welke 2de heli ?

• Topicstarter Topicstarter pm0250
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pm0250

Guest
hallo ,

Denk wel dat deze vraag soms wel is gevraagt wordt , maar wou jullie mening is weten .

Als eerste heli heb ik de J perkins Twister medevac (co-axiaal) gekocht .
Nu heb ik deze al behoorlijk goed onder de knie en had graag buiten kunnen vliegen en groter gehad .

Dus ik dacht aan de HK 450 een goekoper alternatief van de align T rex 450 (toch volgens opzoek werk).

Wat denken jullie ?

M.v.g.

Pieter

hoi pieter

zou zelf voor een trex 500 of 600 gaan
waarom omdat je buiten wilt gaan vliegen en een 600 nu eenmaal een stuk stabieler is als een 450
wil je wel aanraden om bij een vliegclub te gaan als je nog geen lid bent
een trex 450 of hoger is geen speelgoed meer en kan zware verwondingen aan jou of toeschouwers brengen

een club met ervaren vliegers kan je voor veel behoeden en is nog gezellig ook,en wat nog belangrijker is je kan een hoop van anderre opsteken

suc6 met je beslissing

ps.het verschil tussen een coaxiaal en een trex is enorm dus vergis je daar niet in

gr.john

o ja zet je woonplaats even in je profiel kunnen menssen je gerichter helpen.

Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje en ik heb een zeer klein budget (ben nog student)

ik heb een kleine FP gekocht (Nine eagles Solo Pro) om me mee te amuseren gewoon, ondertussen ben ik aan het sparen en aan het rondkijken om een 2e hands DX6i te kopen en 2ehands Phoenix simulator, zo kan ik goed oefenen op de pc vooraleer ik echt ga vliegen.

daarna koop ik een 2ehands 450 size, die ik laat nakijken door ervaren piloten op een club, ik ben al een paar keer gaan kijken enzo, zeer leuk. ik zou graag 550 kopen maar dat kan ik gewoon niet betalen nu en ik wil echt geen 10 jaar wachten tot ik helemaal gesetteld ben om een heli te kopen...

hoi pieter

zou zelf voor een trex 500 of 600 gaan
waarom omdat je buiten wilt gaan vliegen en een 600 nu eenmaal een stuk stabieler is als een 450
wil je wel aanraden om bij een vliegclub te gaan als je nog geen lid bent
een trex 450 of hoger is geen speelgoed meer en kan zware verwondingen aan jou of toeschouwers brengen

een club met ervaren vliegers kan je voor veel behoeden en is nog gezellig ook,en wat nog belangrijker is je kan een hoop van anderre opsteken

suc6 met je beslissing

ps.het verschil tussen een coaxiaal en een trex is enorm dus vergis je daar niet in

gr.john

o ja zet je woonplaats even in je profiel kunnen menssen je gerichter helpen.

Hallo John ,

Bedank voor de snelle reactie.

Dus een grotere heli is stabieler , Als ik het goed heb ?
Mag dit dan ook een hk600 zijn? (dacht dat de stukken uitwisselbaar zijn ?)
Dit heeft de verkoper mij ook verteld dat het gevaar hoger is bij grote heli's .

Zal eens rond kijken misschien dat er hier een vliegclub in het ronde hier.

M.v.g. Pieter

Ik ben zelf begonnen met de simulator, vervolgens de Walkera CB100 en nu heb ik een HK450 V2.

De overstap van CB100 naar HK450 is niet groot, ik vind deze HK450 echt stabiel vliegen. Maar dat komt ook mede omdat ik veel geoefend heb met de CB100 , wat een FP helicopter is.

Dus ik zou zeggen, bouw je eigen HK450V2 (erg leuk en leerzaam om te doen - staat een goede video tut op mikeysrc.com) bind er een trainingsgestel onder en begin gewoon rustig met hooveren

Gr. Rob

Ik ben zelf begonnen met de simulator, vervolgens de Walkera CB100 en nu heb ik een HK450 V2.

De overstap van CB100 naar HK450 is niet groot, ik vind deze HK450 echt stabiel vliegen. Maar dat komt ook mede omdat ik veel geoefend heb met de CB100 , wat een FP helicopter is.

Dus ik zou zeggen, bouw je eigen HK450V2 (erg leuk en leerzaam om te doen - staat een goede video tut op mikeysrc.com) bind er een trainingsgestel onder en begin gewoon rustig met hooveren

Gr. Rob

Topicstarter heeft leren vliegen met een coax...
Verschil tussen een coax en een cp is gewoon levensgroot
Daarnaast heeft een cp bij iedere crash schade, een coax meestal niet
Denk niet dat je er zo mee weg kunt vliegen, coax stabiliseert zichzelf, en een cp dus niet, moet je altijd blijven corrigeren

Een simulator is zowieso altijd een goede investering

Wil je in 1 keer over naar een cp, lees je dan even goed in op de techniek en specifieke eigenschappen
En calculeer een stuk of wat crashes in, die heb je nl meestal als beginner.
Wil je niet bij een club, ga dan aub voor een kleine heli
Die grote dingen zijn echt gevaarlijk in de handen van iemand die nog niet weet wat ze doen of hoe ze behandeld moeten worden....

450 is op zich een leuk maatje, zorg voor voldoende ruimte en een windstille dag de eerste keer opstijgen

Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje en ik heb een zeer klein budget (ben nog student)

ik heb een kleine FP gekocht (Nine eagles Solo Pro) om me mee te amuseren gewoon, ondertussen ben ik aan het sparen en aan het rondkijken om een 2e hands DX6i te kopen en 2ehands Phoenix simulator, zo kan ik goed oefenen op de pc vooraleer ik echt ga vliegen.

daarna koop ik een 2ehands 450 size, die ik laat nakijken door ervaren piloten op een club, ik ben al een paar keer gaan kijken enzo, zeer leuk. ik zou graag 550 kopen maar dat kan ik gewoon niet betalen nu en ik wil echt geen 10 jaar wachten tot ik helemaal gesetteld ben om een heli te kopen...

+10 Goed bezig!!!!

En wat vind je van de Solo pro? Ik heb hem zelf ook een tijd gehad en vond hem geweldig!!! je leert er redelijk de basis mee en als je die in de vingers hebt is de overstap naar een 450 echt te doen in combinati met een sim.

En voor bouw video's Finless Bob op helifreak !!!!! Daar is die Mikey een tobbert bij :)

hallo ,

ik terug heb besloten , zal eerst nog een beetje wat verder vliegen met de co-axial , dan een sim kopen en een hk 450 met alles dat nodig is om deze vliegklaar te maken , kan ik leren eerst leren op de sim en de heli bouwen ondertussen.

bedankt voor alle hulp en de tips.

M.v.g.

Pieter

(denk wel dat ie close mag ? )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back