Welke accu in mijn trainer ?

Rhelie

Forum veteraan
Ik heb een nieuwe Calmato met 3001 servo`s. Mijn vorige Calmato is zo hard gecrashed dat de accu beschadigd raakte dus heb ik die maar weggegooid, dit was een 1700 mah pack van 4 sub c cellen. Nu zijn er penlights van 2500 mah te koop en die zijn veel lichter. Kan ik die dan ook nemen ?

Kwa spanning: indien je er 4 penlites (wel solderen) inzet, geen probleem lijkt me.
Kwa gewicht/massa: geen ervaring mee, durf ik niet te zeggen.

4 penlights werkt perfect 4 AAA kan ook dat is nog lichter (wel netjes solderen)
Je hebt alleen maar stroom voor de ontvanger en servo's nodig, die gebruiken niet zo veel.

Ik heb ook 4 penlites in mijn Calmato en het gaat perfect. Ik heb de standaard hype motor en hoef geen aanpassingen te doen aan voor het zwaartepunt. Gewoon de accu op de daarvoor bedoelde plaats leggen en gaan met die banaan uh.. Calmato.

Bedankt mannen ! ik ga dus 4 van die Vapex penlights aan elkaar solderen, krimpkous eromheen en ik heb een mooi pakket voor weinig :D

Wel even een keer of 3 ontladen en laden voor je gaat vliegen.
Bij 3e keer ontladen even controleren of alle 4 de cellen ongeveer tegelijkertijd leeg zijn, en er niet 1 cel voortijdig mee stopt.

Groeten,
Gerben

Back