Welke 500 size heli + config voor Lange vliegtijden

Goedendag RC piloten,

Ik vlieg al een tijd met een Trex 450 met asymmetrical Spinblades.
Vliegtijden van 8 minuten zijn geen uitzondering met een 2200 mAh pakket.

Graag wil ik een stap groter gaan vliegen en denk aan een 500 size heli.

Mijn lijst waar een keuze uit kan komen.

Logo 550
Logo 480
Goblin 420
Goblin 500
HD 500 cell
……?

Een Align Trex past voor mij niet meer in deze lijst!

Lijstje met andere wensen en gedachten:
- max. 6 cellen
- tandriem aandrijving (stil)
- Spinblades compatible (asymmetrische bladen)
- esc van Graupner wegens telemetrie
- 3d vliegen uitgesloten
- FBL systeem niet nodig (Graupner GR-18)

Graag zou ik met jullie van gedachten willen wisselen over de best te kiezen configuratie.
 
Een Logo lijkt een prima optie voor jou. Maakt weinig geluid, degelijk en behoeft geen upgrades.
 
Zelf vlieg ik soms met een Logo 400. Dit is ondertussen wel een oud model.
Toen ik hem een aantal jaren geleden overnam zaten er bladen op van plm. 600 mm en een staartbuis van een grotere.
Veel onderdelen zijn uitwisselbaar.
Je hebt dan dus een hele lichte heli wat weer goed is voor je vliegtijd. Hij is dan wel groter dan 500 size.
Ook kunnen deze heli's goed met lage toerentallen overweg.
Of dit ook mogelijk is bij de nieuwere Logo's weet ik niet.
 
Bedankt voor de reakties!

Oke een Logo.
Het zou dus een 480 of een 550 (se of sx) kunnen worden.

Op dit forum lees ik wel iets over zwakke tuimelschijven van dit merk (verbuigen bij lichte crash) of is dit inmiddels beter geworden?

Groetjes George
 
Vliegtijden van 8 minuten zijn geen uitzondering met een 2200 mAh pakket.
Vind ik kort....
Ik haal met mijn KDS 450 moeiteloos 10 minuten of meer met een 2200 pakket (na 10 minuten gaat er ongeveer 1600 mAh in terug), en dat is met gewone standaard KDS blaadjes....

Heb geen ervaring met Logo of Goblin, maar wat ik er van gezien heb zijn het allebei oerdegelijke heli's.
 
Zelf had ik de Logo 500. Daar was niets zwak aan . Het verbuigen van een tuimelschijf is mij vreemd, bij wat voor merk dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ron,

Waarschijnlijk heeft een FBL systeem weinig tot geen invloed op de vliegtijd.

Het FBL systeem melde ik alleen ter info waarmee ik vlieg.
(Het scheelt trouwens een paar gram )

George
 
Logo 550SE .
Lichte heli met 600 size bladen .
Vliegt super , en als je alleen maar rond vliegt kun je denk ik 10 min halen zonder problemen .
Aanrader !
 
oe vlieg jij met de 450? Alleen hoover of ook rondjes met meer wind zoals vandaag.
Alles, behalve 3D, tot 5 Bft als het moet....
Overigens trekt hoveren meer stroom dan rondvliegen, en 10 minuten hoveren is ook geen probleem. 10 minuten rondvliegen ook niet
 
Waarschijnlijk heeft een FBL systeem weinig tot geen invloed op de vliegtijd.
Scheelt 5 a 10% (bij gelijkblijvende vliegstijl) ten gunste van FBL, vanwege dat de weerstand van de paddelstang wegvalt, en belangrijker: bij flybar komt de energie voor de bladverstelling (deels) uit de rotor zelf, dus uit de aandrijving.
 
HeliHenk,

Een Logo 550se is volgens mij nog met 6s te vliegen. Gaan er dan 5000mA accu’s in?
Wat voor motor en servo’s heeft u in de Logo zitten?

George
 
Let ik nooit zo op, ik vlieg op een timer.

Ik vlieg met 2600 mAh LiPo's, maar ik laadt na 10 minuten gemiddeld slechts 1600 mAh terug, en dat ligt ruim binnen wat een 2200 mAh kan doen (daar mag je ongeveer 1760 mAh uit trekken), en ik heb wel eens tot de 80% doorgevlogen (kleine 2100 mAh) dan haal ik ongeveer 14 minuten.
 
Ik heb ook een Logo 600 op 6S.
Passen 5000mAh lipos in, soms wel krap.
Ik vloog met mod 0.7 tandwielen dan is een 1100kv motor best hoog aan toeren.
Ben later met een 890kv gaan vliegen en dat kwam beter uit.
Een lager toerental verbruikt toch minder stroom.

Logo 550 is prima te vliegen op 1100kv.
Uiteraard hangt alles van vliegstijl af, maar als vliegtijd belangrijker is als 3D dan zou ik voor lager kV gaan.

PS omdat alles bij de Logo door elkaar word gebruikt, een 550SX heeft 550 bladen, de 550SE heeft 600 bladen, zelfde frame maar andere staart buis.
 
De Logo heeft veel support op het forum.
Ik ben nu specifiek naar de 550 se aan het kijken (en rekenen)
Het schijnt dat er betere motoren zijn dan de Scorpions?

Zou een Xnova of een Pyro een beter rendement hebben?

George
 
Back
Top