Welke 600 klasse?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door JacobsT, 2 apr 2012.

  1. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Dag vriendjes en vriendinnetjes! ;)

    Bij deze een kleine schreeuw om :help:


    Nadat ik gisteren het toch maar eens gecheckt heb vrees ik dat ik toch mijn 'droom' om een 700 klasse aan te schaffen tegen de zomer ga mogen opbergen wegens gebrekkige kofferruimte in men nieuwe wagen.

    Een Trex600 past net in de align carrybag dus ik zal dan maar genoegen nemen met 'slechts' een 600 heli ;)

    Ik had erg graag een SAB Goblin aangeschaft maar deze is helaas enkel als 700 klasse te verkrijgen.

    Welke leuke 600 klasses vinden jullie aan te raden naast de standaard Trex600?

    Ik zie momenteel 2 interessante opties: Compass Atom 6HV (geniet de voorkeur) of een Logo 500. Vergeet ik hier nog leuke toestellen die de moeite waard zijn om eens naar te kijken?

    Ik vind exotische heli's niet erg maar er moet toch een relatief goede beschikbaarheid zijn van spares via het internet (hoeft niet via een lokale hobbyshop)
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Vergeet niet dat als je een heli op de achterbank, een beetje schuin zet, je opeens veel meer kwijt kunt...

    mijn 600 staat ook meestal op de achterbank, als ik ver moet rijden zet ik hem zelfs nog in de gordel

    Alles staat en valt natuurlijk met wat voor auto je hebt, in een smart wordt het moeilijk iets op de achterbank te zetten
     
  3. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik heb een 2-zitter sportwagen... lees: geen achterbank ;)
    Op de passagierszetel is ook niet echt een optie vrees ik hehe... (wel nog niet getest)
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.930
    Locatie:
    Oldeberkoop
    (kan het niet laten.... sorry Tim...:p)

    Andere auto?
    Trekhaak + aanhanger?
    Je vrouw een nieuwe boodschappenwagen geven met een heeeeel grote kofferbak?

    Serieuzere tip: kan er niet een voorstoel neer zodat de heli schuin op de achterbank kan?

    EDIT: oh.... je hebt geen achterbank.... nou ja, dan: zie optie 1....

    Welke heli je moet kopen, daar kan ik je geen antwoord op geven, die keus is groter dan mijn kennis van dat soort heli's

    Groet, Bert
     
  5. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Geen probleem Bert, ik ben men gevoel voor humor nog niet verloren ;)

    Andere auto pas binnen 47 maand en 16 dagen aangezien ik hem maar NET heb.
    Trekhaak aan dit type wagen? Zou komisch zijn alleszinds en is zelfs geen mogelijkheid.

    Dit is men exacte cockpit en wil ook niet graag men zetels beschadigen. Veel ruimte is er dus niet. Zetels kunnen niet verder achteruit aangezien je daar onmiddellijk tegen een wand zit.

    [​IMG]



    Ik weet dat er idd een GROOT aanbod is maar echte premium heli's? Begin nu stilaan met de eerste milde 3D zoals loopings en tictocs dus wil echt wel een deftig toestel. Trex600 spreekt me niet aan en buiten de Logo500 of Compass 6HV zou ik niet goed weten welke andere opties ik heb? Heb zo al eens gekeken bij Hobbymaniac ed. maar zie geen alternatieven?
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat ik ook wel eens zie (plankvliegers met kleine auto's) is dat ze de neus in de beenruimte zetten, en de staart schuin omhoog naar boven laten steken.
    Nu heb ik dit nooit geprobeert, en weet ook niet of dit voor een 700 past

    De tas met zooi kan dan alsnog in de ruimte waar normaal het kratje bier in past (achterbak)
     
  7. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Denk dat een 700 heli toch net iets te 'hoog' op zijn landinggear staat om in een draagtas tussen het dash en de zetel te passen. Het is een geweldige wagen maar je moet uiteraard bepaalde offers maken op vlak van opbergruimte.

    Ik heb echt best een ruime koffer maar een 700 stop je natuurlijk niet overal zomaar in.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.930
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, trekhaak staat inderdaad heel lullig op een dergelijke auto....
    Surfplank of skibox op het dak, staat dan weer uitermate sportief....

    Hooguit dat er mensen vreemd kijken dat je s' zomers gaat skieen natuurlijk.

    Weet alleen niet of zo'n 700 size ook in een skibox past, maar wie weet is het een optie....

    En anders zal het nog 47 maanden en 15 1/2 dag duren voor je een 700 size kunt kopen... ;)

    EDIT: wat ruimte betreft: ik kon mijn Vario Jetranger (700 size maar dan met romp, dus nog lomper) reeds in een Fiat 127 kwijt, 20 jaar geleden.... Snap 100% dat je je auto niet wilt beschadigen, maar het zou toch mogelijk moeten zijn. Er passen per slot van rekening ook twee volwassenen in die auto....

    Groet, Bert
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Mag niet Bert, is met een inklapbaar metalen dak en je mag uiteraard geen extra gewicht erop gaan zetten...

    edit: kan me natuurlijk altijd laten rijden naar het veld, dakje open en dan vlieg ik achter de wagen aan met de heli? Die dingen gaan toch zat snel tegenwoordig ;)
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.930
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh.... inklapbaar dak.... jeetje... zoveel centen en dan een zo'n onpractische voiture....;)

    Aan de andere kant: als dat dak open kan, kan de tail van die 700 natuurlijk gewoon vrijelijk naar buiten steken.... Dus: altijd met open dak naar het veld.... ga je ook nooit vliegen met regen:D

    Tenzij natuurlijk met ingeklapt dak er geen ruimte meer is in de kofferbak voor je overige spullen....

    Het is een serieus mooie auto, maar persoonlijk is het eerste waar ik naar kijk als ik een auto koop: passen de heli's er wel in en zo niet, zit er een trekhaak achter....
    Vind ik toch belangrijker, want ik breng gemiddeld meer tijd door met een zender, dan met een stuurwiel in de handen....

    Groet, Bert
     
  11. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Koffer valt wel mee met dak open maar ik moet het dak wel dicht doen om de spullen er dan weer vlot uit te kunnen halen. Met dak open past er een Trex500 in, Spektrum zenderkoffer, kleine frigobox en een blade mcpx koffer. Heb er ergens een foto van, zal eens posten :)

    Zo op de passagierszetel kan ik evt wel eens overwegen maar zo'n ding op zijn neus laten rusten? Lijkt me toch ook niet echt ideaal...

    edit: is niet echt duidelijk maar je hebt dan toch een idee. Het dak is hier niet open maar je hebt zo'n 'klep' die je over de spullen in je koffer moet kunnen trekken alvorens je het dak kan laten opengaan, anders lukt dat niet.
    Is trouwens niet erg hoor dat je dat zegt van kleine koffer Bert, op de vliegclub 'pesten' ze me ook allemaal maar ze willen toch allemaal wel een ritje maken... Daar heb ik dan maar mijn plezier van ;)
    [​IMG]
     
  12. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Er komt ook een goblin 630 :cool:

    Die wacht ik rustig af.., misschien is het wat, maar voorlopig genoeg aan m'n 500 en nog geen centen voor een 600 size dus ook geen haast ;)
    Anders inderdaad aan een compass of mikado en er zijn bv nog de outrage 50e, miniature aircraft 600e en gaui x6; keuze genoeg naast de t-rex.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Dat is echt wel geweldig nieuws! :)
    Ik vind de Goblins echt zo'n ontzettend gave heli's!
    Is er een idee van wanneer deze beschikbaar zou zijn?

    offtopic: want kan die kerel een stukje vliegen zeg...
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ken het type auto..
    En ik snap de redenatie, er kijken meer mensen naar mn auto als naar mn heli ;-)

    Gelukkig heb ik een baas waarbij een grote auto een must is :D

    een heli kan best op zijn neus gezet worden, je zal alleen de kap er tijdens vervoer af moeten houden.
    desnoods leg je hem op zijn zij, frametechnisch maakt dit geen fluit uit. alleen even kijken of hij niet op zijn eigen linkages ligt, zo ja evt een plaatje hout/isolatie ertussen om het heel te houden (en de auto ook natuurlijk)
    maar ik vermoed dat dit niet zo'n punt is, ik denk dat dit deel geheel in de voetruimte gaat.

    desnoods eens proberen met iemands 600 (komen vaker voor) of 700 hoe het kan passen

    ik ben nu met vliegtuigen bezig, en het valt me nu opeens op hoeveel een heli eigenlijk nog kan hebben tijdens transport tov een vleugel..

    het zal ff vogelen zijn, maar dan heb je ook wat
    ik denk dat het wel moet passen..
    Nu hebben ze van dat merk auto ook speciale tassen voor achter de stoelen, hebben ze daar geen helitas bij zitten :D
     
  15. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Haha die tassen, mja... ;)
    Ik heb zo een 'plankje' achter men stoelen, als het 7cm diep is zal het veel gaan zijn :)
    Absoluut nutteloos, is enkel goed om een flesje water ofzo te gaan leggen en dat vliegt dan de hele tijd heen en weer tijdens het rijden: maw nutteloos hehe
    Och, ik ben gelukkig met de wagen.

    Ik zou inderdaad eens iemand moeten vinden die zo lief zou willen zijn om zijn 700 eens in men auto te willen proppen ;) Ik beloon uiteraard met enkele biertjes!
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    er is mij wel eens verteld dat de achterbak zodanig is gemaakt, dat deze precies een krat bier kon herbergen ;-)

    het meenemen van bier zou dan iig geen probleem mogen zijn..
    En als je het dak omhoog doet, heb je ook al wat meer ruimte...
    kan die plaat er uit
     
  17. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    ik zou gaan voor de Compass 6HV.

    Past in mijn 206 net op de achterbank.

    moet er een 700 mee (of 2) dan wordt het stapelen :p

    Van l naar r---> 6hV ,7HV, minicopter Diabolo

    [​IMG]
     
  18. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Tja, twee mooie hobbies combineren: Haal de bijrijderstoel er uit, en monteer een mooie met leer beklede bak waarin de hele rechtop vervoerd kan worden.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Lol, een sportwagen met grijs kenteken :D

    Mijn wederhelft is bij deze geschokt dat ik dus niet de enige ben die heel de auto volstouwt met vliegend spul als ik zaterdag een tijdje spoorloos van de radar verdwijn....
     
  20. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Als ik 6(!) helis, waarvan 3 600 size, 2 700 size en een 450 + aggregaat, de benodigde koffers ed in een Suzuki Swift krijg,moet er toch zeker wel 1 700 in een Porsche kunnen...

    Stoel achterover en met zn neus in de passagiers beenruimte zetten.
    Ik heb XXtreme's uit smart's zien komen op die manier dus het moet zeker wel gaan...
     

Deel Deze Pagina