welk vliegtuigje moet ik kopen als ik wat wil stunten?!

• Topicstarter Topicstarter robertvdmm
  • Startdatum Startdatum
R

robertvdmm

Guest
ik heb een vraag over een type vliegtuigje. ik ben jaren met zweefvliegtuigen bezig geweest, en nu net mijn eerste brandstofvliegtuigje gebouwd, en heb weer helemaal de smaak te pakken. maar nu wil ik graag ook eens wat stiller te werk gaan, en zoek een vliegtuigje die kan:
starten vanaf de grond (het liefst), een rolroer heeft, en niet al te groot is. ik heb van al dit electrische spul geen benul :oops: , en heb wel al veel op dit electro forumdeel gezocht maar kom er toch niet helemaal uit. heb wel een electro heli, met lipo, en kan daar 12 minuten mee vliegen,... is dat met zo'n vliegtuigje ook zo kort?! of maken die electro heli's gewoon veel meer toeren?!
ik zie bij quartel vliegtuigjes staan voor 75 euro, zoals deze: BMI Sukhoi 26 ARF 900 mm met motor
artikel : BMI12673
beschrijving : BMI Sukhoi 26 ARF 900 mm met motor
prijs : € 79.00
is dat bijvoorbeeld wat?!

Wil je met alleen goed weer kunnen vliegen of ook met wat meer wind? Wat is je budget? Een erg goed en leuk vliegtuig is een Calmato Sport bv van kyosho. Erg goed electro uit te voeren maar vraagt wel een wat groter budget dan zo'n 90cm kistje.

Hype heeft ook een edge 540 die compleet erg goedkoop is. Deze vliegt best goed moet ik zeggen en is aardig crash bestendig (clubgenoot heeft dat goed getest ;))

he hallo,.. het plan is te vliegen vanaf windstil tot ongeveer 3bft, dus goed weer, liefst een laagdekker, en hij moet ongeveer 100cm spanwijdte hebben, want ik wil hem overal mee naar toe slepen. mijn budget is zo rond de 150/ 175 euro,... ik heb een goede zender, ontvanger en servo's,.. een oplader (maar dat is zo'n oude quartronic,.. daar kan ik geen lipo's mee opladen toch?) dus dan moet ik lipo accu kopen, waarschijnlijk lader, vliegtuig, motor, regelaar,..
zou dat mogelijk zijn voor dat geld, of wil ik te veel
ik denk dat de calmato sport en de edge 540 net effe te groot zijn

Volgens mij voldoet een Graupner Micro Showflyer precies aan al je eisen; in tegenstelling tot de Tucano heeft deze ook een landingsgestel. De Tucano is ook meer speedkist dan stuntkist.

draadje: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40663&highlight=showflyer
ik heb er zelf ook een, die ik vlieg met een Typhoon 15-10; gaat zelfs met wat wind okee

Die kist van BMI bij Quartel is...
- niet zo geschikt: erg kwetsbare kist met zwakke plekken (ik heb z'n broertje gehad: de Graupner Decathlon, komt allemaal uit de zelfde fabriek, was al kapot voordat ie los kwam); vliegt leuk en goed bij windstil weer - meer niet
- veel te duur; de motorloze varianten kosten (dat zijn meestal die Graupners) 40 - 50 euro en die vertraagde speed 300 die bij die BMI zit gooi je waarschijnlijk gelijk in de prullebak

Mocht je 't wat vinden die Showflyer, dan zou je de mijne wel over kunnen nemen, want ik ben een beetje aan het opruimen. Het is wel het kistje waar ik het meest mee vlieg (dat doet ie ook zeer goed, al had ik in eerste instantie wat meer snelheid verwacht), maar ik wil een maatje groter en minder "3D" gaan vliegen, maar meer strak/speed

he bedankt voor alle tips,.. ik ga eens aan de slag om te kijken wat ik aan ga schaffen,.. wie weet kom ik nog effe in den haag langs,.. daar werk ik toch,.. anders is die tucano ook niet mis, ziet er te gek uit,.... maar toch begrijp ik het niet zo,.. want hoe kan je dan landen zonder landingsgestel?! domme vraag misschien,.. maar meestal als ik mn vliegtuig land dan liefst met wieltjes, je hebt toch niet overal hoog gras?! of vang je zo'n ding dan op?!
en nog een vraagje,.. hoe lang kan je nu eigenlijk vliegen met zo'n accuutje?! weer domme vraag,.. maar ben nog zeer onwetend in het electro tijdperk,..

Tadango zei:
Hype heeft ook een edge 540 die compleet erg goedkoop is. Deze vliegt best goed moet ik zeggen en is aardig crash bestendig (clubgenoot heeft dat goed getest ;))

Goedkope Edge 540 ..? 8O Waar!!? :D

Ik heb net de Yak 55 Flightflex van great planes, en ik ben er zeer blij mee!

Lekker snel in elkaar, en er zit al een motor bij, met een 3s 1000mah accu verticaal :D

Mvg Jesse

Back