welke aandrijving Valenta Sioux

Hallo,

Vraagje, ik ben een beginnend electro vlieger tot nu toe mijn setjes arf gekocht lekker makkelijk.

Maar ik wil mijn Sioux gaan voorzien van een andere motor de huidige is niet krachtig genoeg en is een buitenloper zonder klapprop.

Na wat rond neuzen dacht ik de volgende aandrijving:
Motor Turnigy 480L V-Spec Inrunner w/ Impeller 2150kv
regelaar TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
3 of 4 cell 2200mah ligt er aan hoeveel gewicht ik voorin nog nodig heb.

Motor gegevens geven aan bij een 7x4 prop 1320 gram te trekken ongeveer gelijk aan gewicht van het toestel.

De vraag is of dit een beetje een setup is voor dit toestel of zit ik er compleet naast?

ik wacht op suggesties

groet Michel

... Maar ik wil mijn Sioux gaan voorzien van een andere motor de huidige is niet krachtig genoeg en is een buitenloper zonder klapprop. ...
Zie deze actieve discussie van Arjan, tevens daar verder gaan zodat info mooi bij elkaar blijft?
Valenta Sioux

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
Wat is een lipo en hoe gebruik je die.
Inhoud

1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

E-flight 101 by RCG member Ken Myers, will at least save you a ruined LiPo (or worse!), a burnt motor and a fried ESC:
http://www.theampeer.org/framesefo.html
-> Electric Power Basics
and this e-book
-> EVERYTHING YOU WANTED TO KNOW ABOUT ELECTRIC POWERED FLIGHT

Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks en tooltjes, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag
Beginnen met elektro vliegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back