welke aankoop blade mcp x of nano cp x

hoi wegens dat ik mijn msx r degelijk onder controle heb.
zou ik graag over willen gaan naar een cp heli.
heb zelf een t rex 450 staan maar deze zou ik nog even willen besparen.
welke heli zouden jullie mij aanraden om een beetje buiten te vliegen indien niet te veel wind.
blade mcp x bnf of blade nano cp x

alvast bedankt voor jullie reacties;)

Zelf geen ervaring met de nano, wel met een mcp-x. Van wat ik heb gelezen verslijt de motor van de nano vrij snel dus dat lijkt me wel een nadeel. Ik denk dat qua: duurzaamheid, zichtbaarheid en vliegen met wind de mcp-x v2 de betere is.

Nee, de brushless versie van de mcpx, de gewone V2 heeft motors met borstels, de brushless motors zonder borstels :), de brushless is ook wat groter en wat heviger dan de gewone, maar valt wel wat te "temmen" voor beginners. Ik heb zowel de Nano als de MCPX BL, vlieg met beiden graag maar heb met de nano wel al het één en ander aan de hand gehad, motortjes slijten snel, vooral de main, standaard batterijtjes zijn net wat te slap en echt goed buiten vliegen doet ie niet echt... de BL vliegt heel goed buiten, komt vooral door de grotere toerental van de motoren denk ik...
Men had mij gezegd dat een MCPX Brushless niet echt iets is voor beginners maar ik vind het reuze meevallen, ik oefen wel veel op de sim...

Ik ben zelf ook een beginner maar ik vlieg al prima met de mCPX BL, nog geen 3D stunts maar de heli staat je wel toe alles snel op te pakken.

Zolang je boven gras vliegt is een crash ook meestal geen probleem en vlieg je zo verder. En ik vlieg hem eigenlijk alleen maar buiten omdat ie zo ontzettend snel is.

Back