Welke 1/10 neem ik?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door bciere, 15 dec 2013.

  1. bciere

    bciere Guest

    Ik ben aan het overwegen om een 1/10 te nemen erbij voor in de winter.
    Alleen welke is de vraag? Serpent, xray, yokomo?
    Me voorkeur nu gaat uit naar serpent omdat ik daar makkelijk aan onderdelen kan komen. En nog setjes veren etc heb.

    Tevens komt er een 3.5turns op. Alleen welke tandwiel verhouding dan weer?
    Welke banden? Body? Extra onderdelen? Optie onderdelen die nodig zijn om de desbetreffende wagen goed te krijgen?

    Ben benieuwd!
     
  2. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Keuze gemaakt zeg ik
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Groet Robert
     
  4. bciere

    bciere Guest

    Reden van een snelle motor os dat ik die later ook eens in me 1/12 kan doen.
    Een 4turns bijv kan je op een tour wagen altijd nog dicht zetten op de regelaar.

    Banden echt geen flauw idee. Ik zou niet eens weten welk merk ik op moet zoeken.
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Benny

    Die 3,5T motoren zijn ontwikkeld voor het 5cellen (NiMh) rijden van detijds. 5*1,2V= 6V. Een volle lipo zit op 8,4V. De hogere spanning en het vermogen om meer stroom te kunnen afgeven zal er voor zorgen dat de motor veranderd in een rookbom...

    Dat sommige ze in de 1:12 gebruiken komt omdat daar de spanning maar laag is, maar ook op het WK, waar de baan aanzienlijk groot was, reden mensen met 4T en 4,5T motoren en was dat meer dan genoeg. Zo maar "je regelaar dicht zetten" is niet voldoende, want het koppel kun je er bijvoorbeeld niet uit halen, maar zal de auto wel moeilijker laten rijden.

    Anyhow, qua banden ligt het er gewoon aan waar je gaat rijden en wat de rest doet. Ga je in Mol rijden? Volgens mij zijn daar de Ride banden verplicht. Ga je in Uithoorn rijden (wordt leuk met een 3,5T ;-)) zijn de LRP CPX banden verplicht. Maar kies je er voor om geen wedstrijden te rijden, kun je iedere band steken.
    Des al niet te min hebben merken wel "tapijt" banden. Zoals de LRP CPX of de Ride RE32 Tapijt versie. Die lijken me verstandiger dan bijvoorbeeld een Sorex 36 die buiten gebruikt wordt.

    Groet Robert
     
  6. bciere

    bciere Guest

    Inmiddels voorzien
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je dit soort topics start willen de reaguurders uiteraard ook weten wat het geworden is.
     
  8. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    en ook nog waarom!
     
  9. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Met foto's
     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Of een filmpje :D
    Of een bouwverslag :D
     
  11. bciere

    bciere Guest

    Het is de XRAY T4 2014 geworden
     

Deel Deze Pagina