Welke 1:18 of 1:16 voor op straat?

• Topicstarter Topicstarter mustbeDreaming
  • Startdatum Startdatum
M

mustbeDreaming

Guest
Mijn eerste auto heb ik een tijdje terug gekocht, de e-zilla. Leuk ding, maar toch wil ik ook wat kleiners en snellers erbij. Als ik de e-zilla zou upgraden ben ik toch best veel geld kwijt en misschien is het beter eerst ook te oefenen met iets kleiners met "goedkopere" onderdelen.

Het is niet voor races, maar echt om op straat wat rond te rijden en een beetje te bashen.

Na veel lezen en zoeken heb ik de volgende auto's gevonden die me wel iets lijken:
- asso rc18b
- kyosho mini inferno
- asso rc18t
- xray m18t

De punten die voor mij het belangrijkst zijn:
- snelheid
- duurbaarheid: als er dan iets fout gaat hoop ik niet gelijk 10 nieuwe onderdelen te moeten bestellen :)

Het liefst wil ik er gelijk een goede brushless motor in zetten, ik zit te denken aan mamba, wraith of aon.

bedankt!

ps. weet iemand waar ik goede FAQs kan vinden over motoren en tandwielen etc. ik lees namelijk vaak genoeg over 14t, 15t, pinions en spurdingen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk wordt dit ook opgelost wanneer ik me op 1 soort auto ga concentreren en daar op ga googlen.. vandaar deze topic :)

Ik weet zo'n beetje wel wat de prijzen zijn en heb ook bij meerdere amerikaanse winkels gekeken zoals towerhobbies, rcmart en meer.. en ik heb een credit card, dus mij maakt het niet uit.
Als de verzendtijden maar niet extreem lang worden, niet steeds 2-3 weken wachten op een nieuw onderdeeltje bijv.

Misschien kan ik ook de auto zelf in amerika kopen met gelijk wat reserve onderdelen erbij, maar dan moet ik wel eerst weten welke auto ik kies ;)

Kijk gewoon waar je het makkelijkste onderdelen voor kan krijgen.

Vergeet bij het bestellen in voornamelijk de US niet dat je nog altijd hele grote kans heb dat je inklaringskosten en BTW moet betalen. Zelf ook al een beetje naar zitten zoeken maar de XRay en de Kyosho zijn dan in NL goedkoper dan dat je ze in de US besteld.

Wat de 2 Asso's deze zijn in NL niet tot nauwlijks meer te krijgen en onderdelen in NL is ook erg lastig. Daarvoor moet je zoizo naar de US toe. Voor de Xray is onderdelen in NL krijgen het makkelijkste volgens mij.

Persoonlijk zou ik voor de X-ray M18T gaan. Van de asso's zijn onderdelen lastig te krijgen en de Kyosho heeft nog wat extra hop up's nodig (olie dempers/kogellagers(?)/goede accu) om leuk te worden.

Jasper

Wat bulliehead zegt. Voor de X-Ray M18T of M18MT zijn onnoemlijk veel onderdelen te krijgen, zowel origineel als hop-ups van diverse fabrikanten. En dat alles gewoon op voorraad bij Nederlandse (internet)winkels. Vandaag besteld, morgen in huis (soms twee dagen later als het niet op voorraad is). De keuze tussen een M18T of M18MT is persoonlijk, ik heb ze allebei. Op de M18T heb ik straatbanden gezet. Ook met de standaard motor en accu kun je al veel plezier beleven. Ik heb opvoeren met een brushless ook overwogen, maar zal eerst moeten leren rijden op een baan (reed tot enkele weken geleden alleen nitro 1:8 op een zandvlakte met veel heuvels).

Dan ligt de mini inferno er nu uit.

Maar hoe meer ik die rc18b buggy zie hoe leuker hij is :p

Zou het kwa snelheid nog uitmaken of ik een buggy of een truck kies?

Ik heb wel gelezen dat een rc18t eerst wat gemod moet hebben voordat hij helemaal strak stuurt, is dat te merken, rallyking?

Als er een xray 1:18 buggy was had ik het geweten :)

mustbeDreaming zei:
Als er een xray 1:18 buggy was had ik het geweten :)
Zet je er toch 1:10 buggy bandjes onder (ik heb nu onroad bandjes):
m18t_pimped_wheels.jpg

Haha laat ik maar rustig aan beginnen, maar ik bedoelde de looks, niet de prestatie, weet niet of daar verschil in zit.

mustbeDreaming zei:
Haha laat ik maar rustig aan beginnen, maar ik bedoelde de looks, niet de prestatie, weet niet of daar verschil in zit.

Ik heb mijn M18MT nu 4 weken en de M18T pas 3 weken, waarvan ik er pas 2 mee rij op een baan. En neem van mij aan dat ik meer over de buizen langs de kant rij dan op de baan zelf, met uitzondering van het rechte stuk. :wink: Maar met een eerste indruk lijkt-ie al een stuk sneller... Voor mij is de helemaal standaard versie (M18T met Power Pack en Spektrum DX3 met SR3500 receiver en gladdere banden) voorlopig meer dan genoeg.

De M18MT had ik tweedehands en daar rij ik mee door het mulle zand, net als met mijn Savage ATV (die iets groter is :D). Maar ook de M18MT is helemaal standaard en redt zich prima in het zand.

Dan heb je toch weer hetzelfde probleem als met de team associated auto's? moeilijk te krijgen in nederland.

Ik ben er al uit denk ik:

M18T omdat ik een half uurtje vanaf pkracing woon, dus dat is wel redelijk te doen.. misschien handig voor de support ook.

b-p-p.com:
Motor: wraith 7k
esc: quark 33 pro

Verder nog tips voordat ik er aan begin? :)

De Mamba 6800 incl. regelaar is bij bpp in de aanbieding. Zou wel de diff's losser zetten. Succes!

Sleurhutje, waar heb jij de velgen gekocht en welke zijn het precies. Staan goed erop!

Gr. Mish

mish zei:
De Mamba 6800 incl. regelaar is bij bpp in de aanbieding. Zou wel de diff's losser zetten. Succes!

Sleurhutje, waar heb jij de velgen gekocht en welke zijn het precies. Staan goed erop!

Gr. Mish

Dat zijn dus velgen van een 1:10 tourwagen, daar zijn er duizenden soorten in en idem in banden...
Je moet alleen andere adapters hebben om die velgen te monteren.

Roelof zei:
mish zei:

Gr. Mish

Dat zijn dus velgen van een 1:10 tourwagen, daar zijn er duizenden soorten in en idem in banden...
Je moet alleen andere adapters hebben om die velgen te monteren.

Het zijn deze banden voor EUR 14,95 per 4 stuks (TC50201BK2). En inderdaad heb ik de 1:10 wieladapters er op zitten (X-Ray #385350, EUR 19,00 bij PK Racing/EUR 18,45 bij The Border). Dan heb je inderdaad en nagenoeg onbeperkte keuze aan banden. :wink:

Ik heb gelezen dat de Wraith iets minder stress op de auto geeft en ook minder heet wordt, daarom lijkt hij me een betere keus :)

Moet ik nog iets anders bij b-p-p.com bestellen naast de esc en motor combo? Nog extra accessoires om het allemaal goed aan elkaar te verbinden?

Welke accu zouden jullie gebruiken, ik lees dat veel mensen een 2c lipo er in hebben zitten zoals de thunder power, zal het veel in power uitmaken of is de rijduur alleen langer met een lipo (vs 6cell nimh)

En over die banden, is er een reden voor 1/10 banden of heb ik genoeg aan de standaard wielen?

bedankt weer!

mustbeDreaming zei:
En over die banden, is er een reden voor 1/10 banden of heb ik genoeg aan de standaard wielen?

De mini pin banden van de T hadden teveel grip op het tapijt, evenals de chevron banden van de MT. Bij snelle bochten slaat hij gewoon om. Met rubber of foam banden gaat de auto glijden en kun je al driftend de hoek om. Als je niet wilt driften zul je het zwaartepunt behoorlijk moeten verlagen, maar dan wordt een gewone M18 een overweging. :wink:

Enige nadeel is dat de 26mm banden precies in de sleuven van een putdeksel op straat passen. Vorige week blijven hangen en mijn onderste en bovenste draagarm afgebroken. Aandrijfasje was losgeschoten en dus precies in de put gevallen. :evil:

Ik heb net antwoord gehad van bpp, een hyperion 1500vx 11.1v of 7.4v schijnt goed te zijn, dat wordt dus waarschijnlijk een lipo.. en heel misschien een power pack van xray om eerst even te oefenen met rijden..

Heb de m18t gekocht met de enige hopups die op voorraad waren, de alu dempers.

Alles in elkaar gezet, kom ik er achter dat de servo bij standaardinstellingen naar rechts blijft draaien. Ik kon hem op de graupner xr6 wel zo trimmen dat hij dat niet meer deed maar dan draait ie niet meer naar rechts.. hopelijk krijg ik het nog voor elkaar en anders ligt het ergens anders aan.

De powerpack die ik had, had een accu die april dit jaar had moeten worden gebruikt voor het eerst.. dat betekent dat hij nu al een aardig tijdje leeg heeft gelegen (6 maanden). Zal ik daar nog veel van gaan merken.

Tijdens het bouwen stuitte op een lastig stukje: kogellagers om de turnbuckles (weet nederlands woord even niet) doen. Ging helemaal niet. Ik heb eerst geprobeerd iets er af te schuren, maar toen kwam mn vader met een idee: Ze voor een kwartiertje in de vriezer leggen, daarna gingen ze er super makkelijk om. Misschien heeft iemand er nog iets aan :)

Back