Welke accu voor pibros Speed400 6v.?

Hallo,

Ik vlieg nu met een pibros, en ik vind het een hardstikke leuk model om mee te vliegen, maar de accu die er nu in zit, is niet zo groot (qua miliamperes)

De accu die er nu in zit is 7x Sanyo Cadnica N500AR (500 Mah)
Ik wil er nu een accu met meer ampere in zetten, maar ben een complete noob in electro (vlieg zelf namelijk brandstof)

Dus wat is een accu met meer ampere om in deze pibros te zetten voor een langere vluchttijd?

Groetjes Jesse

Lichter hoeft van mij niet, hij vliegt zo goed.
Zit er echt niet meer in dan 1000 mah pakken?

Ik hoopte juist iets in de richting van 1500 mah tot 2000 mah

Maarja, je kan niet altijd alles hebben :P

Ik denk dat ik dan een 1050 kan pak ga halen.
Zijn ze ook compleet te koop of moet ik ze allemaal los bestellen?

Groetjes Jesse

je kan natuurlijk een grotere capaciteit pakken, maar dan wordt je model een stuk zwaarder.
Je kan natuurlijk ook 2 packs kopen, en dan gewoon afwisselen. ;)
Helaas zijn de kan's nu uitverkocht bij acw. Misschien kan je nog ff google'n naar andere shops(waar ze misschien ook voorgesoldeerde pakketten verkopen)

Ok bedankt

Ik zoek nog wel even verder.

Weet iemand trouwens of ik bij Intermodellbau goedkoop accutjes kan kopen?
Of hebben ze daar alleen maar vliegtuigen en geen accu's?

Groetjes Jesse

dan moet het een 7,2v zijn ;) (of een 3,7x3,7prop)
Maar het ging om langer vliegen niet om sneller.

Lipo scheelt heel veel, een 2000 2s1p accu kan makkelijk, 2600 zou zelfs kunnen, ben je wel iets zwaarder.

Het meest safe ga je met 2/3 A formaat NiMH "hochstromfest" accu's ...KAN/GP/SANYO/HeCEL L... met een capaciteit tussen de 1000 en 1200 mAh .... looptijd ca. 2 x die van de 500AR'tjes, (bijna) het zelfde gewicht en afmeting .... redelijk robuust wat ook wel handig met een Pibros is, je accu's zitten immers altijd voorop .....

Alternatief zijn de 2000-2600 mAh NiMH AA(penlite's) zijn ca 4-5 gram per cel zwaarder ..... echter wat experimenteler omdat ze niet allemaal even "Hochstromfest" zijn ..... de cellen worden loeiheet en het motortje heeft geen puf ....

Back