wink:
Blight zei:
mijn budget is zo'n 150 euro. ik wil het liefst zo goedkoop.
Dan moet je niet eens denken aan RC, maar gewoon LB gaan vliegen; anders, maar minstens net zo spannend en leuk.... Een goedkope .25 (4cc), voor 30 Euro hout en ander materiaal, een tekening en 3 weken bouwen, vliegen maar....

Kijk, een electro vliegtuig is ook goed.
Ik heb toch niet al te veel ruimte om te vliegen.

als je een zender wil voor weinig geld moet je hier eens kijken:
www.hobbyin.nl
ga naar 2e hands,besturing,en dan zie je een zender van 75 euro,als je een beetje geluk hebt is er nog een,ik heb hem zelf ook!!!als je het idee hebt om te gaan modelvliegen omdat een vriend het ook doet,kan je ook nog vragen of je wat spullen van hem mag lenen.overigens is een zweefvliegtuig meestal wl goedkoper dan een gemotoriseerde,omdat je daar minder voor nodig hebt :)

Mag je trouwens wel met een brandstofmotor vliegen waar je wil?

Dat wordt door zeer vele van je mede hobbyisten niet op prijs gesteld. Er zijn enkele spelregels die zijn opgesteld om veilig te vliegen. En verder geef ik je de tip zoek eens op dit forum naar wild vliegen, dan vind je precies wat ik bedoel.

Theo Coenen zei:
Dat wordt door zeer vele van je mede hobbyisten niet op prijs gesteld. Er zijn enkele spelregels die zijn opgesteld om veilig te vliegen. En verder geef ik je de tip zoek eens op dit forum naar wild vliegen, dan vind je precies wat ik bedoel.
maar mag het?

Als je toestemming hebt van de grond eigenaar, dan een Milieuvergunning en nog wat andere zaken goed geregeld hebt met de plaatselijke gemeente, dan mag het misschien.

Voordat je echter zover bent heb je bij een club het vliegen allang geleerd zonder al te veel schade en extra kosten.

Hoi,

Ik heb nog een Duraplane met alles erop en eraan staan, een schoonheidsprijs krijgtie niet, maar alles zit erin. Tankje, servo's, ontvanger, ect. :D

Hij heeft rolroeren, en is met een OS max .40 FSR te verkrijgen. (goede maar oude motor) :?

Voor onderhandelen, ect. een PB-tje :wink:

Prijs: €75,=

gr. Kelvin

ik heb al besloten voor een MULTIPLEX easystar.
maar nog steed bedankt.

Back