Welke accu voor mijn Traxxas Bandit

• Topicstarter Topicstarter berhern
  • Startdatum Startdatum
B

berhern

Guest
Hallo,

Ik heb onlangs een Traxxas Bandit gekocht. Kan mij iemand vertellen met welke accu ik het meeste plezier uit deze Traxxas kan krijgen?
Bedankt alvast.

Ligt er aan. Je kunt nimh stickpacks kopen van (wat ik zou doen) rond de 4000-5000mah.
Dan kun je nog kiezen tussen 6, 7, 8 of zelfts 9 cellen.
Of je maakt meteen de keus om voor lipo te gaan (2s rijdt i.m.o. het fijnst. 3s is overdreven). Maar dan moet je je wel even verdiepen hierin, want dat is spul wat je goed moet behandelen.

Ik ben nog niet zo goed thuis in het hele RC gebeuren maar zo ver als ik kan zien gebruik ik nu 6 cellen. Als ik voor meer cellen kies rijdt het dan beter, sneller.
En moet ik dan cellen nemen die op elkaar liggen.

Ik heb de vorige keer al eens zelf een 8 cellen pack gemaakt. Dan had ik inderdaad gewoon 6 cellen als een stickpack, en nog 2 cellen er bovenop. Wel goed uitgemeten dat hij in het bakje pastte natuurlijk.

Let er ook wel op dat je lader dan deze hoeveelheid cellen aan kan.

Ikzelf zou 2 cellen LiPo nemen, maar als je hieraan begint moet je wel goed opzoeken wat hier de voor- en nadelen van zijn, en hoe je met LiPo's moet omgaan.

p.s. LiPo's werken alleen in de VXL variant. Heb je de VXL of de XL-5?
Als je de XL-5 hebt zit je gebonden aan Nimh accu's. Ik geloof wel dat de XL-5 tot 8 of 9 cellen Nimh kan.

Ik heb inderdaad een xl-5, ik merk al wel dat er en groot verschil is in snelheid tussen een 1600 en 3700. Dus als ik een 5000 kan krijgen dan moet ik nog meer verschil merken in snelheid of reactie?
Alvast bedankt voor je reacties!!

de 1600 cellen??? antiek???

hebben een veel hogere interne weerstand worden vaak gebruikt voor zenders en dergelijken.

de 3300+ cellen hebben een veel lagere interne weerstand en bedoeld om zoveel mogelijk vermogen zo snel mogelijk af te geven.

Ik heb een paar weken geleden de Bandit gekocht en diegene hebben mij ook de 1600 accu's verkocht. Ik snap zelf ook niet waarom die mij deze hebben verkocht want binnen een paar minuten zijn ze leeg.

Bedankt voor jullie reacties!!

1600 is ook wel erg weinig. Zeker ook nog eens Nicd ?
Mijn zus rijdt in haar rustler met 3000mah en de rijtijd valt me daar ook flink mee tegen.

Toen ik met 4500mah nimh cellen reed was de gemiddelde rijtijd volgensmij rond de 15min.

tjah,

dat heb je als je je niet op voorhand informeert en gewoon beslist op impulsen he...

sommige aankopen vergen meer moeite van de klant bij zijn aankopen, dit zijn geen tyco modelletjes ofzo.
Als je geen moeite doet om zelf te informeren en zelf actief opzoekingswerk te verrichten, ga je in de toekomst gegarandeerd nog miskopen doen.

Ik heb een paar weken geleden de Bandit gekocht en diegene hebben mij ook de 1600 accu's verkocht. Ik snap zelf ook niet waarom die mij deze hebben verkocht want binnen een paar minuten zijn ze leeg.

Bedankt voor jullie reacties!!

Misschien een beetje crossposten, maar ik heb nog nieuwe 2 NiMH 7,2v 6cel 5000Mah accu's te koop. Zie mijn post in het te koop forum, misschien heb jij er wat aan.
KLinkt alsof ze er zouden oppassen...

Back