Welke 480 borstelmotor + accu voor Easystar?

Wat is nu het feitelijk verschil tussen de Speed 480, Permax 480, Jamara Pro 480, Jamara Pro 480 HS en Jamara Pro 480 HS BB? Ik zou mijn Easystar willen upgraden zodat ik een beetje vlugger op zweefhoogte ben met die mooie vogel. Nou zit er een Permax 400 6v in met 6 NC 1700 cellen en dat lukt ook wel als het niet teveel wind staat maar toch.

Reden waarom ik niet onmiddellijk naar borstelloos ga is dat ik een recente borstelcontroller heb van 25A die overigens wel Lipo's aan kan tot 3 cellen.
Welke set-up neem ik nou best?

Probeer dan eerst eens een pakketje met 7 of 8 cellen. Kan de 6V nog net aan. Dan trek je wel meer A en hebt meer Voltage. Dus betere prestaties...

Verder weet ik niet veel over 480, maar als je even zoekt op Thoe Coenen en 480 dan zul je wel het een en ander vinden.

Was ik van plan Sanka maar op 8 cellen gaat ie niet lang leven dus wou ik maar direct een 480 motor meebrengen als ik toch in de modelbouwzaak was om cellen/lipo's aan te schaffen. Een 480 motor is de grote kost niet en dan heb ik hem gelijk. Maar welke dus?

Hoi! Brushless is altijd nog een optie.Maar waarom niet gewoon eerst even die brushed 480 uit proberen.Hij wil em gaan gebruiken voor z'n Easy Star. ( mooie vogel trouwens :wink: ) ( nog niet voor een Funjet )
Als hij die brushed 480 in combinatie met een 8 cellen accupack doet dan heeft de Easy Star al voldoende vermogen om behoorlijk snel te klimmen.En een 480 gevoedt door een 8 cellen accupack heeft zat vermogen en de 480 kan 8 cellen makkelijk aan.
Brushless kan altijd nog indien hij die 480 te magertjes vindt.
Ik zou zeggen: gewoon proberen. ( je zult versteld staan!! Moet je de 480 wel op 8 cellen voeden hoor!! )
Spreek uit eigen ervaring, maar die brushed 480 is echt m'n favoriet geworden.Heb qua brushed motor in die gewichts klasse nog geen gelijke gevonden.Veel sukses

nou, dan hoef je nu niet meer te zoeken.

Die originele permax 400 6 volt gaat goed tot 8 cellen en gaat dan redelijk lang mee. Als die motor dan op is kun je die vervangen door elke willekeurige speed 400 6 volt uitvoering. De jamara pro 480 HS en de PRO 480 HS BB kun je eventueel gebruiken maar met niet meer dan 7 cellen of 2 lipo's bij meer verbranden ze na enkele vluchten.
De Permax 480 en de jamara Pro 480 kan ook, maar dan op 10 cellen of 3 lipo's. Let wel alles met een gunther of eventueel met een camspeed 6x3 of 6x4.

Ikzelf gebruik een Jamara Pro 480 op 3 lipo's en dat gaat als een speer met de guntherprop. Stroomverbruik ligt roind de 15 ampere en de toeren heb ik nog niet gemeten. Helaas begint mijn lipo Etec 3s2p 2400 het te begeven, maar ja dat mag ook na zoveel vluchten (500 +) en ik ga er niet al te zuinig me om. Dit pakket is ook nog nooit gebalanceerd of gecontroleerd vanwege de krimpfolie die erom heen zit, binnenkort toch maar eens openmaken en de cellen los opmeten.

De brushless upgrade is overdreven en absoluut niet nodig.

Back