Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zo groot als je sjouwen kunt.
Verder natuurlijk afhankelijk van de grootte van de lipo's die je wilt laden. Een
2S 300 mA vraagt niet zoveel dat loopt op ......
Een hele dikke 3SXP lipo die je thuis oplaadt, da's lekker licht
Of anders moet je eens bij Conrad zoeken naar lood(-gel) accu's.
Bij de Aldi en Lidl liggen soms ook van die energie-stations (lood-gel), maar ik dacht dat die max 1 ampere continu leveren, dus dan ben je ruim 2 uur verder voordat je 2200 pack weer vol is.....
Ik gebruik topcraft oplaadbare batterijen van Aldie.
10 cellen van 4000mAh in serie en dat werkt goed met wat kleinere lipos zoals 1000mAh.
Voor grotere moet je er dan meer parrallel schakelen.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik ze voor 2 euro per verpakking van 2 kocht.
Opletten als je de autobatterij gebruikt, hé! Niet te diep ontladen want dan geraak je niet meer thuis... En zeker de Lipo's ver genoeg van je wagen leggen tijdens het laden!!!!! Ik denk niet dat de verzekering iets terugbetaald als je lipo in brand is gevlogen op je dashbord of de passagierszetel :-? Haal je lipo's ook uit je model wanneer je ze laadt, want je vergeeft het jezelf nooit als die Lipo tijdens het laden ontploft in je model...
Eigenlijk zijn start-accu's niet zo geschikt. Ze zijn ontwikkeld voor grote stromen, hun grote capaciteit is eigenlijk een 'bijprodukt' van die eis. Start-accu's gaan veel minder lang mee bij diep ontladen. Beter zijn tractie-accu's, die gaan langer mee. Deze zijn ontworpen voor lagere stromen gedurende langere tijd.
Zoek op google eens op 'semi tractie accu's'. Dit zijn 12 volt loodaccu's zoals gebruikt in scootmobielen en caravans. Dit soort accu's heeft dikkere platen dan de standaard auto(start)accu, en zijn daarom beter geschikt om te dienen als laadstationaccu's.
Een autoaccu gebruiken kan ook prima, maar ontlaad hem dan niet te ver (de helft?). Dieper ontladen doet de accu extra slijten.
Kijk ook eens hier: Elektromodellflug - Multipower 50Ah Pb-Akku voor meer info.