Welk zwevertje heb ik gekocht?

Op een modelbouwruilbeurs gekocht.
span 194 cm, lengte 76 cm.

rolroertjes, t-staart hoogte-en richtingsroer.

Abs rompje, bespannen houtbouw vleugeltjes.

10314271065.jpg

Alle info is welkom, ook linkjes naar eventuele bouw of vlieg-ervaringen...

Bedankt alvast.

Euh, het is geen quiz of zo hoor, ik weet het zelf niet :oops: (vergeten te vragen aan de verkoper door al de drukte om ons heen)

Ik heb er nog niet mee gevlogen, er zitten leuke Graupner mini-servootjes in, en is (volgens mij) prima afgewerkt. Geen gebruikssporen te bespeuren.

Pilatus lijkt inderdaad erg op mijn modelletje, alleen, ik vind er geen terug met deze afmetingen. :cry:

hey,

ik ben ook al een tijdje in bezit van deze vlieger heb op de ruilbeurs in waver eens 2 van deze kunnen kopen met extra paar vleugels en staart. voor de prijs van 42.5 euro

Zo zal nu wat meer vertellen over deze vlieger.

Ik heb me laten wijsmaken dat het een zwever van graupner is deze ziu hem in een 2 meter uitvoering hebben verkocht.
de zwever vliegt uitstekend en blijft met een beetje termik al lekker boven.

wel heb ik na men eerste vlucht heel wat lood in mijn neus moete bijsteken dus je mag met het lood in de neus wel overdrijven dan vliegt hij beter, vin ik hé.

mijn zwever is in calais is hard tegen de grond gevlogen omdat een andere beginner zijn zender had iopgezet zonder zijn ferquentie te controleren, natuurlijk net mijn frequentie en daar ging hie recht naar beneden. daarom heb ik niet meer het orgineel cockpitje. zwever heb ik met een beetje werk nog terug in elkaar gekregen.

als je nog vragen heb stel ze maar.

greetz

Hey bedankt Milcoi, maar die zwever is een andere... mijn exemplaar zijn neus heeft geen sleepkoppeling, en de spanwijdte is wat minder.

Zonde toch, verdraaid.... :oops: :roll:

het is zeker die van graupner hoor.

als je vragen hebt over het zwaartepunt kan je deze altijd stelen.

de mijne had ook geen sleepkoppeling en ik heb er ook nog geen in gebouwd.

ik zet om gewoon boven op de big lift.

greetz

Back