welke 3m electo zwever; bijv. Bird of Time

Ik aan het kijken naar een 3 meter electro zwever en kwam de Bird of time tegen an Dynaflite.

Zijn er mensen die met een bird of time vliegen??
Zijn er punten waar ik op moet letten?

Is hij makkelijk om te bouwen naar electra?

Mochten jullie andere sugestie hebben let me know!

alvast bedankt

De Bird of Time heb ik gebouwd en wel als houtbouw model.
Het was een hele klus om het apparaat in elkaar te zetten. De vleugels hebben een zware (en sterke) constructie die naar mijn smaak te veel werk kostte. Alles gelijmd met 2-componenten lijm. De romp had een te korte neus waardoor er erg veel lood in moest. Kon het amper kwijt. Waarschijnlijk is de versie met kunststofromp wat beter.

Verder was het een ongelofelijke hoop schaaf- en schuurwerk. Het resultaat was prachtig. Het vliegbeeld ook. Maar het geheel heb ik snel weer van de hand gedaan om te dienen als hellingzwever. Het was net niet mijn ding.

Over een alternatief moet ik nog even nadenken.

Mogelijk is een CULARIS wel goed.

Groeten, JH

Hee Lyckele,

Rob heeft er een gehad die hij flink gemodificeerd had. Zelf heb ik de bouwdoos liggen om hem nog een keer te bouwen, als je er eens in wilt kijken neem ik hem een keer mee.

Ik zou wel de neus langer maken.

Mvg
Arthur

Hee Lyckele,

Rob heeft er een gehad die hij flink gemodificeerd had. Zelf heb ik de bouwdoos liggen om hem nog een keer te bouwen, als je er eens in wilt kijken neem ik hem een keer mee.

Ik zou wel de neus langer maken.

Mvg
Arthur

Erik heeft die van rob liggen en die kan ik waarschijnlijk overnemen! We zullen zien vrijdag.

Gr

bouwdoos

Heb ook nog een tijd gedacht de BOT te bouwen.
De bouwdoos ligt hier nog op de kleerkast.
Doe hem weg voor helft van de prijs.
Het is een typische Amerikaanse floater.
Wel een authentiek model, daar niet van maar zijn vliegbeeld kan mij niet bekoren.
Door zijn overmaatse vleugelopp lijkt hij wel de drijven op de luchtlagen en daar hou ik niet van.
Zijn constructie zal wel een goede vingeroefening zijn voor iemand die aan zijn tweede model toe is, daar twijfel ik niet aan.

Aurectar

BOT

@Lyckele:

Ga op de hei eens praten met Guus als we weer eens wat "tupperware" aan het afschieten zijn. Hij vliegt al jaren met een BOT. En inmiddels bij hem ook een 2e BOT in aanbouw. Wel met speedromp (versmald/trapeziumvormig) en een verlengde neus.

BOT is oorspronkelijk onstaan als F3B-zwever. Licht gebouwd en ongeballast thermiekt deze best goed, maar loopt niet zo goed. Met wat extra ballast wil deze echter best wel lopen.

Echter als je een SSL gewend bent, denk ik dat het met een BOT behelpen is.

Groeten,

Paul

Hey Paul,

Die post van mij is van 2008 ;)
Voor mij geen BOT hoor, zal verder niks mis zijn met die kist
maar ik begin er niet aan.

Hoe ging jullie NK Btw?? Kon er helaas niet bij zijn

Lyckelel

:oops:

NK was fris maar goed. Alle ronden volledig uitgevlogen, en voor de eerste druppels vielen was alles ingepakt. Perfecte timing wat dat betreft.
Al met al best een spannende wedstrijd.
Zelf hier en daar behoorlijk wat punten laten liggen. C'est la vie...

Back