Welke accu s voor dez motor

  • Topicstarter Topicstarter v romp
  • Startdatum Startdatum
V

v romp

Guest
hoi ben hier net nwe

ik heb een probleempje

ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen

ik heb een speedboot gekocht

waar geen motor meer in zit
en geen accu s er bij zitten ( lipo s )

hier zijn de gegevens van de boot

Het is een RAZOR 2,4 GHZ Computerzender/ 86 cm lang/ 25 cm breed/watergekoeld/ motor/ESC 125 AMP/ topsnelheid 60-70 km!! motor was een 2756 KV Brussles
ik wel graag tegen de 100km aan indien mogelijk

ik heb zelf deze Brussles motor op het oog

The KD36 inrunners are equivilent to 540 size motors.

Dimensions: 36~50mm
Front mount holes are 25mm apart.
Shaft size: 5mm
Weight: 220g

Spec.
Kv: 5900rpm/V
Idle Current: 6.9A
Resistance: .0034
Max Amp: 108A


maar welke accu s kan ik hier goed op plaatsen ???

2 cells 7,4 volt
3 cells 11,1 volt
4 cells 18,5
5 cells 22.2

en hoeveel amp ??
en hoeveel c 10/15/20/30/35/40/45 ??

ik wil mijn water gekoelde regelaar graag wel heel houden

maar wel snel gaan

ik heb meerdere mensen gesproken

maar ik wordt er niks wijzer van

ik hoop dat jullie mij goed willen helpen:worship:
Bijgevoegde afbeelding(e)
jpg.gif
PICT4826.jpg (46,6 KB, 0x gelezen)
jpg.gif
PICT4824.jpg (50,9 KB, 0x gelezen)
jpg.gif
PICT4825.jpg (58,7 KB, 0x gelezen)
 
Hallo V-romp,

Welkom op dit forum!

Je boot is een DF cloon (of een origineel, dat is aan de foto's niet te zien), die in deze grootte, mits goed afgestemd een heel eind in de door jou gewenste richting qua snelheid kan komen.

De motor, die je voorstelt:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD36-50-06S 5900kv Brushless Inrunner $27.95
is daarvoor niet geschikt, het aantal toeren per volt (ook wel KV genoemd) is met 5900 veel te hoog en deze motorenserie heeft de neiging om erg snel oververhit te raken, ondanks waterkoeling.

Voor een mono mik je op een 30.000 toeren aan de prop; zelfs op 2S (7,4V) kom je daar onder last al dik overheen.
Een fatsoenlijk prop zul je niet kunnen draaien en een kleintje (31-33 mm) zal bij zo'n grote romp niet veel uithalen, ga je groter proppen, dan komt de absurd hoge maximale stroom van deze motor er nog bij (>100A!) en zal je regelaar gaan protesteren (of domweg in rook opgaan...).

Bij dit formaat romp moet je aan minimaal 4S, beter nog 6S gaan denken, je kunt dan een motor uitzoeken, die tussen de 1300 en 1500KV heeft, dan kom je weer in de buurt van die 30.000 toeren aan de prop, die dan wél iets van 40-42 mm of groter kan zijn.

Zoiets als deze motor is op 6S (22,2V) al een behoorlijk heftige set-up:
AsTec Models Specialist RC Boat Store
Daar moet nog wel een koelmantel omheen, anders is de vreugde van korte duur...
Zoiets:
OSE Black XL Water Jacket for Feigao 540 XL & L Sized Motors, Cooling System Parts | Rc Boats by OffshoreElectrics

Deze motor is ook een goede kandidaat, alleen wat duurder...:
http://www.astecmodels.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_103&products_id=845
En je hebt waarschijnlijk een dikkere flexas nodig, om het vermogen weg te kunnen steken zonder flexasbreuk.

Voor de lipo zou ik minimaal 30C en 5000mAh nemen, méér is beter.

Zorg ervoor, dat je ook wat kleinere props ter beschikking hebt voor het afstellen van de boot; het vermogen, dat je loslaat is niet kinderachtig en het zou sneu zijn, als de maiden in een omgekiepte boot op de eerste tien meter eindigt...

O ja, vul je profiel even helemaal in, wellicht woont er een ervaren bootjevaarder bij je in de buurt.
Een normale voornaam zou leuk zijn, dat 'praat' wat gemakkelijker.

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt:
Hi,
Het is weer het bekende verhaal: ik wil een supersnelle boot, en zo goedkoop mogelijk.:mrgreen:
Wat heeft u in het verleden al gevaren?

Dutch Electric Powerboats > Pure Electric Power
RC-Raceboats Forum
Hydroworld - HOME
Rennboote.net - 5 bis 10 Minuten am Limit.....

Weet u hoeveel toeren deze regelaar mag hebben?
Modellbau-Regler.de Voor zover ik weet is de 26/150 van hem een zeer veel gebruikte regelaar in de powerboat scene...bijna niet kapot te krijgen.
ETTI
Hier is een wat goedkopere variant kwa regelaars.
Tweedehands lehner motoren is een goeie optie.
LMT - Lehner Motoren Technik

Wat betreft deze boot. minimaal 4 lipo's de nieuwere hebben meestal 30C of hoger. en een XL (350gram motor).
toerental...32-40000
Mijn keuze zou of een lehner zijn, of een tenshock.
Er is inmiddels een gigantische discussie losgebarsten wat nou beter is...
Tenshock Motoren - Seite 36 - HYDROWORLD-FORUM
36 pagina's lang ...viel spass beim lesen:mrgreen:
 
Verschrikkelijk wat een arsenaal aan metaal heb je aan de spiegel hangen hiermee zul je de 100 zekers nooit halen. Al dat metaal remt alleen maar af maw dit is een typisch USA opbouw.

Een goed uitgebalanceerde boot heeft dit niet nodig en zeker een DF clone niet. Ikzelf voer met de MHZ Tsunami variant met een kb45XL8 op 6s lipo en 45mm prop tegen de 90km/h aan.

De tsunami ligt momenteel in renovatie voor opbouw met een Tenshock2240/10 op 7s lipo .

De regelaar die er bijzit zou ik geen 100km/h setup toe vertrouwen evenals de aandrijflijn welke vast geen 4,7mm is .

Wil je de boot goed en snel laten varen moet je m strippen en van nul opbouwen en al het overbodige weglaten .

Heb je er geen zin aan en wil je niet wachten dan zou ik zeggen leg er een feigao 540xl12 in op 6s lipo icm 48mm prop en kijk hoelang de regelaar het uithoud.

Succes met de boot .
 
Verschrikkelijk wat een arsenaal aan metaal heb je aan de spiegel hangen hiermee zul je de 100 zekers nooit halen. Al dat metaal remt alleen maar af maw dit is een typisch USA opbouw.

Een goed uitgebalanceerde boot heeft dit niet nodig en zeker een DF clone niet. Ikzelf voer met de MHZ Tsunami variant met een kb45XL8 op 6s lipo en 45mm prop tegen de 90km/h aan.

De tsunami ligt momenteel in renovatie voor opbouw met een Tenshock2240/10 op 7s lipo .

De regelaar die er bijzit zou ik geen 100km/h setup toe vertrouwen evenals de aandrijflijn welke vast geen 4,7mm is .

Wil je de boot goed en snel laten varen moet je m strippen en van nul


opbouwen en al het overbodige weglaten .


Heb je er geen zin aan en wil je niet wachten dan zou ik zeggen leg er een feigao 540xl12 in op 6s lipo icm 48mm prop en kijk hoelang de regelaar het uithoud.

Succes met de boot .

hoi

de motor die ik in gedachten heb is een goede tegenhanger van de feigao
deze motor draaid 5900 toeren per volt
dus al ik er 6c op gooi dan zou dat beteken dat deze 130,980 toeren draaid
dat lijkt me een beetje veel of niet

ik kan het ook verkeerd hebben hoor

bedankt voor je reatie
 
Je hebt t ook mis, zoals Jan al zei rond de 1300 tpv 1500tpv op 6s lipo dus feigao 540XL afmeting 36x74mm met 11 of 12 windingen persoonlijk zou ik de 10 winder niet nemen is een beetje te heet voor deze boot.

De Chinese variant KD hebben een niet al te lange levensduur en zijn absoluut van mindere kwaliteit.

Ik zou het doel van 100km/h maar vergeten dat gaat je niet lukken met dit model.
 
Laatst bewerkt:
Hallo V-romp,

Welkom op dit forum!

Je boot is een DF cloon (of een origineel, dat is aan de foto's niet te zien), die in deze grootte, mits goed afgestemd een heel eind in de door jou gewenste richting qua snelheid kan komen.

De motor, die je voorstelt:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD36-50-06S 5900kv Brushless Inrunner $27.95
is daarvoor niet geschikt, het aantal toeren per volt (ook wel KV genoemd) is met 5900 veel te hoog en deze motorenserie heeft de neiging om erg snel oververhit te raken, ondanks waterkoeling.

Voor een mono mik je op een 30.000 toeren aan de prop; zelfs op 2S (7,4V) kom je daar onder last al dik overheen.
Een fatsoenlijk prop zul je niet kunnen draaien en een kleintje (31-33 mm) zal bij zo'n grote romp niet veel uithalen, ga je groter proppen, dan komt de absurd hoge maximale stroom van deze motor er nog bij (>100A!) en zal je regelaar gaan protesteren (of domweg in rook opgaan...).

Bij dit formaat romp moet je aan minimaal 4S, beter nog 6S gaan denken, je kunt dan een motor uitzoeken, die tussen de 1300 en 1500KV heeft, dan kom je weer in de buurt van die 30.000 toeren aan de prop, die dan wél iets van 40-42 mm of groter kan zijn.

Zoiets als deze motor is op 6S (22,2V) al een behoorlijk heftige set-up:
AsTec Models Specialist RC Boat Store
Daar moet nog wel een koelmantel omheen, anders is de vreugde van korte duur...
Zoiets:
OSE Black XL Water Jacket for Feigao 540 XL & L Sized Motors, Cooling System Parts | Rc Boats by OffshoreElectrics

Deze motor is ook een goede kandidaat, alleen wat duurder...:
AsTec Models Specialist RC Boat Store
En je hebt waarschijnlijk een dikkere flexas nodig, om het vermogen weg te kunnen steken zonder flexasbreuk.

Voor de lipo zou ik minimaal 30C en 5000mAh nemen, méér is beter.

Zorg ervoor, dat je ook wat kleinere props ter beschikking hebt voor het afstellen van de boot; het vermogen, dat je loslaat is niet kinderachtig en het zou sneu zijn, als de maiden in een omgekiepte boot op de eerste tien meter eindigt...

O ja, vul je profiel even helemaal in, wellicht woont er een ervaren bootjevaarder bij je in de buurt.
Een normale voornaam zou leuk zijn, dat 'praat' wat gemakkelijker.

Groeten, Jan.


HOI

profiel ben ik nog even aan het uitzoeken hoe dat werkt

wil nog niet echt sorry moet nog even de tijd nodig hebben

ik snap nog iets niet je hebt er over dat de 5900 toeren te veel is per volt

7,4 x 5900 = 43,660 toeren onbelast gaat nog wat af belast
2 cells is veel lichter dan 6 cells
icon5.gif


22.2 x 1500 = 33,300 toeren onbelast gaat nog wat af belast

6 cells veel zwaarder

er zat standaard 2756 KV Brussles in met 7,4 cells parallel
dan zit er toch nog 1000 kv tussen

waarom de motor minder toeren per volt en dan meer voltage en dus zwaarder
icon5.gif


kijk hier maar eens dit is orgineel volgens mij

[URL="
[/URL]

dit is ongeveer 60 / 70 km

ik wil eigenlijk toch even harder

wat raad u aan

groetjes olaf

uit noordbroek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simpele redenering is laag tpv motor op een hoger voltage = lager amperage = minder warmte langere levensduur van regelaar motor en lipo`s tevens heeft een motor met lager toerental een hoger koppel en een lager verbruik dus langer varen.
 
hoi
De motor die ik in gedachten heb is een goede tegenhanger van de Feigao,
deze motor draait 5900 toeren per volt
dus al ik er 6c op gooi dan zou dat beteken dat deze 130,980 toeren draait,
dat lijkt me een beetje veel of niet...

Hallo Olaf,

Zoals al eerder gezegd, zit je met 5900KV op 6S ongeveer 100.000 toeren te hoog...
- Je regelaar kan dit niet aan,
- De motorlagers zijn hier niet op berekend,
- Het materiaal van de assen van de KD motoren is hier niet tegen bestand (te zacht),
- Waarschijnlijk zit je rotor los op de as na één testrun,
- Er is geen prop, die bij zoveel toeren iets anders als een blender oplevert...

Lees de antwoorden, die je gekregen hebt eens aandachtig na; er zitten goede motorsuggesties bij en tips om de bling bling van de romp te halen.
Als je daarmee niks wilt doen, moet je dat uiteraard zelf weten.

Maak dan wel even een video van de test op 6S met de 5900KV motor (bij voorkeur vanachter veiligheidsglas).

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Olaf,

Waar vaar jij in Noordbroek?
De zandwinningsput van Zeldenrust zal wel niet toegankelijk zijn neem ik aan?

Groeten, Jan.
 
Simpele redenering is laag tpv motor op een hoger voltage = lager amperage = minder warmte langere levensduur van regelaar motor en lipo`s tevens heeft een motor met lager toerental een hoger koppel en een lager verbruik dus langer varen.


oke super nu snap ik hem

bedankt

groetjes olaf
 
Hallo Olaf,

Waar vaar jij in Noordbroek?
De zandwinningsput van Zeldenrust zal wel niet toegankelijk zijn neem ik aan?

Groeten, Jan.

ja dat is wel de bedoeling om daar eens te gaan varen

ik heb ook nog een fsr wedstrijd romp met 6,5 osmax 46v er in

die moet ook nog klaar

en getest worden

groetjes olaf
 
Simpele redenering is laag tpv motor op een hoger voltage = lager amperage = minder warmte langere levensduur van regelaar motor en lipo`s tevens heeft een motor met lager toerental een hoger koppel en een lager verbruik dus langer varen.


WAT KAN IK BETER NEMEN 2 X 3 CELLEN OF 1 X 6 CELLEN :confused:

1 X 6 CELLEN LIJKT MIJ LICHTER

GRAAG JULLIE MENING HIER OVER


GROETJES OLAF
 
Back
Top