Welke accu bij Permax 400 6V motor?

• Topicstarter Topicstarter Nico de Boer
  • Startdatum Startdatum
N

Nico de Boer

Guest
Hallo, ik heb laatst een Easystar gekocht en heb in deze easystar de regelaar en accu gestopt van mijn gecrashte cessna 182.
Gegevens :

motor: permax 400 6v
lader: 12 V 300 mA
accu Nimh: 8.4 V 1000 mah

Op deze manier ging het laden en vliegen 3x goed, maar nu, als ik de accu oplaad voor 3 uur, geeft hij geen vol vermogen en het lijkt dan alsof hij al leeg is.
Ik denk dat ik een nieuwe accu en lader nodig heb.

Welke bevelen jullie aan bij een Permax 400 6 V motor?

De accu zal wel 1000 mAh zijn .... als je die met 300 mA laad 3uur lang (en hij zou helemaal leeg zijn) dan is hij nog (lang) niet vol ... in theorie 1000/300 = 3,1 uur ... maar het laadproces is niet 100% efficiënt .... dus zal het langer duren 4-5 uur bij een geheel lege accu.

Maar laad zo een gedeeltelijk ontladen accu .... dan gaat hij kapot .....

Ik vlieg al jaren met 1100's van SP. Gekocht bij de overbekende modelbouw winkel in Pijnacker. Werken perfect, heb 2 setjes en ze doen het na bijna 2 jaar nog perfect! En toch gebruik ik ze iedere week meerdere keren. Ik laad over het algemeen met 0.7 ampere.

Wel heb ik een nieuwe accu besteld bij een Nassermodelbouw (7 cells -> 1500 Nihm) om wat langer met mijn Easystar te kunnen vliegen!

Oke, maar maakt het niet uit dat het voltage niet overeenkomt?

motor 6 V
Accu 8.4 V
lader 12V

Want ik was van plan dit te kopen:

Nimh accu 2300 Mah 9.6 V
Ik houd m'n lader van 12 V 300 ma

Dus als ik het goed begrijp moet de accu ongeveer 9 uur opladen bij deze setup?

Nico de Boer zei:
Oke, maar maakt het niet uit dat het voltage niet overeenkomt?

motor 6 V
Accu 8.4 V
lader 12V

Want ik was van plan dit te kopen:

Nimh accu 2300 Mah 9.6 V
Ik houd m'n lader van 12 V 300 ma

Dus als ik het goed begrijp moet de accu ongeveer 9 uur opladen bij deze setup?

Hmm voltage van de accu is wel redelijk hoog. Speed400 motortjes vinden 8 cellen niet erg prettig (levensduur is korter), maar je hebt er zeker meer snelheid door! Ik zou alleen niet steeds volgas blijven vliegen, want dat zal dan de levensduur van je motor verder achteruittrekken, omdat er toch een te hoog voltage op komt te staan.

Dus als de levensduur je niet heel erg veel uitmaakt zou ik het lekker doen als ik jouw was, ik heb het ook een tijdje gedaan met mijn MinMag (speed400 met 8 cells)

Back