Welke accu in microjet ? en, vraagje over regelaar.

• Topicstarter Topicstarter riechert
  • Startdatum Startdatum
R

riechert

Guest
Hallo,

Ik was van plan binnenkort een MPX Microjet aan te schaffen. :)
Nou had een regelaartje gezien, voor een zeer aantrekkelijke prijs 8)
Is deze winkel ook betrouwbaar ? Iemand ervaring ? ( mischien ervaring met de regelaar ?)
http://www.allerc.com/product_info.php?cPath=41&products_id=1787
Ik wou deze regelaar dus gebruiken op een 6v 400 motortje, met 2s lipo-cellen.

Dan had ik dus ook nog een vraag over, wat voor lipo`s ?
Bij www.rctechnics.nl vond ik wel interessante lipo`s. (ELE)
Zoals ik al zei wou ik 2s vliegen, maar hoeveel gewicht kan ik als accu gebruiken zonder mijn zwaartepunt te belemmeren ? :|(dus eigenlijk hoeveel mah, natuurlijk zoveel mogelijk :P )
En het pakket moet natuurlijk ook in het rompje passen. :wink:

Alvast bedankt ! :D

Grtn Riechert :D

dat regelaartje kan je op zich prima gebruiken, maar een rem zou ik er toch wel op willen hebben.

Als accupakket moet je een accu pakken die 10A moet kunnen leveren. Je kan erg veel schuiven met het pakket, Dus je kan er best een flink pakket in stoppen, want vroeger, toen er nog geen/weinig lipo's waren, werd er vaak met de kan1050 gevlogen, zo'n pakket weegt al snel 150 gram. En daar kan je aardig wat lipo's voor in stoppen. Ik zou denken aan 7,4V 2200mAh van 112gram. Dan kan je lekker lang vliegen. :D

dat de motor stopt met draaien. Dat betekent dat die niet meer draait als je gaat landen ;)
makkelijk voor modellen zonder landingsgestel. :)
(lees: waarbij de prop de grond kan raken)

Hoi,

Komt de prop op de grond dan bij dit model ?
Volgens mij bij de picojet niet.

Grtn Riechert

Rem alleen zinvol bij klapschoef.
Bij een vaste prop niet nodig, en bovendien loop je risico dat door het doorlopende remmen (prop blijft toch draaien als je bij hoge snelheid het gas dichtgoot) de rem van de regelaar eruit fikt.

Ey riecherd, leuk dat je mss ook aan dit model wil.
Lees dit topic even door dan weet je percies wat er wel en niet kan.
ik zit met 4000mah 3s lipo goed op het zwaartepunt (motor weegt hetzelfde als een sp400 en daar zit nogwat lood bij wat hem op het gewicht van een 480 brengt) maar een brushed motor krijgd dat denk ik lastig omhoog.
ik denk dat de ele 2200 het goed zou doen en dat een 7,2V versie van die motor 3s ook wel fijn zou vinden
je gaat dan in iedergeval een stuk harder 8)

Ps: waar heb je nog een picojet kunnen vinden?

PascalvO zei:
nando zei:
Ps: waar heb je nog een picojet kunnen vinden?

Hij heeft het over een microjet :wink:

Inderdaad :wink:

Ik had trouwens nog gekeken naar een brushless setup.
De Fietsbel ! :P
Nou wou ik puur voor de snelheid gaan, en dus 3s proberen ?
En dan een cam propje ? Wat voor maat ? en de fietsbellen zijn er in verschillende "kv" ? :? :oops: geloof dat het iets met de prop heeft temaken.

Grtn Riechert :)

Ik heb in dortmund een microjetje op de kop getikt voor 37 euro, en wil nu een brushless motor gaan gebruiken.

Weet iemand een goede "redelijk" goedkope motor die hier goed op past? En zoja, graag ook hoe je ze moet monteren. :P

Ik ben benieuwd.

Back