Welke accu / lipo voor Belt cp v2

Dag allemaal,

Ik heb een tijdje dit forum bekeken maar heb geen antwoord kunnen vinden dus vandaar dit nieuwe bericht.

Ik heb een Esky Belt CP V2 en wil een zwaardere lipo. Nu lees ik veel over de mAh's en de xxC's. Ik heb op www.v-nix.nl het volgende gezien:

11.1v 1800mAh 20C Li-po Accu 1800mAh Li-Po Accu

11.1v 2200mAh 15C Li-Po Accu 2200mAh Li-Po Accu

11.1v 2800mAh 30C Li-Po Accu 2800mAh Li-Po Accu

Ik vlieg gewoon met de heli maar welke accu moet ik nu hebben om langer te kunnen vliegen??

Thnx!!!

Tony, dat valt me heel erg tegen wat je daar schrijft.
Wanneer je echt met enige aandacht op dit forum hebt rondgekeken en gelezen dan zou je het antwoord zelf al heel makkelijk hebben kunnen geven.
Je wilt een langere vliegtijd, je moet dus een accu hebben waar meer energie in zit. De capaciteit van een accu zegt ook iets over de hoeveelheid energie die in die accu zit. Dus als je de accu kiest met de grootste capaciteit zal je de langste vliegtijd hebben.
Simpel toch. ;)

Dat heb ik gelezen maar ook over de 20C 15C en 30C. Het ontladen.. 2800mAh 30C ontlaad dus sneller?? En een 2200mAh 15C weer minder snel??:confused::confused::confused:

Laatst bewerkt:
Een 30C ontlaad pas sneller dan een 15C als je meer dan 15C nodig hebt om te vliegen. Het het geeft de maximale stroom aan die de accu kan leveren uit gedrukt in aantal malen de cappaciteit.
Voor een belt-Cp zou ik voor een 2200Mah 20C gaan.(Vlieg ik zelf naar volle tevredenheid mee)

Groeten, Wilbert.

Grote kans dat die accu van 2800 mah niet eens onder de kap past...

C rating gaat over wat een accu aankan, dus een accu van 30 C van bv 2000mah kun je met 30 x 2000 mah 60 ampere constant ontladen.
Hoger is dus beter...

En verder, kijk eens in het helideel, daar zie al regelmatig voorbij komen welke accu's er in die maat heli gaan.

Succes!

Ok, bedankt voor de info! Ik ga dan op zoek naar 2200 20C. En het helideel bekijken!! En weet iemand een goed adres voor goeie accu's?

Laatst bewerkt:
Een 2200 15C is al ruim voldoende voor de Belt CP.
Die 15C betekent niks meer dan dat je de accu mag belasten met 15x de capaciteit. Dus 33 amp zoals al eerder is uitgelegd. Jou Belt zal nog geen 10 amp trekken zoals je vliegt dus is er geen vuiltje aan de lucht.

Dat heb ik gelezen maar ook over de 20C 15C en 30C. Het ontladen.. 2800mAh 30C ontlaad dus sneller?? En een 2200mAh 15C weer minder snel??:confused::confused::confused:

Nee zo werkt dat niet! Die 2800mAh is dus de capaciteit hiermee kan je dus het langste vliegen. Die 30C wat erachter staat is een aanduiding hoe snel je de accu MAG ontladen. Een 2200mAh 20C accu heeft dus een capaciteit van 2200mAh (dat is hetzelfde als 2,2Ah) en je mag hem ontladen met maximaal 20 x 2,2 = 44A.
De 2800mAh accu is zelfs 30C. Deze mag je dus met maximaal 30 x 2,8 = 84A ontladen. Dat is bijna 2x zo veel stroom als de 2200mAh accu mag leveren.
Je moet dus weten hoeveel stroom de motor in jouw heli maximaal gebruikt dan weet je wat je accu zal moet kunnen leveren. Voor zover ik weet mag de motor in jouw heli maximaal ongeveer 18A continu trekken. Dat betekend dat de 2200mAh 20C accu ruim voldoende stroom kan leveren voor jouw heli. De 2800mAh 30C kan nog veel meer leveren en kan dus ook makkelijk in jouw heli gebruikt worden. Er is echter één maar: is die accu niet te groot (de afmetingen) of te zwaar (het gewicht) voor jouw heli?

Kan iemand mij vertellen of deze accu's ook gaan passen in een Belt cop cx?

Capaciteit: 2800mAh
Voltage: 11.1V
Cellen : 3
Burst Rate : 30C
Discharge rate: 25C
Afmetingen :115mm x 33.5mm x 26.3mm
Gewicht: 208g

Iemand al ervaring met accus van hobbyking voor deze helicopter??

Back