Welke accu heb ik nodig?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Sunny010, 13 apr 2020.

  1. Sunny010

    Sunny010

    Lid geworden:
    13 apr 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    010
    Mijn zoon wil heel graag mijn oude Tamiya F1 wagen (Williams Ford 1980) uit een ver verleden (die we weer eens tegen kwamen bij het opruimen) laten rijden. Nu blijkt mijn oude Futaba zender en de servo's het nog te doen nadat we batterijen erin hadden gedaan. Maar toen kwam de grote uitdaging, de accu die ik eigenlijk na zoveel jaar niet meer wil opladen. Zie foto.[​IMG]

    Ik heb maar weinig ruimte en de accu mag qua formaat maximaal dit zijn in mm : LxBxH 117x50x24

    Ik heb nog wel een snellader en een normale lader ervoor.

    Ik heb gegoogled maar de vraag is nu wat ik precies nodig heb qua nieuwe accu.

    Daarnaast is er een aansluitpunt van de motor afgebroken waar ik geen ruimte heb om eea vast te solderen, maar dat is wellicht een andere post waard.

    We willen gewoon de wagen eerst laten rijden, dan even aankijken of het wel een hobby is voor mijn zoon (zonen). Of dat ik het weer oppak (?!).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Sunny010

    Sunny010

    Lid geworden:
    13 apr 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    010
    Bedankt,
    Dat is wel een ferme prijs om voor een keer te testen.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt even zoeken, 6v pakketten van 5 Sub-C cellen wordt veel gebruikt als ontvangerpakket in bigscale auto's en je kunt ook even langs een modelbouwwinkel om te kijken of ze wat hebben of kunnen maken. Maar hou er rekening mee dat die cellen los toch snel 3 tot 5 euro per stuk kunnen kosten.
     
  5. phil

    phil

    Lid geworden:
    14 apr 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    belgie
    door de corona toestand terug mijn heli spullen gevonden
    blijkt dat mijn accu van men zender graupner mx 12 stuk is, alsook de lipos van mijn heli zelf
    weet er iemand een online shop met betaalbare batterijen
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik bestel ze bij Hobbyking europe. Doorgaans heb je ze dan binnen een week. Wellicht vind je ook een kant en klare zender accu voor jouw mx12.
     

Deel Deze Pagina